Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 november 2009, 17:56
JaiJai's schermafbeelding
JaiJai JaiJai is offline
Junior Member

Ziggo Internet: -
DTV: CAM in TV en iRHD5100C
Standaard Philips 32PFL9604H met CI+ en DVD Recorder

Ik heb met succes de TV voorzien van Ziggo HDTV (ondanks dat het nog niet officieel 'Ziggo goedgekeurd' is).
Uiteraard wil ik de extra zenders die Ziggo aanbiedt ook op mijn DVD recorder (Philips DVDR 520H) kunnen opnemen, maar alleen de analoge zenders worden weergegeven.

Ik heb de coax vanuit de centrale doos naar de DVDR en van daar naar de TV. Vervolgens loopt een SCART kabel terug van de TV naar de DVDR.

Wie kan mij helpen? Is er ergens een handleiding beschikbaar? (Die voor CI+ op http://www.4shared.com/get/140140179...C168DCEB.dc156 was erg goed, tx)

JJ
Oud 15 november 2009, 19:11
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member

DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaiJai Bekijk bericht
Ik heb met succes de TV voorzien van Ziggo HDTV (ondanks dat het nog niet officieel 'Ziggo goedgekeurd' is).
Uiteraard wil ik de extra zenders die Ziggo aanbiedt ook op mijn DVD recorder (Philips DVDR 520H) kunnen opnemen, maar alleen de analoge zenders worden weergegeven.

Ik heb de coax vanuit de centrale doos naar de DVDR en van daar naar de TV. Vervolgens loopt een SCART kabel terug van de TV naar de DVDR.

Wie kan mij helpen? Is er ergens een handleiding beschikbaar? (Die voor CI+ op http://www.4shared.com/get/140140179...C168DCEB.dc156 was erg goed, tx)

JJ
Met CI+ is het niet mogelijk om het digitale signaal uit te sturen naar een dvd recorder, je kan enkel analoge zenders opnemen.. of je moet een aparte decoder aanschaffen en die koppelen aan je dvd recorder

Oud 15 november 2009, 22:48
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Via de Scart kun je nooit digitale signalen naar een HD of DVD opname apparaat sturen.
Dat staat los van CI+.

Groet,
JW
Oud 16 november 2009, 08:50
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member

DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Via de Scart kun je nooit digitale signalen naar een HD of DVD opname apparaat sturen.
Dat staat los van CI+.

Groet,
JW

Citaat:
CI Plus or Common Interface Plus implements a form of copy protection between a Conditional Access Module (CAM) and the television receiver (display). A CI+ module inserted into the corresponding slot of a compatible TV set allows a user to subscribe and watch a pay TV service from an pay TV service operator, without requiring a set-top-box.
Zoals naar voren komt in deze tekst is CI+ uitgevonden om kopieerbeveiliging tegen te gaan, dat betekent dus sowieso dat er geen digitaal signaal uitgestuurd kan worden! En of dat via scart, hdmi, s-video of wat voor kabel dan ook gebeurd heeft er niets mee te maken! Overigens zijn er televisies die wel een scart in/-uitgang hebben!

Oud 16 november 2009, 09:47
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schizo007nl Bekijk bericht
Zoals naar voren komt in deze tekst is CI+ uitgevonden om kopieerbeveiliging tegen te gaan, dat betekent dus sowieso dat er geen digitaal signaal uitgestuurd kan worden! En of dat via scart, hdmi, s-video of wat voor kabel dan ook gebeurd heeft er niets mee te maken! Overigens zijn er televisies die wel een scart in/-uitgang hebben!
Maar ook daarbij praat je dan over analoge signalen. Toch?

Mijn reaktie was overigens een aanvulling, en bedoeld naar JaiJai die het had over Scart.
Míj is zolangzamerhand wel duidelijk wat de echte bedoeling is van CI+: het onmogelijk maken van digitale kopiën. Niet om een kopieerbeveiliging tegen te gaan, integendeel

Groet,
JW
Oud 19 november 2009, 21:01
JaiJai's schermafbeelding
JaiJai JaiJai is offline
Junior Member

DTV: CAM in TV en iRHD5100C
Standaard En de aanvullende kanalen dan?

Dank voor de reakties, maar hoe zit het dan met de extra kanalen?
Ik bedoel het volgende: in de "standaard kabel" zitten slechts zeg 30 kanalen, maar nu heb ik er wel 3 keer zoveel op de TV. Waarom ziet de DVD recorder die extra kanalen dan niet? Onder die extra zitten toch ook analoge kanalen. niet alles is digitaal, toch?...
Oud 19 november 2009, 22:31
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaiJai Bekijk bericht
Dank voor de reakties, maar hoe zit het dan met de extra kanalen?
Ik bedoel het volgende: in de "standaard kabel" zitten slechts zeg 30 kanalen, maar nu heb ik er wel 3 keer zoveel op de TV. Waarom ziet de DVD recorder die extra kanalen dan niet? Onder die extra zitten toch ook analoge kanalen. niet alles is digitaal, toch?...
De (meeste) zenders uit 't basispakket worden analoog doorgegeven. Als je digitaal kijkt zitten die op kanaal 2001 en hoger. Alle andere kanalen zijn digitaal, dwz. naast de digitale versies van de analoge kanalen uit het basispakket (soms zelfs in HD) heb je in het basispakket een aantal extra zenders (waaronder alle regionale zenders en niet alleen die van je eigen regio) en die zijn alleen digitaal. Als je DVD recorder een analoge recorder is (net al die van mij) dan zijn dus alleen de ca. 30 analoge zenders beschikbaar.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten