Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 november 2009, 16:48   #1
buisj
Senior Member
 
buisj's schermafbeelding
Standaard Wordt Rapidshare.com afgeknepen ?

Sinds enkele weken haal ik met mijn Rapidshare Premium account slechts nog een download van ca. 800kB/s. Daarvoor haalde ik rond 4MB/s. Heb i.o.m. Rapidshare echt alles geprobeerd. Onder het Rapidshare Premium account downloaden bij een collega (met XS4ALL) gaf vreemd genoeg wel de normale downloadsnelheid.
Ik vermoed nu dat de Rapidshare bandbreedte door Ziggo wordt afgeknepen.
Heeft iemand ditzelfde probleem of vermoeden ??
buisj is offline  
Oud 15 november 2009, 18:20   #2
Spartagek
Senior Member
 
Spartagek's schermafbeelding
Standaard

Ik heb alleen met de free versie ervaringen, dus daar zijn de snelheden zowieso te huilen

Helaas moet ik verstek laten gaan, maar ik denk niet dat Ziggo enige dienst af zal knijpen.
Kan het niet een overbelasting bij RS zijn ?
of is het consequentm op alle tijden van de dag

ik kan indenken dat als je een populaire post ophaalt, en meer gegadigden zijn op hetzelfde moment.
( ik zie zo eens de links verschijnen bij scenerelease's en de massale remarks erachterop voor mirror's )

Misschien dat dit helpt ?

http://forums.techpowerup.com/showpo...95&postcount=7
Spartagek is offline  
Oud 15 november 2009, 20:06   #3
nico hhw
Senior Member
 
nico hhw's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mpleizr Bekijk bericht
snelheid is zo wie zo slecht

hier haal ik bedraad nog maar 35 mb max en download via grabbit nog maar 2.2 mb was altijd 4,7mb

gaat wel weer lekker hier.


HIER moet je zijn als je niet tevreden bent over je snelheid:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18798

aan dit soort antwoorden heeft TS niets.


en ontopic, BUISJ, heb je al met div. speedtests gekeken of dan
je snelheid wel goed is?
nico hhw is offline  
Oud 15 november 2009, 20:47   #4
Oxidate
Junior Member
 
Oxidate's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buisj Bekijk bericht
Sinds enkele weken haal ik met mijn Rapidshare Premium account slechts nog een download van ca. 800kB/s. Daarvoor haalde ik rond 4MB/s. Heb i.o.m. Rapidshare echt alles geprobeerd. Onder het Rapidshare Premium account downloaden bij een collega (met XS4ALL) gaf vreemd genoeg wel de normale downloadsnelheid.
Ik vermoed nu dat de Rapidshare bandbreedte door Ziggo wordt afgeknepen.
Heeft iemand ditzelfde probleem of vermoeden ??
Had ik ook een lange tijd,toen dit programma er op los gelaten en hopla 3MB/sec alles weer als vanouds
Het wil niet zeggen dat het ook bij jouw werkt,maar niet geschoten is altijd mis.
Programma heeft een back-up functie dus je kunt weer terug.

TCPOptimizer : http://www.speedguide.net/downloads.php

Hoop dat dit helpt.
Oxidate is offline  
Oud 17 november 2009, 13:32   #5
buisj
Senior Member
 
buisj's schermafbeelding
Standaard

Bedankt voor jullie suggesties.
Mijn downloadspeed bij speedtest etc. is normaal 5-5,5MB/s
Heb ook de TCP Optimizer geprobeerd, geen resultaat.

Wie heeft nog meer suggesties ?
buisj is offline  
Oud 17 november 2009, 20:04   #6
volkoren
Member
 
volkoren's schermafbeelding
Standaard

RS biedt verschillende mirrors. Haal je op alle locaties slechte snelheden? Kijk ook eens naar JDownloader. Dit programma kan meerdere connecties opzetten om zo de downstream te satureren
volkoren is offline  
Oud 18 november 2009, 18:48   #7
nico hhw
Senior Member
 
nico hhw's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
ts vraagt specifiek naar RS. raar antwoord van je dus
even voor dat persoon dat mijn reputatie naar beneden haalt door
negatieve punten te geven. Dit is volgens mij niet voor dit soort zaken
bedoeld.
ten eerste, dit is een discussieforum, je kan dus in dit topic gewoon
reageren als je het er niet mee eens bent.
en ten tweede wil ik dan dus wel even reageren op je reactie,
RS is volgens mij totaal iets anders dan grabit, heeft helemaal niets met elkaar te maken RS is HTTP gebonden en Grabit is NNTP gebonden,
dus zo raar is mijn antwoord/reactie vanuit mijn optiek dus niet.
Hier hebben wij elkaar dus verkeerd begrepen, en vind ik het daarom gewoon onzinnig om hier negatieve punten voor uit te delen.
Reageer graag de volgende keer dus gewoon via het forum.

Laatst gewijzigd door nico hhw; 18 november 2009 om 19:07
nico hhw is offline  
Oud 18 november 2009, 19:05   #8
Spartagek
Senior Member
 
Spartagek's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico hhw Bekijk bericht
even voor dat persoon dat mijn reputatie naar beneden haalt door
negatieve punten te geven. Dit is volgens mij niet voor dit soort zaken
bedoeld.
ten eerste, dit is een discussieforum, je kan dus in dit topic gewoon
reageren als je het er niet mee eens bent.
en ten tweede wil ik dan dus wel even reageren op je reactie,
RS is volgens mij totaal iets anders dan grabit, heeft helemaal niets met elkaar te maken RS is HTTP gebonden en Grabit is NNTP gebonden,
dus zo raar is mijn antwoord vanuit mijn optiek dus niet.
Hier hebben wij elkaar dus verkeerd begrepen, en vind ik het daarom gewoon onzinnig om hier negatieve punten voor uit te delen.
Reageer graag de volgende keer dus gewoon via het forum.
Tja resultaten uit het verleden ...


It wasn't me !
Maar jouw antwoord was ook niet helemaal wat er verwacht werd, dus daar zal je op afgerekend zijn dan.


Je moet eens weten wat er allemaal naar mijn hoofd is geslingerd, dooe de keyboardheroes !
Spartagek is offline  
Oud 18 november 2009, 19:21   #9
nico hhw
Senior Member
 
nico hhw's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartagek Bekijk bericht
Tja resultaten uit het verleden ...


It wasn't me !
Maar jouw antwoord was ook niet helemaal wat er verwacht werd, dus daar zal je op afgerekend zijn dan.


Je moet eens weten wat er allemaal naar mijn hoofd is geslingerd, dooe de keyboardheroes !
dat denk ik ook, ik had het eerste gedeelte van mijn antwoord achteraf beter achterwege kunnen laten, maar ja het is nou eenmaal gebeurd.
Helaas menen andere personen daar anders mee om te moeten gaan.
Beetje jammer

Laatst gewijzigd door nico hhw; 18 november 2009 om 19:30
nico hhw is offline  
Oud 20 november 2009, 15:36   #10
Roedie
Junior Member
 
Roedie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buisj Bekijk bericht
Sinds enkele weken haal ik met mijn Rapidshare Premium account slechts nog een download van ca. 800kB/s. Daarvoor haalde ik rond 4MB/s. Heb i.o.m. Rapidshare echt alles geprobeerd. Onder het Rapidshare Premium account downloaden bij een collega (met XS4ALL) gaf vreemd genoeg wel de normale downloadsnelheid.
Ik vermoed nu dat de Rapidshare bandbreedte door Ziggo wordt afgeknepen.
Heeft iemand ditzelfde probleem of vermoeden ??
Opvallend. Ik heb dit probleem dus ook, exact zoals jij het zegt.

Ongeveer 1,5 maand geleden was het ineens - van het een op andere moment - gedaan met mijn AIE snelheid. Ik viel eerst terug van ong. 2,5 MB/s draadloos naar 1,0 MB/s en sinds kort haal ik nog maar tussen de 0,5 en 1 MB/s. De verlaging van de snelheid voltrok zich dus in een soort tweetraps raket naar beneden

Ook ik heb me suf gezocht naar de oorzaak en kwam uiteindelijk uit bij Rapidshare zelf. Ik heb ze een mail gestuurd en de situatie uitgelegd. Daarop kreeg ik enige dagen later een nette mail terug waarin ze aangaven niets te knijpen. Ik heb alle mogelijke instellingen via Rapidshare geprobeerd maar helaas hielp het allemaal niet.

Ziggo heb ik er ook al divere keren over gebeld maar zij wassen hun handen (zoals gebruikelijk) in onschuld. De waarden van het modem zijn goed, dus het ligt niet aan Ziggo. Zoiets...

Het vreemde is dat de snelheidsverlaging bij mij alleen via Rapidshare plaatsvindt. Welke snelheidstest ik ook doe: ik kom min of meer op de waarden uit die het abonnement belooft. Behalve dus via Rapidshare... Het is voor mij een raadsel hoe dit komt!

Nu ik jouw bericht lees begin ik toch ziggo weer te verdenken van snelheid knijpen maar een bewijs heb ik er niet voor.

Een ding is een feit: ik ben in een paar maanden tijd in snelheid teruggegaan van 2,5 MB/s naar - op dit moment - ong. 0,5 à 1 MB/s, en dat met het duurste abonnement.

Hopelijk zijn er meer mensen die dit probleem herkennen. Wellicht kunnen we onze kennis delen om zodoende ooit de oplossing te vinden...

Groet,
Ruud
Roedie is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl