Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 november 2009, 23:09
Rabian's schermafbeelding
Rabian Rabian is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 oktober 2009
Locatie: Ziggo
Ziggo Internet: Alles in een Plus
DTV: Samsung DCB 9401R
Berichten: 29
Standaard Decoder

Het geluid van onze TV valt tijdens een avondje TV kijken elk heel uur 4 a 5 minuten voor ongeveer 50% weg, dit op alle zenders, na de 4 a 5 minuten is het geluid weer terug.
Dit probleem deed zich bij ons vorige TV toestel ook voor en nu met onze nieuwe LCD TV het zelfde probleem, bij analoog TV kijken hebben we dit probleem niet alleen met de Samsung Digitale ontvanger DCB 9401R aan.


Dit probleem al eeder geplaatst maar na enig speurwerk naar de oorzaak ben ik er nu achter dat niet de decoder het probleem is maar de Video recorder.
Deze is samen met nog een home cinema set aangesloten via scart.

Als ik de scart kabel van de videorecorder eruit haal dan is het probleem over.
Maar nu zou ik natuurlijk alleen nog willen weten waarom wordt dit probleem door de Videorecorder veroorzaakt.
Deze staat uit en wordt een heel enkele keer gebruikt.

Dus hierbij nog maar een keer mijn vraag voor de techneuten we gaan er gewoon een keer uitkomen.



Alvast bedankt!!



Rabian
  #2  
Oud 15 november 2009, 00:17
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rabian Bekijk bericht
Dit probleem al eeder geplaatst maar na enig speurwerk naar de oorzaak ben ik er nu achter dat niet de decoder het probleem is maar de Video recorder.
Deze is samen met nog een home cinema set aangesloten via scart.
Wat is het merk en type van deze videorecorder?
__________________
Power is nothing without control !!!
  #3  
Oud 15 november 2009, 08:41
Rabian's schermafbeelding
Rabian Rabian is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 oktober 2009
Locatie: Ziggo
Ziggo Internet: Alles in een Plus
DTV: Samsung DCB 9401R
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
wat is het merk en type van deze videorecorder?

jvc hr-j648
  #4  
Oud 15 november 2009, 11:06
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

Andere scartkabel geprobeerd?

Wat is de leeftijd van de videorecorder?
Het lijkt mij een videorecorder die al aardig wat jaartjes oud is.
Op het internet kom ik meer zaken tegen over de JVC zoals, lekkende batterij, droge solderingen, 5-8 keer resetten voordat de JVC het doet, etc.

Het kan gewoon zijn dat hij "op" is, economisch gezien zal hij dat waarschijnlijk ook al zijn.
__________________
RTFM, Google or Search
  #5  
Oud 15 november 2009, 20:48
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.669
Standaard

Het lijkt er inderdaad op dat je vcr een redelijk bekend probleem heeft wat bij JVC nogal eens voorkomt.

Gezien jouw klacht lijkt het dat de video elk uur een soort reset, opstart of update wil maken. Dat zou bv kunnen zijn voor het updaten van de systeemklok. Deze wil bv elk uur zijn klok synchroniseren met het teletekst signaal.
Dit gebeurt normaal gesproken "achter de schermen" en daar zal de gebruiker geen last van hebben. Vermoedelijk zit er een storing in je vcr waardoor hij een soort van kortsluiting veroorzaakt.

Als je de vcr toch zo weinig gebruikt zou ik deze er gewoon tussenuit laten. En alleen bij het incidenteel gebruik even aansluiten.
__________________
Power is nothing without control !!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl