Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - On Demand

Mededelingen

Digitale TV - On Demand Vragen en opmerkingen over het On Demand aanbod

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 november 2009, 12:32   #1
hvoorend
Junior Member

hvoorend's schermafbeelding
Standaard splitsen of niet?

Huidige situatie: bij mij is de groene kabel in de MK verlengd naar een 2-gats inbouw (rijg) ('doos 1') in de woonkamer. Vanaf deze inbouw rijgdoos gaat hij door naar een andere 2-gats in de woonkamer ('doos 2') en via een simpel versterkertje naar boven.
Nieuw voorgenomen situatie:
1-gats doos monteren op de groene kabel in de meterkast, deze doos koppelen aan de meegeleverde breedband versterker, dan de coax die naar de woonkamer (doos 1) gaat koppelen aan de 8 dB (15m) uitgang van de versterker. Mijn Cisco PVR (geschikt voor interactieve TV) wil ik bij doos 2 plaatsen (moet dus een breedbandige 1-gats doos worden, so far so good). De vraag is: doos 1 wil ik verwijderen en een t-splitter plaatsen om ook gewoon boven nog (analoge) TV te kunnen blijven kijken. Mag ik dat ongestraft (storing/signaalverlies) doen? Of is het echt nodig om vanuit de meterkast een aparte nieuwe kabel te trekken naar boven en die b.v. op 4 dB (10m) uitgang aan te sluiten? (vanuit de MK naar de juiste kamer boven is een nogal lastige route dus liever doe ik dat niet).
Alvast bedankt voor jullie suggesties. Henny
hvoorend is offline  
Oud 14 november 2009, 19:07   #2
G.bruiker
Senior Member

G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvoorend Bekijk bericht
Huidige situatie: bij mij is de groene kabel in de MK verlengd naar een 2-gats inbouw (rijg) ('doos 1') in de woonkamer. Vanaf deze inbouw rijgdoos gaat hij door naar een andere 2-gats in de woonkamer ('doos 2') en via een simpel versterkertje naar boven.
Nieuw voorgenomen situatie:
1-gats doos monteren op de groene kabel in de meterkast, deze doos koppelen aan de meegeleverde breedband versterker, dan de coax die naar de woonkamer (doos 1) gaat koppelen aan de 8 dB (15m) uitgang van de versterker. Mijn Cisco PVR (geschikt voor interactieve TV) wil ik bij doos 2 plaatsen (moet dus een breedbandige 1-gats doos worden, so far so good). De vraag is: doos 1 wil ik verwijderen en een t-splitter plaatsen om ook gewoon boven nog (analoge) TV te kunnen blijven kijken. Mag ik dat ongestraft (storing/signaalverlies) doen? Of is het echt nodig om vanuit de meterkast een aparte nieuwe kabel te trekken naar boven en die b.v. op 4 dB (10m) uitgang aan te sluiten? (vanuit de MK naar de juiste kamer boven is een nogal lastige route dus liever doe ik dat niet).
Alvast bedankt voor jullie suggesties. Henny
Moeilijk te zeggen,hoe lang is de kabel naar boven,welke kwaliteit kabel is er gebruikt ?
Je kan natuurlijk voor de analoge tv een goedkoop versterkertje kopen en die na de splitter in de huiskamer plaatsen,het signaal wordt dan versterkt naar boven gestuurd.
Komt er teveel verlies dan kun je de splitter vervangen voor het goedkope versterkertje.
Je kan als je digitaal beneden kijkt,de splitter altijd NA de digitale decoder plaatsen,dan gaat er gewoon netjes signaal naar binnen.
Oud 14 november 2009, 23:54   #3
GolfTouch
Senior Member

GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Als ik een tip mag geven qua splitter zou ik in dit geval voor een verdeelelement gaan die het signaal gelijkwaardig naar doos 2 als naar boven verdeelt. Als voorbeeld zou je hiervoor de Hirschmann VFC0421 kunnen nemen. Deze heeft een demping van 3,8 dB en is retourgeschikt.
Oud 17 november 2009, 15:38   #4
hvoorend
Junior Member

hvoorend's schermafbeelding
Standaard

Bedankt voor jullie reacties. De kabel naar boven vanuit de meterkast zal langer dan 15m worden (dus als ik die op de 4dB aansluiting doe dan wordt er sowieso te weinig signaal in geblazen. Ik ga proberen te splitsen met de Hirschman VFC0421. De kosten daarvan zijn te overzien. Ik kijk dan of alles nog naar behoren werkt. Zo niet dan zal ik een andere list moeten verzinnen.
hvoorend is offline  
Oud 18 november 2009, 04:08   #5
TRaSH
Senior Member

TRaSH's schermafbeelding
Standaard

wat voor kabel gebruik je ? En als je de versterker halverwege plaatst heb je kans dat als er een ruis is dat je die versterkt
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 18 november 2009, 12:58   #6
tkteun
Junior Member

tkteun's schermafbeelding
Standaard

Als je het interactieve component moet gebruiken mag je geen rijgdoos gebruiken.

In de rijgdoos zit namelijk minimaal een demping van 10dB, dit is veel te veel om nog een signaal terug naar ziggo te krijgen.

In principe (kabelkeur) moet je de decoder rechtstreeks (of via een 1dB einddoos edc01) op je retourversterker aansluiten.

Eventueel zou je doos1 kunnen vervangen voor een AFC1611 met evt. een EDC01 en dan doos2 weglaten en rechtstreeks in de decoder prikken. Met die 0.8dB kan dat nog wel, je kunt dan boven interactief kijken en in het midden nog altijd analoog ontvangen.

Het is natuurlijk altijd aan te raden om van elke kamer een kabel naar de meterkast te trekken voor als je later nog meer interactieve apparaten o.i.d. wilt gebruiken.

Je kabel is natuurlijk Koka799 en je mag nergens de F connectors gebruiken die je op de kabel moet schroeven, maar de krimp of push-on (pofc070).
tkteun is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - On Demand

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten