Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 november 2009, 12:39
RobertNL's schermafbeelding
RobertNL RobertNL is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Locatie: Spaubeek
Berichten: 2
Question Mail vanuit website naar @Home/Ziggo adressen komt afgekapt / niet compleet binnen

Hoi,

Ik heb een probleempje met een automatisch gegenereerde e-mail vanuit een website.
Het gaat om een e-mail die op de website samengesteld wordt en vervolgens als HTML bericht wordt verstuurd naar verschillende ontvangers.

Dit werkt allemaal prima. Maar ik heb een probleempje met alle @Home / Ziggo adressen. Bij deze ontvangers komt de e-mail namelijk niet compleet binnen. De e-mail wordt op een bepaald punt afgebroken, en het gedeelte na dit punt is dus blanco.

Hopelijk kan iemand mij helpen wat dit zou kunnen zijn. Werkt Ziggo met een bepaald filter, waardoor bepaalde code eruit gefilterd wordt, en waarbij alles na deze code ook verdwijnt?

Mvg,
Robert
  #2  
Oud 17 november 2009, 22:34
Adejong's schermafbeelding
Adejong Adejong is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Alkmaar / UPC
Ziggo Internet: Abbo: Alles-in-1-Basis
DTV: UPC Mediabox, Sony KDL-37EX720, Sony KDL-48W605B
Berichten: 276
Standaard

Apart! Dit probleem had ik ook bij het versturen van een nieuwsbrief (vanuit Joomla), deze mailtjes kwamen inderdaad half aan(Altijd na een vast aantal tekens volgens mij) bij @quicknet adressen in ieder geval. Het betrof ook een HTML-email.

Ik ben nooit echt achter de werkelijke oorzaak gekomen. Ik heb het probleem opgelost door binnen Joomla, de mail verzendoptie te veranderen van PHP mail functie naar SMTP Server. Blijkbaar wordt het dan direct via PHP=>SMTP verstuurd en niet via PHP=>Mail()=>SMTP .

Waarmee(welk systeem) wilde jij die mail versturen?
__________________
<=There's no place like 127.0.0.1=>

<= Linux is like a wigwam - no windows, no gates, and an apache inside=>

Laatst gewijzigd door Adejong; 17 november 2009 om 22:47 Reden: Wat toegevoegd
  #3  
Oud 19 november 2009, 11:08
RobertNL's schermafbeelding
RobertNL RobertNL is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Locatie: Spaubeek
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adejong Bekijk bericht
Apart! Dit probleem had ik ook bij het versturen van een nieuwsbrief (vanuit Joomla), deze mailtjes kwamen inderdaad half aan(Altijd na een vast aantal tekens volgens mij) bij @quicknet adressen in ieder geval. Het betrof ook een HTML-email.

Ik ben nooit echt achter de werkelijke oorzaak gekomen. Ik heb het probleem opgelost door binnen Joomla, de mail verzendoptie te veranderen van PHP mail functie naar SMTP Server. Blijkbaar wordt het dan direct via PHP=>SMTP verstuurd en niet via PHP=>Mail()=>SMTP .

Waarmee(welk systeem) wilde jij die mail versturen?
Bedankt voor de reactie. Ik ben bijna een hele dag bezig geweest met dit probleem. Ik heb de HTML helemaal ontleed en stukje bij beetje toegevoegd om te checken wat voor code de fout zou genereren. Ik dacht het te hebben gevonden, maar dat was totaal niet logisch, aangezien het een heel standaard stukje html (table.....) betrof.
Dus weer verder zoeken. Vervolgens lang geprobeerd of misschien de verkeerde headers en dergelijken werden meegegeven. Veel opties geprobeerd, maar zonder verder succes.
En toen ik eigenlijk alle opties had gehad vond ik ergens een reactie op een ander soort foutmelding dat sommige mailservers problemen hebben met een "te" lange ononderbroken html string. Dus bij het genereren van de html-code om de zoveel html een paar "line-breaks" gezet, en tadaaa! Hij werkt overal!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adejong Bekijk bericht
Waarmee(welk systeem) wilde jij die mail versturen?
Ik verzend de mail in ASP via het CDOSYS object. Hierbij verzend ik ook via de SMTP server van de website, aangezien anders verschillende mailservers em ook als spam kunnen zien.
Het kan zijn dat jouw optie via de SMTP automatisch de html-code op de juiste manier "opdeelt", waardoor dat jouw probleem heeft verhopen.
Als ik de nieuwsbief bijvoorbeeld ontving via een mail adres waarop ie goed binnenkwam en em dan doorstuurde naar een @home adres, dan was er niks aan de hand.
  #4  
Oud 9 december 2009, 08:43
mhendrikx's schermafbeelding
mhendrikx mhendrikx is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2009
Locatie: moerdijk
Berichten: 2
Standaard line breaks

welke en hoe heb je die ingevoerd?

ik heb hetzelfde probleem en het is echt vervelend!

alvast bedankt
  #5  
Oud 9 december 2009, 09:27
superdave's schermafbeelding
superdave superdave is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 maart 2009
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 8
Standaard

Ik heb een exchange server 2003, die mailt via een SMTP connector naar een TLS server (van mijn webhosting)

Zodra er een attachment wordt toegevoegd aan de mail (Word document), komen deze ook niet of soms aan bij de @quicknet.nl adressen.

Waar de $%^&*^%$ is Ziggo mee bezig

Het heeft altijd goed gewerkt, tot voorkort.
  #6  
Oud 9 december 2009, 18:48
Adejong's schermafbeelding
Adejong Adejong is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Alkmaar / UPC
Ziggo Internet: Abbo: Alles-in-1-Basis
DTV: UPC Mediabox, Sony KDL-37EX720, Sony KDL-48W605B
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superdave Bekijk bericht
Ik heb een exchange server 2003, die mailt via een SMTP connector naar een TLS server (van mijn webhosting)

Zodra er een attachment wordt toegevoegd aan de mail (Word document), komen deze ook niet of soms aan bij de @quicknet.nl adressen.

Waar de $%^&*^%$ is Ziggo mee bezig

Het heeft altijd goed gewerkt, tot voorkort.
Dat is iets anders dan waar in dit topic over gesproken wordt. Wat voor attachments komen niet aan? En komt het mailtje zelf wel aan? Of krijg je een foutmelding?
__________________
<=There's no place like 127.0.0.1=>

<= Linux is like a wigwam - no windows, no gates, and an apache inside=>
  #7  
Oud 10 december 2009, 06:59
superdave's schermafbeelding
superdave superdave is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 maart 2009
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 8
Standaard

Ik had het idee dat het misschien met elkaar samen hangt.
Ja de email komt wel aan maar zonder attachment.
Als er bijvoorbeeld een nieuwsbrief wordt verzonden (iedereen staat in BCC), dan krijgen alleen de mensen die @quicknet hebben geen attachment
  #8  
Oud 10 december 2009, 08:24
mhendrikx's schermafbeelding
mhendrikx mhendrikx is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2009
Locatie: moerdijk
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobertNL Bekijk bericht
En toen ik eigenlijk alle opties had gehad vond ik ergens een reactie op een ander soort foutmelding dat sommige mailservers problemen hebben met een "te" lange ononderbroken html string. Dus bij het genereren van de html-code om de zoveel html een paar "line-breaks" gezet, en tadaaa! Hij werkt overal!
.

Heb jij een voorbeeld hiervan
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email


Labels
afgebroken, e-mail, filter, html, incompleet



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl