Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 november 2009, 23:11
sjaakhaas's schermafbeelding
sjaakhaas sjaakhaas is offline
Junior Member

Unhappy Slecht tot geen signaal via cai-wandcontactdoos (rijgdoos).

Dag allen,

Vandaag Ziggo aangesloten... na een hoop gevochten te hebben met de CI+ module (verificatie fout error 17) en mijn 46W5500 van sony welke ik aangesloten had via een cai-wandcontactdoos (wcd) was mijn laatste wanhoops-actie om de tv kabel rechtstreeks aan te sluiten op het abbonnee overname punt (aop) ... en wat denk je? Het werkt en alles loopt nu op rolletjes!

Alleen heb ik nu dus een kabel door mijn woonkamer liggen naar de meterkast toe... welke ik eigenlijk op de cai-wcd wil aansluiten... maar al ik dit doe heb ik digitaal 0 signaal en analoog ontzettend slechte kwaliteit.

Mijn vraag is dan ook, moet ik de standaard cai splitter ( deze gaat naar wcd eerste verdieping en wcd begane grond ) bij het aop in de meterkast vervangen door een 20db versterker met 2 uitgangen? Zodat ik mijn tv in de woonkamer (en slaapkamer) kan aansluiten op de cai-wcd?
Oud 12 november 2009, 23:19
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Wat voor merk en type splitter is dat?
Hoe lang zijn je kabels vanaf het AOP naar de woonkamer en naar boven?
Wat voor kwaliteit kabel is dit + evt merk/type van deze kabel.
Oud 12 november 2009, 23:25
Junior Member

Standaard

De kabels, de splitter en de wcd's zijn door de aannemer aangelegt... de kabel (waar ik nu mee aan het testen ben) naar de woonkamer gaat eerst omhoog en dan denk ik door het plafond naar de hoek van de woonkamer naar de wcd...

Lengte kabel naar wcd begane grond gok ik op ongeveer: 10-15 meter...
Naar de eerste verdieping misschien net onder de 10 meter.

Deze zijn dus aan de ene kant aangesloten op de wcd's en aan de andere kant aangesloten op de splitter welke op zijn beurt is aangesloten op het aop...

Merk splitter: Astro
5-1000 Mhz
3,8 dB

Type/Merk kabels naar WCD's: Cai 2009 Bedea COAX TWAALF
Oud 12 november 2009, 23:40
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

De kabels zijn goed.
Begrijp ik het goed dat als je de wandcontactdoos direct aansluit op het AOP (zonder de Astro splitter) dat het signaal wel prima is?
Oud 12 november 2009, 23:49
Junior Member

Standaard

als ik de tv rechtstreeks aansluit op het AOP het ik perfect signaal... de wcd rechtstreeks aansluiten op het AOP zonder splitter is momenteel lastig omdat de kabel van de wcd een schroef kabel is (zijn aan de splitter geschroeft...) en het AOP een normaal cai vrouwtje vereist...
Oud 12 november 2009, 23:56
Senior Member

Standaard

Je geeft ook aan dat je WCD's rijgdozen zijn. Is daar een reden voor dat het geen einddozen zijn?

Qua lengte en de kabels die je gebruikt zou je geen versterker nodig hebben. Er wordt meestal tot ongeveer 10 meter gerekend.
Ik zou de splitter vervangen door een verdeelelement, bv de Hirschmann VFC0421.
Mocht je alsnog een versterker nodig hebben zou een goede keus bv de Hirschmann GHV20M zijn. Dat is een versterker met multitap in 1.

Maar zoals gezegd zou ik eerst testen met een goede kwaliteit verdeelelement.
Oud 12 november 2009, 23:57
Junior Member

Standaard

Is het wellicht slim om dit eerst te proberen met een F-connector female naar Coax-female? zoals: http://www.sky4caravans.co.uk/images/product41.jpg
Oud 13 november 2009, 10:02
Junior Member

Standaard

Nee sorry, ik denk inderdaad dat het gewoon einddozen zijn!

Maar is een splitter niet hetzelfde als een verdeelelement?

Ik denk dat ik morgen ff de signaalsterkte boven bekijk (met een extra tv) en even een f-connector naar coax-female kopje koop zodat ik de wcd rechtstreeks op het AOP kan aansluiten!
Oud 13 november 2009, 17:45
Senior Member

Standaard

Even uitleg over een splitter. Dit is in principe een verzamelwoord. Onder splitters vallen bv verdeelelementen, aftakelementen en multitaps.
Ieder heeft zijn eigen specificaties en doeleinden.
Is het al een wat oudere splitter van Astro?
Mijn ervaring is dat het vervangen van deze splitter voor bv een Hirschmann VF0431 veel problemen oplost. Deze verdeelt n.l. het signaal gelijkwaardig. Dus geen verschillende demping per "uitgang". Een multitap en verdeelelement hebben dat wel. Dat is ook uiteraard de bedoeling maar in jou geval niet wenselijk. Als beide kabels inderdaad ongeveer even lang zijn. Het signaal moet in jou geval gelijkwaardig verdeelt worden.

Een meteen praktische maar ook duurdere oplossing is om een versterker met multitap aan te schaffen. Zie mijn eerdere post over de Hirschmann GHV20M. Voordeel is dat deze ook meteen retourgeschikt is.
Deze versterker kan ook gedempt worden qua versterking mocht het signaal op maximale versterking te sterk zijn.
Oud 13 november 2009, 17:53
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Normaal zou dit toch niet zo'n probleem mogen zijn. Misschien op enkele zenders wat mindere ontvangst, maar helemaal niks ?
Ik verdenk dat er ergens iets slecht kontakt maakt.
@Golftouch : in dit geval zou ik de Konig AMP 20 aanbevelen. Zitten al 4 aansluitingen op, retourgeschikt en meer als de helft goedkoper.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten