Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 november 2009, 16:32
egbertjan's schermafbeelding
egbertjan egbertjan is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: HUMAX iHDR-5050c
Standaard tussen kunst en kitsch in hd

Ik kwam vanmiddag tijdens het zappen tussen kunst en kitsch tegen. Het zag er wel erg mooi uit het beeld. Volgens mij word het in hd uitgezonden(maar kan ook goed geupscaled zijn). Als het echt in hd was dan is de AVRO goed bezig. Is er iemand die hier meer van weet
Oud 12 november 2009, 17:02
SchenkOnline's schermafbeelding
SchenkOnline SchenkOnline is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Plus
DTV: Neotion CI+ CAM
Standaard

Zo zou maar kunnen

http://www.immovator.nl/hd-ontwikkel...itblik-op-2009
Oud 12 november 2009, 17:59
tebruut's schermafbeelding
tebruut tebruut is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een plus
DTV: humax irhd 5000-c
Standaard

het was zeker in HD. heb voor de zekerheid effu geswitcht tussen de "gewone "nederland een en er was zeker een dik verschi
Oud 12 november 2009, 18:29
twigger's schermafbeelding
twigger twigger is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee Modem
DTV: Samsung UE40F6510 3D, Horizon Box, Quantis CI+1.3
Standaard

Je zie altijd verschil tussen HD en SD ook al is het geen HD uitzending is de beeldkwaliteit toch altijd beter dan de SD versie.
Oud 12 november 2009, 19:06
Rob7's schermafbeelding
Rob7 Rob7 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: nee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
Je zie altijd verschil tussen HD en SD ook al is het geen HD uitzending is de beeldkwaliteit toch altijd beter dan de SD versie.
En juist daardoor had ik de idee dat niet alles HD was. Met name als er iets bijzonders getoond werd was het m.i. geen HD. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik het totaal bij het verkeerde eind heb.
Oud 12 november 2009, 21:57
Mr_Parker's schermafbeelding
Mr_Parker Mr_Parker is offline
Senior Member

DTV: Humax HD-PVR / Samsung HD
Standaard

Dat wat ik gisteren van de uitzending gezien heb leek mij inderdaad in HD.
De fijne details van diverse beelden en schilderijen waren bij mij echt haar scherp op NED 1 HD. De diepte was in het geheel ook veel duidelijker.

Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat alles op het HD kanaal beter uitziet dan op het SD kanaal ook al is het slechts upscale.
Iets dat op het SD kanaal is wordt immers hoe dan ook geupscaled als ik de decoder aan een HD-ready of Full-HD scherm heb hangen.
Het enige verschil is de kwaliteit van de scaler. Nu zal de scaler die NPO gebruikt iets krachtiger zijn dan de scaler van mijn decoder of tv (naar gelang de resolutie die men kiest op de decoder wordt de scaling door de decoder of door de tv gedaan). Toch zal het verschil niet zo groot zijn als nu te zien was tussen Ned 1 SD en NED 1 HD.
Oud 3 december 2009, 16:19
tjmartin's schermafbeelding
tjmartin tjmartin is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Humax 5050
Standaard

Ik heb wel het gevoel dat het beeld scherper is, ook al is het upscaled SD. Misschien heeft het ermee te maken dat de HD versie van de NPO zenders een hogere bitrate hebben.
Oud 4 december 2009, 06:40
Humaxfan's schermafbeelding
Humaxfan Humaxfan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: online 20MB
DTV: Humax IRHD-5050
Standaard

Als je goed op let zie voor het programma begint een avro logo met daar onder HD. Het is heel kort in beeld voordat het begint.
Oud 5 december 2009, 02:20
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tjmartin Bekijk bericht
Ik heb wel het gevoel dat het beeld scherper is, ook al is het upscaled SD. Misschien heeft het ermee te maken dat de HD versie van de NPO zenders een hogere bitrate hebben.
Ik denk het niet, want vanwege de hogere resolutie is er ook gewoon een hogere bitrate nodig om geen al te zichtbare artefacten te krijgen. Het aantal pixels van een HD plaatje met een resolutie van 1920x1080 is vijf maal zo groot als het aantal pixels van een gedigitaliseerd PAL signaal met 720x576 pixels. Gelukkig is H.264/MPEG-4 AVC wel een stuk efficiënter dan MPEG2, anders zouden we dus bitrates rond de 40 Mbps nodig hebben voor een fair vergelijk met de 8 Mbps SD plaatjes van de landelijke Nederlandse zenders. De efficiency van H.264/MPEG-4 AVC is ongeveer het dubbele van die van MPEG2, zodat bitrates rond de 20 Mbps geen overbodige luxe zouden zijn om alles uit de 1080i standaard te halen wat er in zit. Die bitrates worden echter momenteel lang niet gehaald, je mag voorlopig blij zijn met zo'n 12 Mbps, ook al omdat sommige zogenaamd 'gecertificeerde' HD decoders zich lijken te verslikken in al te hoge bitrates. Dit zou ook wel eens de reden kunnen zijn waarom het verschil tussen native HD en opgeschaald SD bij de publieken een stuk minder spectaculair uitvalt dan het zou kunnen zijn.
Oud 5 december 2009, 08:39
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard Kunst en kitsch en gecertificeerde HD-ontvangers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
ook al omdat sommige zogenaamd 'gecertificeerde' HD decoders zich lijken te verslikken in al te hoge bitrates. Dit zou ook wel eens de reden kunnen zijn waarom het verschil tussen native HD en opgeschaald SD bij de publieken een stuk minder spectaculair uitvalt dan het zou kunnen zijn.
Dit vind ik een opmerkelijke vaststelling. Kun je daar wat meer over zeggen
(of moeten we hier een apart draadje voor openen)?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten