Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 november 2009, 20:30
martwout's schermafbeelding
martwout martwout is offline
Senior Member

DTV: Humax IRDHD5100C
Standaard Rai Uno ineens vervangen door WDR

Hier in Culemborg zit ineens WDR op de plek van Rai Uno. Is dit definitief of een storing?
Oud 12 november 2009, 14:20
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Ziggo heeft vandaag (blijkbaar) een aantal weizigingen gedaan in de ontvangststations?

In roosendaal ook verschil. ARD/ZDF geen PALplus meer en daarvoor in de plaats comressie-artifacts(niet meer de analoge stream maar digitale), BBC eindelijk 16/9 en CNN ook digitale stream ipv analoge(wel verbetering). Wel de juiste zenders nog op de juiste plek.

Laatst gewijzigd door hallotjes; 12 november 2009 om 14:28
Oud 12 november 2009, 15:21
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Ziggo heeft vandaag (blijkbaar) een aantal wijzigingen doorgevoerd in de ontvangststations?

In Roosendaal ook verschil. ARD/ZDF geen PALplus meer en daarvoor in de plaats compressie-artifacts(niet meer de analoge stream maar digitale), BBC eindelijk 16/9 en CNN ook digitale stream ipv analoge(wel verbetering). Wel de juiste zenders nog op de juiste plek.
Bedoel je dat - naar jouw idee - de beeldkwaliteit van ARD en ZDF via de analoge kabel in Roosendaal nu ook slechter is geworden (omdat bij analoge transmissie compressie-artefacten niet op kunnen treden)?

Wel een achteruitgang dan voor mensen die prijs stellen op Zweikanalton. Roosendaal was voor zover ik weet één van de weinige Nederlandse steden waar ARD en ZDF nog altijd met Zweikanalton te ontvangen waren. Alleen heb ik het idee dat ARD en ZDF daar de laatste jaren nauwelijks meer gebruik van maakten.
Oud 12 november 2009, 15:35
Senior Member

Standaard

Ik bedoel dat het beeld van ARD/ZDF iets minder is omdat er nu digitale compressie artifacts zichtbaar zijn (niet overdreven) en voor diegene die het nog hadden, het PALplus signaal ontbreekt nu de digitale satelliet stream wordt doorgegeven.

Opzich niet echt erg, ARD/ZDF zien er perfect uit via digitale kabel, en eerlijk gezegd hoeven ze van mij niet eens meer analoog door gegeven te worden
Oud 12 november 2009, 15:40
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Ik bedoel dat het beeld van ARD/ZDF iets minder is omdat er nu digitale compressie artifacts zichtbaar zijn (niet overdreven) en voor diegene die het nog hadden, het PALplus signaal ontbreekt uiteraard nu de digitale satelliet stream wordt doorgegeven.

Opzich niet echt erg, ARD/ZDF zien er perfect uit via digitale kabel, en eerlijk gezegd hoeven ze van mij niet eens meer analoog door gegeven te worden
Tja, nou spreek je jezelf tegen.

Als Ziggo ARD en ZDF nu digitaal oppikt van de satelliet en het omzet naar analoog voor analoge doorgifte, en je ziet bij analoge ontvangst compressie-artefacten, dan zijn die compressie-artefacten dus al aanwezig in het digitale signaal, en daarmee ook bij digitale ontvangst zichtbaar. Maar dan kan het beeld van ARD en ZDF digitaal dus ook niet perfect zijn.
Oud 12 november 2009, 15:48
Senior Member

Standaard

Heb ik vaker, digitale artifacts vallen voor mij sneller op bij analoog, waarschijnlijk door de optel som analoge fouten + digitale fouten. zeker als je daarvoor een feed had die zelf analoog was en dus compressie vrij. Je hebt dan bijna direct vergelijk.

Daarbij is DVB-C helemaal zuiver van analoge storingen waardoor de indruk veel en veel beter is.
Oud 13 november 2009, 08:03
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Volgens mij gaan we hier nu een beetje offtopic.

Maargoed mij valt niet op dat Rai uno weg is, want ik kijk al jaren digitaal.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten