Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 november 2009, 19:24
Crichton's schermafbeelding
Crichton Crichton is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra en Ubee evm3200
DTV: Humax 5100
Standaard Status DOCSIS 3.0 modems ?

Hoi
Na diverse posts te hebben gelezen over diverse problemen met de nieuwe DOCSIS 3.0 modems, vroeg ik me af in hoeverre die nieuwe modems fatsoenlijk werken. Ik kreeg een email van Ziggo met daarin een vergelijking
met mijn huidige losse producten en de alles-in-1 producten. Uit het verleden (ben ex-Wanadoo-cable/Orange-cable internet klant, Casema TV/Telefonie klant) heb ik nl. nog aparte TV/telefonie/internet. Het alles-in-1-extra pakket klinkt leuk maar aangezien ik hier nogal wat problemen heb gezien met die nieuwe modems vraag ik me af of het wel verstandig is om over te stappen.
Mijn oude docsis 2.0 motorola modem werkt als een zonnetje.

Dus: overstappen en hopen dat het nieuwe mode werkt, of afwachten tot iedereen naar DOCSIS 3.0 moet en dan ook maar hopen dat het nieuwe modem werkt tegen die tijd ?
Oud 11 november 2009, 23:36
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Verreweg de meeste problemen zijn inmiddels opgelost. Er zijn helaas nog wel wat kleine problemen met modems, maar voor zover ik weet beperkt zich dat tot het traag opstarten van het modem (waar je enkel de eerste keer last van hebt) en het niet kunnen activeren (waarvoor je de HD kan bellen).
Oud 12 november 2009, 07:31
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Vergeet er niet bij te vertellen, dat er links en rechts er nog wel eens modems spontaan hun signaal verliezen. Hopelijk is dat probleem volgende week na de komst van de monteur bij mij opgelost.
Oud 12 november 2009, 19:19
BMWMaX's schermafbeelding
BMWMaX BMWMaX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3925 Modemrouter
DTV: CI+ Module
Standaard

Wachten tot het "moet" is een optie. Hier staat het nieuwe modem nog steeds aan de kant. Mogelijk tot ergens in januari. We kunnen niet zonder verbinding dus proberen is geen optie helaas.
Oud 12 november 2009, 21:09
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crichton Bekijk bericht
Dus: overstappen en hopen dat het nieuwe mode werkt, of afwachten tot iedereen naar DOCSIS 3.0 moet en dan ook maar hopen dat het nieuwe modem werkt tegen die tijd ?
Persoonlijk heb ik met het Ubee modem vanaf dag 1 - op het sinds kort opgeloste snelheids probleem met newsservers na - geen enkel probleem ondervonden.

'maar hopen dat het nieuwe modem werkt tegen die tijd' klinkt nou niet alsof je er veel geloof in hebt. Heb je in Breda geen bekenden die al met een DOCSIS 3.0 modem draaien? Dan zou je daar eens kunnen navragen wat de ervaringen zijn.

Er zal altijd wel eens een slecht modem tussen zitten, maar de grootste (en wat mij betreft alle) kinderziektes zijn er nu wel uit.

Als je graag per direct naar 50Mbit wilt en ook nog eens goedkoper uit wil zijn dan zou ik zeker niet wachten, als je twijfels te sterk zijn en je bent meer dan tevreden dan alles gewoon laten zo als het is.
Oud 12 november 2009, 23:52
henri II's schermafbeelding
henri II henri II is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1extra
Standaard

lokatie breda , ben 27-10 gestart met allesin1extra met Ubee, was een een fiasco. 2-11 is een monteur geweest (5 min.). Modem omgewisseld
voor Arris. Werkt tot op dit moment probleemloos . Bijna altijd 48/4.0.
Vanaf 2-11 test ik elke dag een paar keer met 3 payservers ,Eweka, NewsXs alsmede EasyUsenet. 5.72MB/s is het max. wat ik er uitkrijg.

Op sommige momenten van de dag, vooral in de avonduren, kan het soms voorkomen dat het compleet bagger is. Waarschijnlijk drukte en heeft volgens mij niks met het modem te maken. Soms is het 5 minuten daarna weer normaal. Over het geheel genomen ben ik best tevreden.

Let wel ik ben pas 10 dagen bezig.
Oud 13 november 2009, 14:16
dj-scratch's schermafbeelding
dj-scratch dj-scratch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Internet: Alles in 1 Plus | Ubee modem ouwe
Standaard

Hier een arris modem

Eingelijk weinig problemen heel soms kwakkelt de speed nog wel een in mekaar maar dan is een reboot genoeg om weer 50mbit te halen

Modem start wel traag op en ik zag dat sinds kort ik de september firmware hebt.

In de avond uren is het zoiezo met browsen wat trager met usenet leechen dan meestal wel stabiel
Oud 13 november 2009, 15:07
Mirrrr's schermafbeelding
Mirrrr Mirrrr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra Ubee router
Standaard

Ik heb sinds 12 oktober alles in 1 extra. Ik heb wat kleine probleempjes gehad maar ik moet zeggen ik ben echt onwijs tevreden. Ben goed en vriendelijk door de klantenservice geholpen.
De modem doet het gewoon goed. Het enige probleem wat wij hadden was door een storing werkte er nog maar 1 kanaal van de 4 kanalen. We hadden dus gewoon internet maar 2 dagen wat trager.

Monteur heeft me later nogmaals gebeld om te vragen of alles nu goed loopt. Dus ik geef een dikke 9 voor alles in 1 extra
Oud 16 november 2009, 22:07
matty's schermafbeelding
matty matty is offline
Junior Member

Standaard

Met de Arris geen enkel probleem gehad tot deze stuk ging (kon niet meer opstarten en maakte raar geluid, denk iets met de voeding) anyway monteur heeft een ubee mee genomen en sindsdien alleen maar ellende.
Heb al een maand geen fatzoenlijk internet. Heel af en toe tik ik de 40mbit maar over het algemeen zit ik tussen de 5 en 20 mb.

We wel voor deze maand mijn geld terug gehad. (65 euro)
Oud 16 november 2009, 22:08
matty's schermafbeelding
matty matty is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirrrr Bekijk bericht
Ik heb sinds 12 oktober alles in 1 extra. Ik heb wat kleine probleempjes gehad maar ik moet zeggen ik ben echt onwijs tevreden. Ben goed en vriendelijk door de klantenservice geholpen.
De modem doet het gewoon goed. Het enige probleem wat wij hadden was door een storing werkte er nog maar 1 kanaal van de 4 kanalen. We hadden dus gewoon internet maar 2 dagen wat trager.

Monteur heeft me later nogmaals gebeld om te vragen of alles nu goed loopt. Dus ik geef een dikke 9 voor alles in 1 extra
het probleem met de kanalen heb ik ook. Wat heeft ziggo bij jou eraan gedaan?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten