Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 november 2009, 13:30
johnvermeij's schermafbeelding
johnvermeij johnvermeij is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Locatie: Delft, Casema
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Motorola
DTV: Cisco 8455DVB PVR
Berichten: 4
Question Sitecom Router DC-202

Hallo, ik heb onlangs Ziggo alles in 1 Plus aangeschaft en daarna een Sitecom router DC-202 erbij besteld. Ik had in eerste instantie de internetverbinding rechtstreeks vanaf het modem op PC 1 aangesloten en dit werkt perfect. Vervolgens wilde ik de router aansluiten om ook PC 2 en 3 te kunnen aansluiten. Wanneer ik de kabel uit het modem op de WAN aansluiting heb gedaan en de overige kabels heb aangesloten dan is de LAN aansluiting naar PC 1 niet actief. Het lampje op de router brandt niet, terwijl die van PC 2en 3 wel branden. Als ik bij de internetverbinding kijk in het configuratiescherm van PC 1 wordt aangegeven dat er geen kabel is aangesloten. Ik heb al geprobeerd de volgorde van de LAN aansluitingen te verwisselen en ook meerdere kabels geprobeerd, maar daar ligt het niet aan. De melding op PC 1 van de internetverbinding blijft hetzelfde en er is geen internet verbinding op PC 1. Dit is het eerste probleem. Het tweede probleem is dat ik op PC 2 en 3 geprobeerd heb het installatieproces af te ronden, maar na de stap "Clone Mac address" blijft de installatie hangen, terwijl volgens de handleiding een knop "Volgende" moet komen en daarna de "PC opnieuw opstarten" en de internetverbinding tot stand moet zijn gekomen. Als ik de PC handmatig opnieuw opstart gebeurt er niets en is de internetverbinding nog steeds niet aanwezig.
Hoe kan ik deze twee problemen oplossen?

Laatst gewijzigd door johnvermeij; 11 november 2009 om 13:36
  #2  
Oud 11 november 2009, 14:09
mickeyD's schermafbeelding
mickeyD mickeyD is offline
Member
 
Geregistreerd: 10 november 2009
Locatie: den haag casema
Ziggo Internet: alles in 1 extra UBEE 120mbit
DTV: samsung LCD met CI+
Berichten: 56
Standaard

allereerst even proberen in de router te komen door het ip adres in te tikken in je browser en inloggen met inlognaam "admin" en wachtwoord "admin"
daarna reset doen in het menu van je router.
zie de lampjes uitgaan en weer aangaan, en druk op "ok"
zie of je internet verbinding hebt..
zo niet, dan ff update binnen halen via het menu in de router.
en nog eens proberen.
reset na de update ook even je kabelmodem.
als niets werkt: DHCP uitzetten.
helaas heb ik gemerkt dat de (mijn) 202 de functionaliteit of de snelheid van het netwerk niet aankan, en ben op zoek naar een goede vervanger voor niet achterlijk veel geld.
succes.
  #3  
Oud 11 november 2009, 15:50
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

Als het lampje niet brand, dan is er geen fysieke verbinding tussen de router en de PC netwerkkaart. Dat kan allerlei oorzaken hebben :
- Kabel of stekkers van de kabel stuk
- Netwerkkaart van de pc stuk
- Netwerkinterface van de router stuk
- Netwerkkaart van de PC kan niet praten met de netwerkinterface van de router.

Dat laatste heb ik 1x meegemaakt. Een ander netwerkkaartje in de pc loste het toen op.
  #4  
Oud 11 november 2009, 16:51
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 927
Standaard

Voor je allerlei spookhandelingen gaat uitvoeren en alls op hol hebt staan

Heb je het modem van de stroom gehaald, voor je de router aansloot ?

Doe eerst een systeem reset van de router, en begin bij het begin

Stroom overal af
kabels op het modem controleren
netwerk kabel van modem naar router, naar de WAN poort
netwerkkabel pc in de router (poort 1 / 4 )
modem aanzetten
seconde of 30 wachten tot de lampjes knipperen

router aanzetten
wachten ... 30 sec
PC aanzetten

controleren of je internet krijgt
zo niet, naar de status pagina van de router, en de wizard doorlopen, met als provder zonder wachtwoord, dhcp toewijzing


HIER ANTWOORD GEVEN OF HET WERKT !!!!
  #5  
Oud 12 november 2009, 08:58
johnvermeij's schermafbeelding
johnvermeij johnvermeij is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Locatie: Delft, Casema
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Motorola
DTV: Cisco 8455DVB PVR
Berichten: 4
Standaard

Ik heb alles aangesloten volgens de handleiding met inderdaad stroom eraf en minimaal 30 seconden wachten etc., maar zonder succes. En omdat ik geen verbinding heb kan ik ook niet naar de statuspagina van de router gaan en de wizard doorlopen.
Als er iets mis is met de netwerkkaart in de PC dan neem ik aan dat deze dan ook niet zou werken wanneer ik de kabel rechtstreeks vanaf het modem op de netwerkaart aansluit. De rechtstreekse aansluiting zonder router werkt echter wel.

P.S. Ik weet niet wat wordt bedoeld met de opmerking "DHCP uitzetten"
  #6  
Oud 12 november 2009, 10:53
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 927
Standaard

DHCP uitzetten = niet aan te raden

De DHCP server is een onderdeel van de router, die de aangesloten pc's een adres geeft.

is de netwerkkaart in windows apparaatbeheer te zien

( rechtsklikken op mijn computer - eigenschappen - apparaatbeheer )

ja, te zien ?
-- staat hij ingeschakeld?
-- rechtsklikken - inschakelen



nee - drivers installeren van de kaart ( als hij op het moederbord 'vast' zit, zijn de drivers te vinden op de cd ( of website van het bord )
  #7  
Oud 12 november 2009, 12:56
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnvermeij Bekijk bericht
Als er iets mis is met de netwerkkaart in de PC dan neem ik aan dat deze dan ook niet zou werken wanneer ik de kabel rechtstreeks vanaf het modem op de netwerkaart aansluit. De rechtstreekse aansluiting zonder router werkt echter wel.
Nee dat is niet helemaal waar. Het kan namelijk zijn dat de netwerkkaart van je PC niet met de netwerk interface van de router niet wil werken maar met anderen wel. Verder :
- Het modem heeft er totaal niks mee te maken
- DHPC heeft er niks mee te maken
Je hebt gewoon geen hardwarematige verbinding met de router.
  #8  
Oud 12 november 2009, 13:21
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 927
Standaard

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb

De DC-202 staat op divere plekken aangegeven als Xdsl router

die verwacht dan ook een internetsignaal van een ADSL verbinding ( klein telefoonstekkertje )

Laat de TS dit eerst even nakijken voor er meer werk komt
  #9  
Oud 12 november 2009, 13:27
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

De DC202 is geen adsl of kabelmodem maar gewoon een breedband router.
  #10  
Oud 12 november 2009, 14:32
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
De DC202 is geen adsl of kabelmodem maar gewoon een breedband router.
http://www.shopmania.co.za/shopping~...p-1016382.html
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl