Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 november 2009, 15:07
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Ja daar staat dat de DC-202 gebruikt kan worden voor xDSL of kabel modems. Maar het is dus een gewone router.
Zie ook deze handleiding :
http://www.gebruikershandleiding.com...wnload_id=6930
Oud 12 november 2009, 17:09
johnvermeij's schermafbeelding
johnvermeij johnvermeij is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Motorola
DTV: Cisco 8455DVB PVR
Standaard

De sitecom DC 202 wordt door Ziggo aangeraden via de Sluitallesaan site en heeft alleen ingangen voor grote kabels en geen kleine ADSL kabels. Het lijkt me dus dat deze router speciaal bedoeld is voor het kablemodem.
Oud 14 november 2009, 09:33
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Heb je ondertussen al gekeken waar het probleem ligt ?

kabels, netwerk kaart, of router ?

< de router is trouwens een prutapparaat, bij de volgende upgrade krijg je een probleem, aangezien hij niet verder zal komen dan de 20 Mbit die je nu hebt.
het is een 10/100 router, en zo verouderd, dat hij niet eens bij sitecom zelf meer is te vinden >
Oud 16 november 2009, 09:04
johnvermeij's schermafbeelding
johnvermeij johnvermeij is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Motorola
DTV: Cisco 8455DVB PVR
Standaard

Als deze router zo'n prutsapparaat is, waarom wordt deze dan zo demonstratief op de sluitallesaan site aangeboden? Ik ga proberen of ik de router kan terugsturen, want ik krijg er zo langzamerhand genoeg van apparaten die niet werken. Ik ga niet nog eens investeren in een nieuwe netwerkkaart terwijl de twee andere PC's met nog veel oudere netwerkkaarten de router wel herkennen. Heb je nog suggesties voor een andere router (geen draadloze) die wel voldoet voor het kabelmodem?
Oud 16 november 2009, 09:42
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnvermeij Bekijk bericht
Als deze router zo'n prutsapparaat is, waarom wordt deze dan zo demonstratief op de sluitallesaan site aangeboden? Ik ga proberen of ik de router kan terugsturen, want ik krijg er zo langzamerhand genoeg van apparaten die niet werken. Ik ga niet nog eens investeren in een nieuwe netwerkkaart terwijl de twee andere PC's met nog veel oudere netwerkkaarten de router wel herkennen. Heb je nog suggesties voor een andere router (geen draadloze) die wel voldoet voor het kabelmodem?
Ik zou eerst kijken of de netwerk kaart van die pc in orde is, heb je mijn eerder genoemde stappen uitgevoerd ?

Maar terugsturen is in mijn ogen niet eens een slecht idee, omdat het een ouder model is (de 202 staat niet meer bij sitecom)
daar werkt men met de DC-210 op de site

Hou in ieder geval rekening met de komende snelheidsverandering ( naar 30+ Mbit) en dat niet alle routers dit aan kunnen, anders de volgende upgrade ( zal 50+ worden ) dan heb je al helemaal geen 100% doorgifte meer

Ik ken je budget natuurlijk niet, maar ik kan aanraden om beter 1x 90 euro uit te geven, dan 2 x 49,- natuurlijk.

eerder in dit topic zijn een aantal opties voorbij gekomen waaronder de linksys en netgear modellen.
gluur eens mee in dat draadje, en kijk op de links van smallnetbuilder * hardware.info
Blijf weg van de 340/341/342 serie van Sitecom, hierover is ook véél geklaagd door de forumgangers alhier

Mijn huidige router is een sitecom 306, en heb de volle snelheid ( al gaat deze "maar" tot 150mbit Wan-Lan )
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten