Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 november 2009, 21:34
Roaqui's schermafbeelding
Roaqui Roaqui is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 10 november 2009
Locatie: Leiderdorp/Ziggo
Ziggo Internet: alles-in-1 extra / EVW3200
DTV: Humax ihdr 5200c
Berichten: 9
Standaard VRAAG: vpn verbinding na 7min weg

Ik werk sinds kort thuis via vpn (vaste computer via de kabel). Nu heb ik het probleem dat als ik 7 minuten "niets" doe, de verbinding wordt verbroken. Alles slaat vast en ik krijg onderstaande pop-ups:
Pop-up 1:
de verbinding is verbroken. Probeert opnieuw verbinding te maken in 20 pogingen (automatisch).
Pop-up 2:
secure vpn-connection terminated locally by the cllient. Reason 412: the remote peer is no longer responding
Pop-up 3:
(verschijnt na 20 automatische pogingen om opnieuw in te bellen)
Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken. Kan de externe computer niet vinden. Geef de computernaam of het ip-adres opnieuw op en probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u contact op te nemen met de eigenaar van de externe computer of met de netwerkbeheerder.

Mijn collega's werken ook thuis (niet met Ziggo) en worden pas na 30min inactiviteit eruit gegooid (dit schijnt de standaard instelling te zijn).
Volgens Ziggo ligt het niet aan hun en mijn netwerkbeheerder gaf een virus op mijn computer de schuld (heb ik niet!).


Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn? Misschien een instelling die ik zelf ergens kan wijzigen? Ik heb niet erg veel verstand van computers dus ik hoop op een simpele aanwijzing.

Laatst gewijzigd door Roaqui; 10 november 2009 om 21:44
  #2  
Oud 10 november 2009, 23:27
TV Smurf's schermafbeelding
TV Smurf TV Smurf is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Udenhout ex-@Home
Ziggo Internet: Connect Complete/Ubee EVM3200/NG3700
DTV: CI+ Quantis CAM/Humax iHDR5200c
Berichten: 285
Standaard

Ik zou je netwerkbeheerder maar eens vragen of men centraal geen te korte VPN idle timeout heeft ingesteld. Zo lezen werken jullie met Cisco, dus er is centraal vast een Cisco ASA.

En, controleer of je de juiste versie client VPN software hebt.
  #3  
Oud 12 november 2009, 23:00
Roaqui's schermafbeelding
Roaqui Roaqui is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 10 november 2009
Locatie: Leiderdorp/Ziggo
Ziggo Internet: alles-in-1 extra / EVW3200
DTV: Humax ihdr 5200c
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie. Ik werk inderdaad met Cisco vpn client. Volgens de netbeheerder klopt het dat we er na 30 minuten worden uitgegooid, dit is de standaard tijd. Mijn collega's halen die 30 minuten ook. Ik ben de enige die maar 7 minuten inactief kan zijn. En het is ook precies 7 minuten. Ik neem aan dat de tijd niet per persoon ingesteld kan worden. Ik zal hem nog een keer vragen naar de versie, maar hij geeft graag de gebruiker de schuld.
  #4  
Oud 16 november 2009, 21:46
pdr's schermafbeelding
pdr pdr is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 september 2007
Locatie: de bilt/ziggo
DTV: humax 5200 horizon 7401
Berichten: 2
Standaard

kijk eens naar energiebeheer van je netwerkkaart

Open "Netwerkadapters",rechtsklik op de netwerkkaart, en kies Eigenschappen.
Op het tabblad Energiebeheer kun je het vinkje weghalen bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen

succes
  #5  
Oud 17 november 2009, 21:24
Roaqui's schermafbeelding
Roaqui Roaqui is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 10 november 2009
Locatie: Leiderdorp/Ziggo
Ziggo Internet: alles-in-1 extra / EVW3200
DTV: Humax ihdr 5200c
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor je tip, maar dit werkt helaas ook niet.
Ik heb via systeem/hardware/apparaatbeheer/energiebeheer bij mijn realtek netwerkadaptor het vinkje uitgezet. De Cisco Systems VPN adaptor heeft geen optie tot energiebeheer, dus daar kon ik niets wijzigen.
Maar na 7 minuten zit ik weer muurvast. Ik vindt het zo vreemd dat het altijd precies na 7 minuten is. Je zou toch zeggen dat het met een of andere instelling te maken moet hebben.
Dus als iemand nog een tip heeft ....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Labels
thuiswerk, tijd, verbinding, vpn



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl