Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 november 2009, 10:32
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 Bekijk bericht
Met de wurggreep van de Opta wordt bedoeld dat Ziggo verplicht wordt om voor lange tijd het bandbreedte-vretende analoge pakket in stand te houden, daar waar een Caiway die verplichting niet kent en onbezorgd meer HDTV kan introduceren.

Zo meldde Ruud Hendriks van de zender "het gesprek" afgelopen week op de HDdagen dat ze graag met HD willen starten, maar van de grote kabelaars te horen kreeg dat men vol zit.

Langzaam maar zeker wordt het dus tijd om analoog uit te schakelen om capaciteit vrij te maken voor HDTV en wat doet de Opta? Juist ja.
De plannen zoals ergens hierboven idioot noemen vind ik nog zacht uitgedrukt.
Analoge capaciteit vrijhouden is inderdaad een beetje jammer, maar concurrentie introduceren op de kabelmarkt kan alleen maar een zegen voor de consument zijn. Je hoeft alleen maar naar de praktijken van UPC te kijken om te weten dat een monopolie altijd slecht is voor de consument.
Oud 13 november 2009, 13:27
Apple740's schermafbeelding
Apple740 Apple740 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Analoge capaciteit vrijhouden is inderdaad een beetje jammer, maar concurrentie introduceren op de kabelmarkt kan alleen maar een zegen voor de consument zijn. Je hoeft alleen maar naar de praktijken van UPC te kijken om te weten dat een monopolie altijd slecht is voor de consument.
Voorlopig is UPC de enige provider in NL die alle Nederlandse HD zenders doorgeeft, dat de consumenten het daar slecht zouden hebben valt best mee. Ik persoonlijk ben wel blij met ze. Of zo'n gestage opmars van HDTV straks met meer concurrentie op dezelfde wijze door blijft gaan is nog maar de vraag. De Opta houdt ons hiermee namelijk met 1 been in de vorige eeuw. En dat allemaal om het basispakket met 1 euro 25 omlaag te krijgen. Nou, jippie.

Ik had dus liever gezien dat vanuit overheidswege de kabelaars verplicht zouden worden gesteld om per bepaalde datum analoog af te schaffen en pas dan concurrentie mogelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Apple740; 13 november 2009 om 13:40
Oud 13 november 2009, 14:23
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Voorlopig is UPC de enige provider in NL die alle Nederlandse HD zenders doorgeeft, dat de consumenten het daar slecht zouden hebben valt best mee. Ik persoonlijk ben wel blij met ze. Of zo'n gestage opmars van HDTV straks met meer concurrentie op dezelfde wijze door blijft gaan is nog maar de vraag. De Opta houdt ons hiermee namelijk met 1 been in de vorige eeuw. En dat allemaal om het basispakket met 1 euro 25 omlaag te krijgen. Nou, jippie.

Ik had dus liever gezien dat vanuit overheidswege de kabelaars verplicht zouden worden gesteld om per bepaalde datum analoog af te schaffen en pas dan concurrentie mogelijk te maken.
Dat komt dan waarschijnlijk doordat een hele grote groep (oudere) kijkers nog kijkt met 4:3-beeldbuizen en absoluut geen belang heeft bij welke verandering dan ook. Een zender die komt te vervallen is al een probleem omdat ze dan tijdens het zappen (dat hebben ze vaak al wel geleerd) een zwart kanaal tegenkomen. Ik besef me dat ik ietwat denigrerend overkom maar dat is niet de bedoeling. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat er een groep mensen is die vooraan lopen bij de vernieuwingen (daar hoor ik zelf sinds een paar maanden ook een beetje bij) maar dat er ook een hele grote groep mensen is die absoluut niet met de vernieuwingen willen of kunnen meedoen, ze hebben al moeite genoeg om met de zich steeds sneller veranderende maatschappij mee te komen.
Ik denk dat het deze doelgroep is die door de OPTA "beschermd" wordt door vooralsnog vast te houden aan een substantieel analoog basispakket. Digitale (HD) kijkers ondervinden daarvan dan hinder in zoverre dat ze niet altijd met de allenieuwste ontwikkelingen (toenemend HD-zenderaanbod) kunnen meedoen. Zo ging het destijds ook met de invoering van kleuren-TV (dat weet ik ook nog ) en breedbeeld. Ze moeten ergens beginnen en dan duurt het vervolgens een tijdje voordat het gemeengoed geworden is. Maar de mensen die echt met de laatste ontwikkelingen meedoen zijn dan natuurlijk al weer verder met de laatste stand van de techniek, en dan herhaalt zich dit verhaal van voren af aan ...
Oud 13 november 2009, 15:30
Senior Member

Standaard

Alsof de overheid ook rekening hield met de ouderen door het analoge ethersignaal af te schaffen? Kom op zeg.
De Opta beschermde de ouderen ook niet toen satellietontvangst in NL digitaal only werd. Ouderen in Caiway gebied en bij andere kleinere kabelaars worden ook niet beschermd, gezien de verregaande plannen hier om analoog af te schaffen.

Dat UPC en Ziggo analoog in stand moeten houden voor de ouderen is dus kolder. Het is puur een maatregel om binnenkort toetredende partijen niet voor paal te zetten.

Laatst gewijzigd door Apple740; 13 november 2009 om 15:38
Oud 13 november 2009, 16:50
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Standaard

Citaat:
Voorlopig is UPC de enige provider in NL die alle Nederlandse HD zenders doorgeeft
Maar wel alleen in een duur HD pakket dat je alleen met een door UPC kreupel gemaakte ontvanger kunt bekijken. Nou jippie inderdaad...
Oud 13 november 2009, 18:42
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Maar wel alleen in een duur HD pakket dat je alleen met een door UPC kreupel gemaakte ontvanger kunt bekijken. Nou jippie inderdaad...
UPC bij voorbaat duur noemen is niet helemaal terecht. In die 13 euro die men voor HDTV vraagt zit de huur van de ontvanger, VoD en UitzendingGemist bij inbegrepen. Zaken die je bij Ziggo apart af moet rekenen.
Oud 13 november 2009, 19:06
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht
Het kan natuurlijk nog wel zo zijn dat er nog een maximum gesteld gaat worden aan wat Ziggo mag rekenen
Tuurlijk,maar er wordt nu gedaan alsdof het rampzalig is dat er meer partijen op de kabel mogen,in princiepe zitten die er helemaal niet,je hebt tig stroombedrijven maar wat er uit jouw stopkontaktje komt of uit jouw gaspijpje blijft dezelfde stroom en hetzelfde gas en zo is het ook met de kabel.
Een ander bedrijf kost geen capaciteit,je houdt dezelfde zenders.
Het enige nadeel is dat bij een storing de andere partij Ziggo moet overtuigen dat er iets gedaan moet worden tenzij Ziggo's abonnees er ook last van hebben.
Rampenplannen zijn het niet,het princiepe is hetzelfde als dat van energiebedrijven en telefoniebedrijven over de draadjes van KPN.
Oud 15 november 2009, 18:28
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Standaard

Citaat:
UPC bij voorbaat duur noemen is niet helemaal terecht. In die 13 euro die men voor HDTV vraagt zit de huur van de ontvanger, VoD en UitzendingGemist bij inbegrepen. Zaken die je bij Ziggo apart af moet rekenen.
Leuk. Nu wil ik alleen HDTV, maar geen huur-doos, geen VoD en geen UitzendingGemist, en ik heb de pech om in UPC gebied te wonen. Wat moet ik dan? Waar is mijn vrije keuze als consument? Precies.
Oud 15 november 2009, 19:05
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Tuurlijk,maar er wordt nu gedaan alsdof het rampzalig is dat er meer partijen op de kabel mogen,in princiepe zitten die er helemaal niet,je hebt tig stroombedrijven maar wat er uit jouw stopkontaktje komt of uit jouw gaspijpje blijft dezelfde stroom en hetzelfde gas en zo is het ook met de kabel.
Een ander bedrijf kost geen capaciteit,je houdt dezelfde zenders.
Dat klinkt voor veel mensen misschien overtuigend, maar voor mij niet, in ieder geval niet waar het de kabel betreft. Het probleem zit 'm in het naast elkaar moeten aanbieden van analoge en digitale televisiesignalen wanneer het plan van de OPTA zoals dat er nu ligt doorgang zou vinden. Als Ziggo wordt verplicht om ruimte in het frequentiespectrum te reserveren zodanig dat andere (derde) aanbieders een concurrerend analoog pakket kunnen aanbieden, dan zal dit alleen maar leiden tot het frustreren van de technische innovatie omdat er dan niet voldoende capaciteit overblijft voor het goed uitbouwen van bijvoorbeeld het aanbod aan HD kanalen en andere (nieuwe) digitale diensten. Daarbij moet ook worden bedacht dat kleinere kabelaars zoals CAIWAY niet worden verplicht om derden op hun netwerken toe te laten, zodat Ziggo (en UPC) ook nog eens worden benadeeld in vergelijking met kleinere kabelaars. En uiteindelijk is dit alleen maar nadelig voor de klanten van grotere kabelaars, ook voor de klanten van Ziggo dus.
Citaat:
Het enige nadeel is dat bij een storing de andere partij Ziggo moet overtuigen dat er iets gedaan moet worden tenzij Ziggo's abonnees er ook last van hebben.
Ook dat klinkt relatief onschuldig, maar is het niet. Hoe meer partijen er meedoen, des te groter de mogelijkheden zijn om verantwoordelijkhden op elkaar af te schuiven, en des te groter de mogelijkheden worden voor onderlinge miscommunicaties. En uiteindelijk worden de klanten daar altijd de dupe van.
Citaat:
Rampenplannen zijn het niet,het principe is hetzelfde als dat van energiebedrijven en telefoniebedrijven over de draadjes van KPN.
Zoals gezegd gaan de vergelijkingen met energie- en telelefoniebedrijven niet op voor de kabel. Overigens weten we ook allemaal wel dat de liberaliseringen van de energie- en telecommarkt een hoop onheil hebben gebracht. Consumentenprogramma's op zowel de landelijke als de regionale TV-zenders staan bol van de gefrustreerde klanten van energie- of telecombedrijven die de meest simpele dingen maar niet voor elkaar kunnen krijgen, zodat er een televisieprogramma aan te pas moet komen om weer enige beweging in de zaak te krijgen. En dat is echt nog maar het topje van de ijsberg, want de meeste klanten die lang aanslepende problemen met een energie- of telecomleverancier hebben zullen nooit de kans krijgen in een dergelijk TV-programma hun grieven kenbaar te maken.

Laatst gewijzigd door Riparius; 15 november 2009 om 19:35
Oud 15 november 2009, 19:10
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dat klinkt voor veel mensen misschien overtuigend, maar voor mij niet, in ieder geval niet waar het de kabel betreft. Het probleem zit 'm in het naast elkaar moeten aanbieden van analoge en digitale televisiesignalen wanneer het plan van de OPTA zoals dat er nu ligt doorgang zou vinden. Als Ziggo wordt verplicht om ruimte in het frequentiespectrum te reserveren zodanig dat andere (derde) aanbieders een concurrerend analoog pakket kunnen aanbieden, dan zal dit alleen maar leiden tot het frustreren van de technische innovatie omdat er dan niet voldoende capaciteit overblijft voor het goed uitbouwen van bijvoorbeeld het aanbod aan HD kanalen en andere (nieuwe) digitale diensten. Daarbij moet ook worden bedacht dat kleinere kabelaars zoals CAIWAY niet worden veplicht om derden op hun netwerken toe te laten, zodat Ziggo (en UPC) ook nog eens worden benadeeld in vergelijking met kleinere kabelaars. En uiteindelijk is dit alleen maar nadelig voor de klanten van grotere kabelaars, ook voor de klanten van Ziggo dus.
Heb je de plannen eigenlijk wel gelezen? Het gaat namelijk om de wederverkoop van het analoge kanalen pakket. Dus dezelfde analoge kanalen die Ziggo doorgeeft mogen straks ook door andere partijen worden aangeboden. Aan het signaal verandert er verder niets, alleen aan de partij waar de klant het basistarief voor de kabel moet afrekenen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten