Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 november 2009, 22:49
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ik denk dat ze klaarwakker zijn bij Ziggo, maar dat ze niet willen of niet kunnen. Er zitten namelijk ook nog een aantal andere HD kanalen aan te komen waarvoor ruimte moet worden gereserveerd, én ze zitten bij Ziggo met dat idiote plan van de OPTA op hun dak, terwijl CAIWAY daar geen last van heeft. Explains it all, denk ik.
Dat plan van de OPTA is helemaal niet idioot. Concurrentie is precies wat de kabelmarkt nodig heeft om de kwaliteit van het aanbod en de dienstverlening omhoog te krijgen. Want dat zorgt voor in Nederland innovatieve ideeën als ongecodeerde verspreiding van basispakketten in DVB-C en eventueel ook in DVB-T via de kabel. De huidige situatie, waarbij de kabelmaatschappijen monopolie en bureaucratie combineren met commercie is dodelijk voor marktwerking en mede de oorzaak van flauwekul als het coderen van het basispakket, CI+ en/of het alleen toestaan van door de aanbieder gecertificeerde ontvangers.

Dus laat de OPTA daar alstjeblieft gauw een stokje voor steken.
Oud 10 november 2009, 22:53
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Ik heb bbc 3 en 4. Kijk ik absoluut nooit naar. Ik kan toch geen 4 bbc's tegelijk kijken? Het beste van de bbc put ik uit een andere bron.
Tja, als je zo vol lof bent over de manier waarop bij de BBC TV wordt gemaakt dan kan ik dat toch niet rijmen met je bewering dat je nooit naar BBC3 of BBC4 kijkt. Ik wel, en ik kan je verzekeren dat je dan toch wel het nodige mist.

En dat je geen 4 BBC zenders tegelijk kunt kijken is natuurlijk een non sequitur. Een Brit kan dat (doorgaans) ook niet maar zal toch niet om die reden zeggen dat 3 en 4 (of nog andere zenders) er niet toe doen.
Oud 10 november 2009, 22:59
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Tja, als je zo vol lof bent over de manier waarop bij de BBC TV wordt gemaakt dan kan ik dat toch niet rijmen met je bewering dat je nooit naar BBC3 of BBC4 kijkt. Ik wel, en ik kan je verzekeren dat je dan toch wel het nodige mist.

En dat je geen 4 BBC zenders tegelijk kunt kijken is natuurlijk een non sequitur. Een Brit kan dat (doorgaans) ook niet maar zal toch niet om die reden zeggen dat 3 en 4 (of nog andere zenders) er niet toe doen.
Are you sure? bbc3 en 4 bevatten niet de beste programma's van de bbc, veel herhalingen en meuk voor het paupervolk waaraan je in Great Britain meer dan genoeg hebt. Skip er wel eens langs, het is gewoon een invulkanaal.
Doe mij maar BBC, als daar niets is skip ik graag naar de VRT. Als daar niets is, eigen content.
Oud 10 november 2009, 23:08
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Dat plan van de OPTA is helemaal niet idioot. Concurrentie is precies wat de kabelmarkt nodig heeft om de kwaliteit van het aanbod en de dienstverlening omhoog te krijgen. Want dat zorgt voor in Nederland innovatieve ideeën als ongecodeerde verspreiding van basispakketten in DVB-C en eventueel ook in DVB-T via de kabel. De huidige situatie, waarbij de kabelmaatschappijen monopolie en bureaucratie combineren met commercie is dodelijk voor marktwerking en mede de oorzaak van flauwekul als het coderen van het basispakket, CI+ en/of het alleen toestaan van door de aanbieder gecertificeerde ontvangers.

Dus laat de OPTA daar alstjeblieft gauw een stokje voor steken.
Ik zie hier de laatste tijd wel meer berichten verschijnen van mensen die van concurrentie op de kabel een heilzaam effect verwachten, maar dat is m.i. een misvatting, en al helemaal op de manier zoals de OPTA zich dat nu voorstelt. Ik denk dat er net zomin positieve effecten van zijn te verwachten als van bijvoorbeeld de liberalisering van de stroommarkt, die uiteindelijk ook alleen maar leidt tot (verborgen) prijsverhogingen door steeds onduidelijker tariferingen, en die ook al heeft geleid tot minder betrouwbaarheid in de stroomvoorziening.

De plannen van de OPTA zoals ze er nu liggen zullen alleen maar nadelen opleveren voor de huidige abonnees van bijvoorbeeld Ziggo, omdat in die plannen grote kabelaars verplicht zijn derden toe te laten op hun netwerk voor het aanbieden van een concurrerend analoog pakket. Dat betekent dat er minder ruimte beschikbaar blijft voor nieuwe digitale kanalen, een uitbreiding van het aanbod aan HD kanalen, en mogelijk andere nieuwe (digitale) diensten via de kabel. Uiteindelijk frustreert het OPTA plan dus alleen maar de innovatie, en dat is in het nadeel van de klanten van grote kabelaars.

Ik zie wél heil in regelgeving en wetgeving voor aanbieders van (digitale) signalen, en dan het liefst gecoördineerd in Europees verband. Dergelijke regelgeving bestaat ook, maar die is destijds onvoldoende uitgewerkt waardoor de industrie en de kabelaars alsnog hun eigen gang konden gaan. Een gemiste kans dus, want ik ben het er uiteraard mee eens dat we het hele gehannes met het 'certificeren' van receivers of TV toestellen, CI+, en een gecodeerd basispakket niet hadden moeten hebben.
Oud 10 november 2009, 23:11
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Zoals vandaag het Tennet verhaal. Het wordt transparanter. (lees duurder?)
Oud 10 november 2009, 23:24
propper's schermafbeelding
propper propper is offline
Member

DTV: Samsung DCB-H360RSA
Standaard

Dat er gesprekken lopen over de doorgifte van BBC HD in Nederland wordt inmiddels door Marijke van Hooren van de BBC bevestigd. Caiway behoort in ieder geval tot de gesprekpartners van BBC. Ook zouden er gesprekken gaande zijn met Ziggo en UPC. Daarbij lijkt vooral de doorgiftevergoeding voor veel gesprekstof te zorgen. Bevestigd wordt in ieder geval wel dat het, bij een eventuele doorgifte van BBC HD, gaat om de Engelse versie van de Engelse publieke HD zender. Deze is al in Nederland via de satelliet te ontvangen. BBC heeft zich echter altijd op het standpunt gesteld dat het hier gaat om satellietuitzendingen die niet voor Nederland, en alleen voor het Engelse vaste land, bestemd zijn.

Bron TotaalTV

Link: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2555

Ziggo is wel met heel veel partijen in gesprek.
Hoop in dit geval dat de gesprekken iets positiefs opleveren, namelijk BBC HD op de kabel.
Oud 11 november 2009, 00:15
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Ik vind de prijs van het HD pakket bij Caiway erg hoog.
Ik zal nooit 10 euro per maand extra betalen voor wat meer scherpte.
Oud 11 november 2009, 00:24
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door databoy Bekijk bericht
Ik vind de prijs van het HD pakket bij Caiway erg hoog.
Ik zal nooit 10 euro per maand extra betalen voor wat meer scherpte.
Ik ook niet. Maar wel voor de kwaliteit van het aanbod en het excellente camerawerk van de bbc. Alle commercielen kunnen me daarvoor gestolen worden.
Oud 11 november 2009, 07:56
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Ik zie hier de laatste tijd wel meer berichten verschijnen van mensen die van concurrentie op de kabel een heilzaam effect verwachten, maar dat is m.i. een misvatting, en al helemaal op de manier zoals de OPTA zich dat nu voorstelt. Ik denk dat er net zomin positieve effecten van zijn te verwachten als van bijvoorbeeld de liberalisering van de stroommarkt, die uiteindelijk ook alleen maar leidt tot (verborgen) prijsverhogingen door steeds onduidelijker tariferingen, en die ook al heeft geleid tot minder betrouwbaarheid in de stroomvoorziening.

De plannen van de OPTA zoals ze er nu liggen zullen alleen maar nadelen opleveren voor de huidige abonnees van bijvoorbeeld Ziggo, omdat in die plannen grote kabelaars verplicht zijn derden toe te laten op hun netwerk voor het aanbieden van een concurrerend analoog pakket. Dat betekent dat er minder ruimte beschikbaar blijft voor nieuwe digitale kanalen, een uitbreiding van het aanbod aan HD kanalen, en mogelijk andere nieuwe (digitale) diensten via de kabel. Uiteindelijk frustreert het OPTA plan dus alleen maar de innovatie, en dat is in het nadeel van de klanten van grote kabelaars.

Ik zie wél heil in regelgeving en wetgeving voor aanbieders van (digitale) signalen, en dan het liefst gecoördineerd in Europees verband. Dergelijke regelgeving bestaat ook, maar die is destijds onvoldoende uitgewerkt waardoor de industrie en de kabelaars alsnog hun eigen gang konden gaan. Een gemiste kans dus, want ik ben het er uiteraard mee eens dat we het hele gehannes met het 'certificeren' van receivers of TV toestellen, CI+, en een gecodeerd basispakket niet hadden moeten hebben.
Zoals de situatie nu is bij Ziggo/upc zijn de plannen van de opta prima. Er is voldoende ruimte om te innoveren, als Ziggo/upc maar besluiten om meer naar de klant te luisteren en minder naar de geldbuidel van kleine pulpzenders die willen betalen om op de kabel te komen.

Als de digitale basis pakket open gaat, dus geen codering en CI CI+ rommel vereist, dan heb je volledig gelijk. Maar ook hier zou ik persoonlijk dan wel programmaraden willen zien, om er voor te zorgen dat dit pakket een zekere kwaliteit behoudt. En dan met namen verplichte door giften van de publieke omroepen van de direct omliggende landen. (GB BE DE No DEN) Dit zou europes breedt moeten en kostenloos.
Oud 11 november 2009, 11:56
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Die situatie in de regio Gouda is historisch zo gegroeid omdat de REKAM aanvankelijk zelf geen digitale televisie aan kon bieden. Dat heeft dus niets te maken met nieuw beleid. De kabel is bij CAIWAY ook niet 'open' want derden hebben geen toegang tot het netwerk, en krijgen die ook niet omdat CAIWAY als kleine kabelaar niet mee hoeft te doen met het idiote OPTA plan.
Het gaat er niet om hoe het ontstaan is,het gaat er om dat in de praktijk meerdere aanbieders zonder problemen op een net kunnen zonder dat de kwaliteit en kwantiteit aangepast hoeft te worden.
Ongeacht of een netwerk nu open is of niet,dat zoals jij dat noemt "idiote plan van de opta" is technisch gewoon mogelijk en dat bewijst de Rekan/Caiway.
Net als een concurrent van Ziggo dat kan,het wordt geregeld zoals je een andere energie aanbieder neemt,daarbij zit er ook geen stroom van meerdere partijen op het netwerk.
In de plannen huurt een andere aanbieder als grootverbruiker een aantal zenders of desnoods alle zenders welke ze als wederverkoper weer kan verkopen als abonnement.
In de stream wordt de data zo aangepast dat abonnees van de andere provider via het ziggo netwerk krijgt waar ie voor betaalt.
Het is dus niet zo dat bij 3 aanbieders de zenders er ook 3 keer opzitten.
Wil de andere provider er nieuwe zenders bij dan zal ze dat met Ziggo moeten regelen,maar dat heeft als bijwerking dat Ziggo en de tweede partij ook samen zenders kunnen inkopen waardoor er zenders op de kabel kunnen komen die er nu nog niet zijn omdat Ziggo het te duur vindt.
Maar als het qua capaciteit niet kan,zal een andere provider nooit ten koste van Ziggo abonnees,zenders kunnen toevoegen.
Het valt allemaal wel mee en rampzalig is het al helemaal niet.

Daarnaast valt het concurrentie deel erg tegen:
http://dutchmedia.nl/blog/?p=1824
Ziggo rekent ongeveer 13 euro incl btw voor de nieuwe aanbieders,dus hoe een nieuwe aanbieder hier in kan stappen en concurrerend kan zijn ten opzichte van de 16 euro van Ziggo en er zelf ook nog wat aan te verdienen... het zal dus wel meevallen met die concurrentie op de kabel.

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 11 november 2009 om 12:13
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten