Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 november 2009, 04:00
CrT's schermafbeelding
CrT CrT is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-een
DTV: Humax
Standaard Frequente netwerkstoringen

Enschede, voormalig @Home, alles-in-1 pakket via de kabel.

Tot dusver was ik gewoon tevreden met wat ik kreeg. Over telefoon en televisie kan ik weinig zeggen want dat gebruik ik haast niet maar voor wat betreft internet was ik zeer te spreken over de betrouwbaarheid van het netwerk.

Ongeveer anderhalve maand geleden kreeg ik een nieuwe modem, een "Ubee" en als ik het goed begrepen heb is dat een (Euro)DOCSIS 3.0 modem. Naar ik aanneem is deze breed uitgegeven; ik ken meer mensen in Enschede die er een hebben gekregen.

Rond die tijd begon het netwerk uit te vallen. Het zal wel toeval zijn dat het samenkwam met de nieuwe modem. Ik heb niet bijgehouden hoe vaak het gebeurde of of er een patroon inzat maar laat ik zeggen dat er zeker wekelijks een uitval is. Zojuist was het netwerk voor mij niet bruikbaar van 1 tot 3 's nachts, afgelopen vrijdag was het netwerk een minuut of 5 weg rond een uur of 11 's ochtends. Het netwerk weg: geen internet, telefoon of televisie.

1 uur 's nachts is verdacht natuurlijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.ziggo.nl/klantenservice/technisch/storing-onderhoud
We voeren werkzaamheden zo veel mogelijk 's nachts uit, tussen 1.00 uur en 6.00 uur. Onze klanten hebben er dan het minst last van. Als we toch op andere tijden aan het werk zijn, dan melden we dat per woonplaats op deze pagina.
en ik moet zeggen dat het me vaker 's nachts is overkomen (ik chat met iemand in Zuid Amerika, dus deze klant heeft er juist dan veel last van) maar dus niet uitsluitend 's nachts. Tja, en als het gebeurt dan is het lastig om de klantenservice te bellen of de website te bezoeken.

Ben ik de enige met dit probleem? Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Oud 10 november 2009, 09:18
ber000000-6's schermafbeelding
ber000000-6 ber000000-6 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 200 Cisco +500 TC+ 30 SB5101
DTV: 3D KDL-52HX900+sony kdl-40hx850+cisco ITV wrt610n+ddwrt, TELSEY IP-TV.,ziggo-bapp
Talking

jep! het zinnige hieraan is, dat dit een van de laatste werkzaamheden zijn geweest in enschede.
jullie hele regio is nu docsis 3.0 geschikt.

dus...downloaden,chatten en surfen !
oh ja, ook slapen hoort er zo af en toe bij...meestal tegen 01:00 snachts wel.

sleep well.

berrie.
Oud 10 november 2009, 10:40
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrT Bekijk bericht
Het netwerk weg: geen internet, telefoon of televisie.
Als je televisie op hetzelfde moment wegvalt ligt het in elk geval niet aan je modem, maar wordt er gewoon geen signaal aangeboden. Grootste kans is dan dat er inderdaad onderhouds werkzaamheden plaatsvinden.

Als alleen je internet+telefonie steeds uit zouden vallen en TV verder normaal blijft kan het aan je modem of aansluiting liggen, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.
Oud 11 november 2009, 00:40
CrT's schermafbeelding
CrT CrT is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-een
DTV: Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Als je televisie op hetzelfde moment wegvalt ligt het in elk geval niet aan je modem, maar wordt er gewoon geen signaal aangeboden. Grootste kans is dan dat er inderdaad onderhouds werkzaamheden plaatsvinden.
Ik zet niet elke keer de TV aan om het daadwerkelijk te controleren maar afgaande op de LEDs op de modem is het signaal inderdaad weg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Als alleen je internet+telefonie steeds uit zouden vallen en TV verder normaal blijft kan het aan je modem of aansluiting liggen, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.
Mijn idee maar er zouden dan toch meer mensen last van moeten hebben, tenzij iedereen in Enschede de bedtijden van Berrie hierboven aanhoudt

Tot dusver was het gewoon ergerniswekkend en besteedde ik er verder weinig aandacht aan maar ik zal eens zien of er een patroon in zit. Verder kan ik toch weinig aan doen.
Oud 11 november 2009, 01:31
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Enschede is één van de steden die straks naar 120 Mbps gaat. Daarvoor zijn de nodige upgrades en herverdelingen van capaciteit nodig. Vandaar dat er de laatste weken 's nachts veel uitval is geweest. Het is nu even doorbijten, maar dan heb je straks wel één van de snelste verbindingen van het land.
Oud 11 november 2009, 02:01
prodix's schermafbeelding
prodix prodix is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1 Extra + TV Extra / Ubee (wachtend op alternatief)
DTV: EU40B6000 met Neotion / EU37Fxxx met Smit / Humax 5300C / Anysee / iR-FOX
Standaard

gister nacht ook om 1uur hier internet/tel er uit kreeg geen dhcp meer.
Ik weet niet toe hoelaat het was, maar als ik de serverlog moet geloven was rond half 4 weer terug Redio roden, dus niet in jou regio

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten