Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 november 2009, 22:52
Kristel's schermafbeelding
Kristel Kristel is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Locatie: Hoorn / Multikabel
DTV: Humax iHDR5050
Berichten: 17
Standaard Slecht ontvangst Film 1

Hallo iederen,

Eerst wil ik graag me verontschuldigen voor mijn slechte nederlandse schrift. Ik ben francaise en vind het nogal moeilijk om Nederlands te schrijven.

Sinds een paar weken heb ik (weer) slecht ontvangst met de volgende kanalen: Film 1.1, Film 1.2, Film 1,3, Film1 1+1 (Film 1 Action & Film 1 HD zijn wel goed), 13th street, Ketnet, Misdaadnet, Foxlife. Misschien zijn er ook nog meer maar deze zijn me opgevallen.

Ik krijg blokkerig beeld of helemaal geen beeld. Signaal (voor de slechte kanalen) is:
Strength: tussen de 20 & 30%
Quality: tussen de 40 & 70%
BER: tussen de 250 & 320

Vorige jaar op precies dezelfde periode (oct-nov 2008) heb ik dezelfde probleem gehad met ongeveer dezelfde kanalen. Ik had toen alles opnieuw bekabelt (?) met een 'RG59/U coaxial 75 cable OHM' met metalen stekers (totaal 60 euro). Maar het bleef storen. Ik had toen ook mijn Film 1 abonnement opgezegd want ik was beu om te betalen voor niks. En Ziggo (of was het nog Multikabel) had niet geholpen. Een paar weken later is een monteur gekomen voor een internet probleem die niks te mee te maken had. Hij heeft dan ook gekeken naar de TV installatie en ik weet niet precies wat hij heeft toen gedaan maar het werkte weer (dus weer Film 1 aangeschaaft).

Nu precies een jaar later en het begint het weer!! De enige antwoord van Ziggo, opnieuw bekabelen. Maar ik heb geen zin om weer zoveel geld in kabels als het niet de oplossing is.

Heeft iemand hier een idee ?

Alvast bedankt.
  #2  
Oud 9 november 2009, 23:00
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Allereerst is je Nederlands behoorlijk goed en het woord 'bekabelt' is een prima woord

Dan: heb je de netwerkinstellingen van je decoder nagekeken? Voor jou zijn die: frequentie 514.00 MHz en netwerk-id 8888, modulatie 64 qam en symboolsnelheid 6875 kS/s. Waar je die instellingen precies kan vinden staat in de gebruikshandleiding van je decoder.
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 10 november 2009, 00:02
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Heb je de laatste tijd nog iets aangepast aan je bekabeling dan wel opstelling van je decoder? B.v. een extra tv aangesloten en een splitter geplaatst, de ontvanger verplaatst?
Gebruik je een versterker? Gebruik je splitters?
Wat heb je allemaal op je kabel aangesloten zitten? Dus vanaf het begin dat de kabel je woning binnenkomt.

Welke ontvanger heb je (merk + type)?

Wat is je signaalsterkte, kwaliteir en BER-waarde op goede zenders?
__________________
Power is nothing without control !!!
  #4  
Oud 10 november 2009, 02:04
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Cogas
Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Berichten: 2.461
Standaard

Ik lees de laatste tijd weer meer signaalklachten in Noord Holland die naar instraling door Digitenne te herleiden zijn, zo ook hier. Misschien is Digitenne (nog) harder uit gaan zenden, met name in Hoorn?

De genoemde zenders vallen qua frequentie in Noord Holland vrijwel samen met twee Digitenne bouquetten.

Hoe nu verder? Je hebt al aardig geïnvesteerd in nieuwe bekabeling, maar als ik ga googlen op RG59/U lees ik regelmatig de opmerking dat juist de afscherming niet het sterkste punt van deze kabel is. Laat nou net die eigenschap voor jou erg belangrijk zijn...
  #5  
Oud 11 november 2009, 20:55
Kristel's schermafbeelding
Kristel Kristel is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Locatie: Hoorn / Multikabel
DTV: Humax iHDR5050
Berichten: 17
Standaard

Sorry voor de late reactie. Ik was gisteren niet thuis dus kon de info niet checken.


@ Isis. De netwerk installatie is correct. 514MHz, 8888 en 6875.

@GolfTouch. Nee, er is niets angepaast in de laatste jaar. Wel een nieuw digital ontvanger in April maar het werkte prima.
Ik heb geen versterker, nee, want ik vond het prijzig en de signaal vanaf de meterkast was volgend de monteur die vorige jaar is gekomen voldoende.
Er was inderdaad een splitter maar vanaf het moment dat het mis ging, heb ik de splitter meteen weg gehaald om t kijken of het zonder beter ging. Maar helaas ik heb nog last van blokken op de kanalen boven genoemd.
Installatie is als volgt: Van de meterkast naar de woonkamer (12 or 15 meter? in de muur, originele installatie). Daarna van de woonkamer naar de digitale ontvanger (5 meter kabel). Niks bijzonder dus.
En als ik zou weer de slaapkamer TV aansluiten dan zou een splitter komen + kabel van 15m naar de slaapkamer TV. Maar daar begin ik niet eens over want ik kijk alleen film 1 in de woonkamer.
Mijn onvtanger is de Humax iHDR-5050C.
Op goede zender (ook met splitter) is de strength tussen 20 en 26%, de quality 100% en de BER 0 (wat is BER eigenlijk?)

@Tja. Vorige jaar, toen het probleem eerst begon en ik ging naar de winkel nieuwe kabels kopen. De winkelier wist meteen wat mijn probleem was. Hij had meerdere klanten gehad met hetzelfde klacht en wist dat digitenne in Hoorn was net begonnen dus kwam op conclusie dat het had mee te maken. Ik vond dan dat Ziggo moest het zelf oplossen. Maar een oplossing van hun kant kwam niet echt.
Ik zou niet leuk vinden om weer nieuw kabels te kopen inderdaad. Speciaal sinds ik ga verhuizen begin 2010. Maar ok, kan je misschien adviseren welk kabel dan?
  #6  
Oud 11 november 2009, 21:15
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristel Bekijk bericht
En als ik zou weer de slaapkamer TV aansluiten dan zou een splitter komen + kabel van 15m naar de slaapkamer TV. Maar daar begin ik niet eens over want ik kijk alleen film 1 in de woonkamer.
Mijn onvtanger is de Humax iHDR-5050C.
Op goede zender (ook met splitter) is de strength tussen 20 en 26%, de quality 100% en de BER 0 (wat is BER eigenlijk?)
De BER (Bit Error Rate) waarde is een kwaliteitmeting die het aantal fouten (bits) meet.
Tegen die tijd dat je toch naar de slaapkamer wilt zou ik goed bedenken wat je neemt. Het beste zou je dan (als je geen versterker wilt) een verdeelelement kunnen nemen. Mocht het signaal dat toch te zwak zijn vanwege de 2x 15 meter coax dan is het gebruik van een versterker toch het overwegen waard. Maar voor nu, alleen 1 ontvanger, zou dat niet nodig moeten zijn.

Citaat:
Ik zou niet leuk vinden om weer nieuw kabels te kopen inderdaad. Speciaal sinds ik ga verhuizen begin 2010. Maar ok, kan je misschien adviseren welk kabel dan?
Coax 12 of Hirschmann Koka799. Dat zijn kwalitatief zeer goede kabels.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #7  
Oud 11 november 2009, 23:28
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Het is mogelijk om van Ziggo een nieuw setje kabels te krijgen (van hoge kwaliteit) als je storing wordt veroorzaakt door uitzending van Digitenne. Helaas is niet bij elke HD'er bekend, maar de mogelijkheid is er zeker. Dus als jij zeker weet dat het door Digitenne komt zou ik toch weer de HD bellen of mailen en hiernaar vragen.
__________________
Please Google your question before asking.
  #8  
Oud 11 november 2009, 23:45
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Het is mogelijk om van Ziggo een nieuw setje kabels te krijgen (van hoge kwaliteit) als je storing wordt veroorzaakt door uitzending van Digitenne.
Over welke lengte praten we dan? Ik neem niet aan dat Ziggo een rol van 50 meter stuurt .
__________________
Power is nothing without control !!!
  #9  
Oud 12 november 2009, 00:02
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Cogas
Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Berichten: 2.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Het is mogelijk om van Ziggo een nieuw setje kabels te krijgen (van hoge kwaliteit) als je storing wordt veroorzaakt door uitzending van Digitenne.
deze kabels komen niet van Ziggo maar van STAI, www.stai.nl
Opera/9.80 (J2ME/MIDP; Opera Mini/4.2.13918/812; U; en) Presto/2.2.0
  #10  
Oud 12 november 2009, 00:18
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Over welke lengte praten we dan? Ik neem niet aan dat Ziggo een rol van 50 meter stuurt .
Dat weet ik eigenlijk niet Volgens mij vijf meter ofzo.
__________________
Please Google your question before asking.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl