Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 november 2009, 18:42
ber000000-6's schermafbeelding
ber000000-6 ber000000-6 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 200 Cisco +500 TC+ 30 SB5101
DTV: 3D KDL-52HX900+sony kdl-40hx850+cisco ITV wrt610n+ddwrt, TELSEY IP-TV.,ziggo-bapp
Talking

het verschil tot 25 meter extra coax, is bijna 40,00 euro voorrijkosten als je het niet goed hebt gedaan, en de lengte problemen geeft op de docsis frequenties.

weet wat je doet.

berrie.
Oud 9 november 2009, 18:48
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Coax kabel is er in verschillende kwaliteit. Daarbij gaat het met name om de afscherming tegen stoorsignalen van buitenaf en demping die de kabel per meter op de hoge frequenties oplevert. Ik ken je Tratec kabel helaas niet en kan ook op internet de specificaties niet vinden. Over het algemeen wordt Hirschman Koka 799 als een zeer goede kwaliteit kabel gezien en aangeraden.

Iedereen zegt, en met name Ziggo, dat je het modem bij het AOP (abonnee afname punt, daar waar de groene Ziggo kabel eindigt) moet aansluiten. Ik heb daar zo mijn twijfels over. Het eerste wat ik ga proberen als in Ziggo internet heb is of er een verschil is tussen het aansluiten van het modem direct op het AOP of met 25m coax ertussen ...
Van Ziggo kan ik me die uitspraak voorstellen, ze willen niet dat er een onbekende installatie tussen het AOP en het modem zit en dat er dan over naar de helpdesk gebeld wordt dat e.e.a. niet werkt ...
Waarom zou je dat willen, ik kan begrijpen dat als het AOP in de woonkamer zit, je hem zou willen verplaatsen, maar 25m, dat moet wel een héél groot huis/bedrijf zijn.
en het gaat niet zozeer over storingen die optreden, maar KUNNEN optreden.
Er is met CAT5 heel wat te overbruggen tussen modem en router / switch.
en demping op de coax verschilt wel heel erg in de meter, tot 25 meter.
ik hoop dat het je gaat lukken, maar hou wel rekening met de storing die KAN optreden, en zoals ber al zei, het verschil is de voorrijkosten bij gebruik eigen materiaal
Oud 9 november 2009, 19:42
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Even voor de duidelijkheid : Hirschman Koka799 heeft een demping van 0,17 db per meter. Voor 25 meter is dat dus 4.25 db. De topic starter had het trouwens over 15 meter en dat zou 2.55 db zijn. Een splitter heeft meestal al meer. En voordat ik de helpdesk bel in geval van een toekomstige storing zet ik het modem toch even bij het AOP en test daar even. Zullen we wedden dat het geen verschil uit maakt ?
Oud 9 november 2009, 20:39
ber000000-6's schermafbeelding
ber000000-6 ber000000-6 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 200 Cisco +500 TC+ 30 SB5101
DTV: 3D KDL-52HX900+sony kdl-40hx850+cisco ITV wrt610n+ddwrt, TELSEY IP-TV.,ziggo-bapp
Talking

ja! wedden voor je mooie CI+ sony toestel.
log files erbij en eens kijken wie er slechte receive levels heeft op tijden dat storing optreed.

berrie.
Oud 9 november 2009, 21:38
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Die slechte receive levels liggen dan zeker niet aan mijn kabel....
Oud 9 november 2009, 22:34
patrick-linux's schermafbeelding
patrick-linux patrick-linux is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Geen idee of de Ziggo wijk en straatkasten noodstroom hebben, dus of jouw UPS zin heeft is maar de vraag. Een belangrijke eigenschap van coax is de impedantie. Deze moet correct zijn. Maar ik weet dus niet 100% zeker of 50 of 75 Ohm kabel gebruikt wordt (dat zijn de meest voorkomende waarden). Het typenummer suggereert 75 Ohm.
Tegen stroomuitval in de hele straat of wijk kan ik inderdaad niets doen, maar ik had het dan ook over stroomuitval in huis. Het wil nog wel eens gebeuren dat er te veel apparaten tegelijk worden aangezet en dat de stroom dan uitvalt. Ook hebben we de afgelopen week meerdere malen de stroom er een half uur tot drie kwartier vanaf gehad, in verband met het vervangen van stopcontacten en lichtschakelaars. Mijn PC heb ik gewoon aan laten staan, aangezien deze toch aan de UPS hangt. Het modem en de router krijgen nu alleen geen stroom meer, maar als ik deze ook op de UPS aansluit blijft mijn toekomstige website in ieder geval online als hier in huis de stroom eraf gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Coax kabel is er in verschillende kwaliteit. Daarbij gaat het met name om de afscherming tegen stoorsignalen van buitenaf en demping die de kabel per meter op de hoge frequenties oplevert. Ik ken je Tratec kabel helaas niet en kan ook op internet de specificaties niet vinden. Over het algemeen wordt Hirschman Koka 799 als een zeer goede kwaliteit kabel gezien en aangeraden.

Iedereen zegt, en met name Ziggo, dat je het modem bij het AOP (abonnee afname punt, daar waar de groene Ziggo kabel eindigt) moet aansluiten. Ik heb daar zo mijn twijfels over. Het eerste wat ik ga proberen als in Ziggo internet heb is of er een verschil is tussen het aansluiten van het modem direct op het AOP of met 25m coax ertussen ...
Van Ziggo kan ik me die uitspraak voorstellen, ze willen niet dat er een onbekende installatie tussen het AOP en het modem zit en dat er dan over naar de helpdesk gebeld wordt dat e.e.a. niet werkt ...
Ik had inderdaad ook al gezocht op het typenummer, maar kon er ook niets over vinden.

Weet je ook waar ik doe Koka 799 kan kopen? Op internet vind ik tot nu toe alleen webshops waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. De connector die erop moet, is dit deze F-connector?
Oud 9 november 2009, 22:36
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrick-linux Bekijk bericht
Weet je ook waar ik doe Koka 799 kan kopen? Op internet vind ik tot nu toe alleen webshops waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. De connector die erop moet, is dit deze F-connector?
De webshop van je link betreffende de F-connector is een vertrouwde zaak. Geen reclame of aandelen. Gewoon erg positieve ervaringen mee.
Oud 9 november 2009, 23:47
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
De webshop van je link betreffende de F-connector is een vertrouwde zaak. Geen reclame of aandelen. Gewoon erg positieve ervaringen mee.
Aha, bedankt. Weet je toevallig ook of dit de connector is die ik nodig heb?
Oud 9 november 2009, 23:50
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrick-linux Bekijk bericht
Aha, bedankt. Weet je toevallig ook of dit de connector is die ik nodig heb?
Als je bedoelt die op de coax naar het modem moet is dat inderdaad de f-connector die je moet gebruiken
Oud 10 november 2009, 00:00
Junior Member

Standaard

Dat wilde ik inderdaad weten. Bedankt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
coax, kabel

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten