Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 november 2009, 22:09
xenan's schermafbeelding
xenan xenan is offline
Junior Member

DTV: CI+ CAM
Standaard Starten (authoriseren) van TV met CI+ module is traag

Een paar dagen geleden heb ik een Ziggo geschikte CI+ CAM in mijn Sony 37W5500 gezet. Het beeld is goed (met name Ned 1, 2, 3) maar er is één ding wat geheel niet bevalt: het duurt heel lang na het aanzetten voordat de TV eindelijk eens beeld geeft.

Na het starten van de TV (wat al even duurt), zodra het scherm oplicht verschijnt de mededeling: bezig met autoriseren. Pas na 20 seconden zegt de TV: autorisatie OK en komt er pas beeld. Mijn oude CRT televisie gaf nog eerder beeld!

Is dit normaal en zoja, wat gaat Ziggo er aan doen? Of is dit niet normaal en hoe verbeter ik dit.

Nota Bene, de Samsung HD tuner die ik ook nog heb geeft wel snel beeld en zal intern toch ook wel met CI+ werken.
Oud 9 november 2009, 09:14
Sjoop1985's schermafbeelding
Sjoop1985 Sjoop1985 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in Eén Plus, Cisco modem
DTV: Sony Bravia KDL-40NX720 + Ziggo SMiT CI+ CAM & Humax iHDR 5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xenan Bekijk bericht
Nota Bene, de Samsung HD tuner die ik ook nog heb geeft wel snel beeld en zal intern toch ook wel met CI+ werken.
Laat ik hier maar beginnen: Nee. Set top boxes hebben een ingebouwde softwarematige Access Module. Een communicatieprotocol zoals CI+ is in deze apparaten dus ook niet nodig, omdat het één systeem betreft, in tegenstelling tot TV en CAM.

Citaat:
Een paar dagen geleden heb ik een Ziggo geschikte CI+ CAM in mijn Sony 37W5500 gezet. Het beeld is goed (met name Ned 1, 2, 3) maar er is één ding wat geheel niet bevalt: het duurt heel lang na het aanzetten voordat de TV eindelijk eens beeld geeft.

Na het starten van de TV (wat al even duurt), zodra het scherm oplicht verschijnt de mededeling: bezig met autoriseren. Pas na 20 seconden zegt de TV: autorisatie OK en komt er pas beeld. Mijn oude CRT televisie gaf nog eerder beeld!

Is dit normaal en zoja, wat gaat Ziggo er aan doen? Of is dit niet normaal en hoe verbeter ik dit.
Dat die authorisatie plaatsvindt is sowieso normaal. Ik heb zelf nog nooit getimed hoe lang 'ie in beslag neemt, maar zover ik weet heeft 'ie bij mij nog nooit langer dan 20 seconden geduurd (eerder rond de 10 seconden). Verder is het zo dat ik meestal eerst het beeld krijg, waarna de twee meldingen van de authorisatie verschijnen. Toegegeven, functioneel kun je dan nog niets met je TV.
Of er wat aan te doen is, ik ben bang van niet. Het doorlopen van de authorisatiepocedure kost tijd. Deze zal afhankelijk zijn van de snelheid van de software van CAM en TV en de snelheid van de interface. Anoniem heeft hier wél eens laten vallen dat de Neotion CAMs iets sneller zijn de dan de Smits.
Het enige waar je denk ik zelf invloed op kan uitoefenen is de softwareversie van je TV, wellicht dat het met de nieuwste software sneller gaat dan met oudere. Overigens zou ik, als je nog geen 1.6 hebt, nog even wachten op de volgende versie, aangezien met 1.6 nogal wat problemen gerapporteerd worden, met name tijdens het updaten.
Oud 9 november 2009, 09:29
twigger's schermafbeelding
twigger twigger is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee Modem
DTV: Samsung UE40F6510 3D, Horizon Box, Quantis CI+1.3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoop1985 Bekijk bericht

Ik heb zelf nog nooit getimed hoe lang 'ie in beslag neemt, maar zover ik weet heeft 'ie bij mij nog nooit langer dan 20 seconden geduurd (eerder rond de 10 seconden).
Hier verschijnt ook eerst het beeld en paar seconden later authenticatie start en zo'n 5 seconden later authenticatie ok.
Oud 9 november 2009, 12:33
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Het beeld zal bij een ongecodeerde zender (NED1, etalagekanaal, ...) gelijk verschijnen. Bij gecodeerde zender blijft (althans bij mij) het beeld zwart tot de melding Authenticatie OK verschenen is.

Ik gebruik zelf nog steeds de firmware die af-fabriek in mijn tv zit (1.57EA, uit mijn hoofd). De verleiding om naar 1.600 te gaan werd eigenlijk heel snel minder toen ik wat berichtjes hier gelezen had .
Oud 9 november 2009, 12:50
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Het beeld zal bij een ongecodeerde zender (NED1, etalagekanaal, ...) gelijk verschijnen.

.
Klopt. als ik tv aanzet staat die altijd op Ned1.
Oud 9 november 2009, 20:35
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
Klopt. als ik tv aanzet staat die altijd op Ned1.
Dat hangt van het type TV af. Veel TV's onthouden de laatste zender waarnaar de vorige keer is gekeken en starten daar ook weer mee als je de TV opnieuw aanzet. Maar als je de TV aanzet door op een cijfertoets van de afstandsbediening te drukken dat zullen de meeste TV's met het corresponderende kanaal starten. En ik vermoed dat veel mensen gewoontegetrouw de TV aanzetten door op het cijfer '1' te drukken, en dan start de TV met Nederland 1.
Oud 10 november 2009, 09:13
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dat hangt van het type TV af. Veel TV's onthouden de laatste zender waarnaar de vorige keer is gekeken en starten daar ook weer mee als je de TV opnieuw aanzet.
Ik zet de tv altijd op Ned1 als ik de tv uit schakel (stomme gewende).
Oud 11 november 2009, 11:56
xenan's schermafbeelding
xenan xenan is offline
Junior Member

Standaard

Bedankt voor de reacties.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
Hier verschijnt ook eerst het beeld en paar seconden later authenticatie start en zo'n 5 seconden later authenticatie ok.
Als het inderdaad maar 5 seconden duurde dan was het niet zo erg maar bij mij duurt het 20 seconden. Tot dan kan ik niets met de televisie. Mijn vrouw was al niet zo voor een nieuw Tv (die oude glazen bakbeest deed het nog) dus dit helpt niet echt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dat hangt van het type TV af. Veel TV's onthouden de laatste zender waarnaar de vorige keer is gekeken en starten daar ook weer mee als je de TV opnieuw aanzet. Maar als je de TV aanzet door op een cijfertoets van de afstandsbediening te drukken dat zullen de meeste TV's met het corresponderende kanaal starten. En ik vermoed dat veel mensen gewoontegetrouw de TV aanzetten door op het cijfer '1' te drukken, en dan start de TV met Nederland 1.
Hij start altijd op het laatst gekeken kanaal, ook als ik de TV aanzet door op 1 te drukken op de afstandsbediening.

Vraag: hoe had ik vooraf kunnen zien welk merk smartcard ik kocht? Aan de buitenkant was daar niets over te lezen, een paarse hoes met wat algemene informatie en "Ziggo gecertificeerd" erop.
Oud 11 november 2009, 12:58
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:
Bedankt voor de reacties.

Als het inderdaad maar 5 seconden duurde dan was het niet zo erg maar bij mij duurt het 20 seconden. Tot dan kan ik niets met de televisie. Mijn vrouw was al niet zo voor een nieuw Tv (die oude glazen bakbeest deed het nog) dus dit helpt niet echt.

Hij start altijd op het laatst gekeken kanaal, ook als ik de TV aanzet door op 1 te drukken op de afstandsbediening.

Vraag: hoe had ik vooraf kunnen zien welk merk smartcard ik kocht? Aan de buitenkant was daar niets over te lezen, een paarse hoes met wat algemene informatie en "Ziggo gecertificeerd" erop.
Welke heb jij, de SMiT of de Neotion?

Groet,
JW
Oud 11 november 2009, 18:27
xenan's schermafbeelding
xenan xenan is offline
Junior Member

Standaard

Het is een SMiT.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten