Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2009, 15:14
FlatBread's schermafbeelding
FlatBread FlatBread is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 november 2009
Locatie: Utrecht/Casema
Berichten: 3
Standaard Geluid stoort met CI+ op Samsung LE32B650

Hallo,

We hebben nu een tijdje de CI+ module in onze Samsung LE23B650 maar zijn niet echt heel tevreden. Het beeld is OK, maar het geluid laat vaak te wensen over. De problemen die we vaak hebben is dat het geluid soms ineens vervormt. Er geluid galmt en stottert dan ineens. De enige oplossing hiervoor is even naar een ander kanaal zappen en weer terug. Dan is het geluid weer goed. Dit verschijnsel treedt geregeld op tijdens een avondje TV kijken. Ook loopt het geluid soms niet gelijk met het beeld.

Hebben meer mensen hier problemen mee? Wat kan hiervan de oorzaak zijn en is het op te lossen? Kan het aan de signaal sterkte liggen? Ik heb al gekeken, maar ik kan zo snel nergens in het menu van de Samsung de signaal sterkte/kwaliteit zien.

Zojuist ook de TV firmware geupgrade naar 2005.0, maar daarna in de laatste 15 minuten al twee keer de vervorming gekregen... CI+ module kan ik geen (nieuwe) firmware van vinden.

Voor de duidelijkheid, met het oude samsung kastje hadden we hier nooit last van. Ik weet niet of het signaal door dit kastje versterkt/verbetert wordt voor het naar de TV gaat.

Laatst gewijzigd door FlatBread; 8 november 2009 om 17:21
  #2  
Oud 8 november 2009, 16:03
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: West-Graftdijk (1486 MK) - Multikabel
Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Berichten: 1.476
Standaard

Ik heb hetzelfde type TV en ervaar deze problemen niet met een Smit CI+ kaartje

Het kan zijn dat het signaal op de kabel te laag of juist te veel is.
Kwaliteitkabels is ook erg belangrijk. Veel mensen hebben "gamma" kabels en deze zorgen te vaak voor problemen.

Zelf ook wel wat problemen gehad en was toch door problemen met kabels/aansluitingen of andere apparatuur die er tussen zat.

Het signaal kun je eens bijkijken door op de Tv te gaan naar

Menu --> Zelfdiagnose --> Signaalinformatie
Kijk daar eens wat je sterkte is en of je bitfouten hebt.

Het kan ook zijn dat het CI+ kaartje niet goed is. Vermeld ook even welk merk / type CI+ kaartje je hebt.

Er staan hier al veel klachten over en na omruilen waren de meeste problemen opgelost.
  #3  
Oud 8 november 2009, 17:17
FlatBread's schermafbeelding
FlatBread FlatBread is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 november 2009
Locatie: Utrecht/Casema
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook een SMiT CI+ module. Ik had al gezocht op internet maar kon geen vergelijkbare problemen vinden... Ik zal nog eens zoeken.

Ik heb nu ook de signaal-info gevonden, bedankt. Er zijn geen bitfouten en de signaalsterkte staat op NED1 HD op 83% (NED1 SD = 90%, BER=0). Het storen van het geluid treedt geregeld op bij NED1 HD. Ik probeer nu een tijdje te kijken op SD, om te zien of dit probleem hier ook op treedt. Het probleem heb ik ook gehad op Veronica. De signaalsterkte daar is 88%, zonder bitfouten. Ik probeer een beetje bij te houden op welke kanalen het wel/niet mis gaat, om te zien of daar een trend in zit.

Is 83% te laag voor digitale TV? De kabels zijn niet van al te beste kwaliteit (en vrij lang) maar ik heb met het samsung kastje nog nooit (deze) problemen gehad. Misschien toch eens een beter kabel proberen, hoewel ik er niet echt naar uit kijk om die hele kabel te vervangen... Misschien eerst kijken of ik de CI+ module kan ruilen.

Wat is trouwens bij jou de signaalsterkte?
  #4  
Oud 8 november 2009, 21:39
AVE's schermafbeelding
AVE AVE is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Locatie: Katwijk
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hier ook last van op vooral Ned1HD geluid vervormd.
Het valt mij op dat het altijd precies op het hele uur gebeurd.
Even zappen en het is weer over.
Bij Ned2HD en Ned3HD krijg ik op het hele uur even vervorming.
Bij de rest van de zenders geen problemen.
Ik heb het idee dat de harddisk recorder er wat mee te maken heeft.
  #5  
Oud 9 november 2009, 07:58
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: West-Graftdijk (1486 MK) - Multikabel
Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Berichten: 1.476
Standaard

Het blijft lastig dit soort dingen te onderzoeken en eigenlijk kun je bijna niet meer dan dingen uitsluiten.

1. Kabel eens vervangen door een andere.
2. TV terugzetten naar fabrieksinstellen en nogmaals alles instellen. Wil soms dingen verhelpen.

Als het mogelijk is zou je de TV ook eens kunnen aansluiten op een andere punt, bv slaapkamer als je daar natuurlijk een aansluiting hebt. Dan kun je controleren of het daar ook optreed.

Zelf heb ik problemen met RTL4, RTL5, RTL7 en SBS. Met grote regelmaat krijg ik daar een behoorlijk aantal blokken in beeld te zien en is het geluid niet te horen. Ik dacht eerst dat de DVD-Recorder de boosdoener was maar helaas gisternavond was het probleem er weer terwijl de recoder en nu even tussenuit was.

Het zou kunnen dat de Smith kaart mogelijk problemen heeft die met een eventuele upgrade dingen kan verhelpen maar verwacht daar niet veel van. Ook omdat je weinig problemen leest als het eenmaal werkt en dan zou het waarschijnlijk toch eerder in de bekabeling/hardware liggen.

Inderdaad werken de kastjes beter maar de kwaliteit van het beeld is beter en gebruikersgemak is toch een stuk hoger van de CI+
  #6  
Oud 9 november 2009, 13:35
FlatBread's schermafbeelding
FlatBread FlatBread is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 november 2009
Locatie: Utrecht/Casema
Berichten: 3
Standaard

Wederom bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen recorder, dus daar kan het niet aan liggen. Ik zal binnenkort de kabel eens vervangen, of de TV idd even ergens anders zetten. Ik zal er ook eens op letten of het rond het hele uur gebeurt, dat was me nog niet opgevallen.

Hopelijk kom ik er achter wat deze storingen veroorzaakt, want het is wel erg irritant! Even zappen en het is weer OK, maar dat wordt op den duur ook irritant.

Laatst gewijzigd door FlatBread; 9 november 2009 om 13:49
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl