Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Mededelingen

Digitale TV - Algemeen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV van Ziggo welke niet in de overige forums thuis horen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 november 2009, 21:58   #1
KimB
Junior Member

KimB's schermafbeelding
Question Beeldkwaliteit HDTV

Hallo,
Sinds augustus hebben wij HDTV via Sony KDL37W5500 icm HDTV decoder
Samsung DCB H380R. Tussen de decoder en de TV-ontvanger zit een HDMI-kabel
en een COAx-kabel.
Het valt mij op dat als je in het HOME-menu van de TV navigeert en ''digitaal" indrukt
je gelijk een haarscherp Ned 1 HD beeld hebt. Van de overige zenders zie je alleen de namen en watvoor programma er is en geen beeld. Ga vervolgens in hetzelfde menu naar 'externe ingang" / HDMI dan zie je alle zenders maar de kwaliteit van Ned 1 HD is wel minder scherp. Hierdoor vraag ik mij af of ik de HD-zenders wel in HD kwaliteit ontvang. Dit wordt versterkt doordat bij het opstarten van de decoder steeds '576p' als resolutie in beeld komt. Wie weet er raad ?

Thanx !

Laatst gewijzigd door KimB; 7 november 2009 om 22:41 Reden: Extra informatie:
KimB is offline  
Oud 8 november 2009, 19:01   #2
Mr_Parker
Senior Member

Mr_Parker's schermafbeelding
Standaard

Ik weet niet hoe het bij de 380R is maar bij de 360R zit Ned1 HD niet op 1 maar op 71, dit is aan de naam te zien.

Daarnaast kent de Samsung, zowel de 360 als de 380, geen optie om de zenders in originele resolutie door te geven. Uitsluitend een vast gekozen instelling wordt ondersteund. Kies je dus voor 576p, zoals in jou geval de huidige instelling lijkt, dan zullen alle zenders, incl de hd zenders, in die kwaliteit door de decoder aan de tv aangeboden worden. Stel je de decoder in op 720p wordt alles omgezet naar 720p en voor 1080i geldt omzetting naar 1080i.
Je zult dus even de instelling om moeten zetten naar 70p of 1080i, zie hiervoor de handleiding maar ik dacht dat dit met dit met een knop resolution op de afstandsbediening kon.

Verder zou je er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om een CI+ cam aan te schaffen (http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus) en die rechtstreeks in je tv gebruiken incl de smartkaart. Dan heb je geen externe decoder nodig en bedien je alles via de tv.
Mr_Parker is offline  
Oud 10 november 2009, 19:48   #3
KimB
Junior Member

KimB's schermafbeelding
Question Beeldkwaliteit HDTV

Bedankt Mr. P !
Ik heb de resolutieknop gevonden en inmiddels ingesteld op
1080p. Kan dit 'standaard' zo blijven of moet ik de resolutie steeds
naar beneden bijstellen bij beelden van mindere kwaliteit (oudere series,
oude films etc. ) ?
Nogmaal bedankt !

KimB
KimB is offline  
Oud 10 november 2009, 20:51   #4
pboes
Senior Member

pboes's schermafbeelding
Standaard

Het zal wel 1080i zijn, maar in principe kan het daar op blijven staan.
pboes is offline  
Oud 10 november 2009, 21:07   #5
Riparius
Senior Member

Riparius's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KimB Bekijk bericht
Bedankt Mr. P !
Ik heb de resolutieknop gevonden en inmiddels ingesteld op
1080p. Kan dit 'standaard' zo blijven of moet ik de resolutie steeds
naar beneden bijstellen bij beelden van mindere kwaliteit (oudere series,
oude films etc. ) ?
Nogmaal bedankt !

KimB
Kun je ook nog even melden hoe nu de kwaliteit van Nederland1 (zowel HD als SD) via de Samsung ontvanger is in vergelijking met de kwaliteit van Nederland 1 (zowel HD als SD) via de ingebouwde digitale tuner van de Sony? Dat lijkt mij wel interessant gezien je oorspronkelijke vraag.
Riparius is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten