Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 november 2009, 18:08
Laurenz's schermafbeelding
Laurenz Laurenz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Motarola Modem van Ziggo gekregen
Standaard Router doet vreemd

Hallo Allemaal,

Wij hebben thuis een Motarola SBV512OE SURFboard cablemodem, en een Sitecom WL-341 300N Wireless Modem. Deze hebben wij sinds maandag 2 november. Onze vorige router (Linksys WRT54G), gaf het op. Sommige computers gaven aan dat er iets met de DNS configuratie fout was. Als ik inlogde in de linksys en keek bij status, stonden ip config en nog een aantal andere dingen niet ingevuld. Blijkbaar kreeg de router geen connectie met de modem ofzo?? Toen hebben we even gekeken of het internet het direct via de modem doet. Dat werkte wel.

Toen ik maandag de nieuwe sitecom router installeerde deed het bekabelde internet het gelijk ( wat ook heel normaal is). Nu ,precies een week later dat de linksys het begaf, doet de sitecom het ook niet. Precies hetzelfde probleem. ipconfig en andere niet ingevuld. DNS fout. enz enz.

Ziggo opgebeld, alle instructies gevolgd waardoor het internet het weer zou moeten doen ( wat ik daarvoor al had geprobeerd). Geen resultaat. Er werd gezegt dat ik de modem terug moet brengen.

Toch vindt ik het vreemd dat het precies een week na elkaar gebeurd en alle twee hetzelfde probleem. Weet iemand misschien wat er aan de hand is voor dat mijn vader hem maandag naar de winkel brengt?

Alvast bedankt,

Laurens Windt

Laatst gewijzigd door Laurenz; 7 november 2009 om 18:22
Oud 8 november 2009, 16:21
Laurenz's schermafbeelding
Laurenz Laurenz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Motarola Modem van Ziggo gekregen
Standaard

Hij doet t nu wel maar moet hem regelmatig resetten, vanwege internet die er dan uitvalt.
Oud 14 november 2009, 13:11
optikn3rv's schermafbeelding
optikn3rv optikn3rv is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Arris touchstone.
Standaard

Ik heb hetzelfde gehad met hetzelfde router, ik heb ook het router terug gestuurd RAM, tussen tijd een WRT160N gekocht maar steeds dns issues. Nu heb ik een Netgear wrn 3500 ranger max maar nu gebruik ik open dns om te voorkomen dat het dns van Ziggo toch niet geweldig is.

Probeer open dns en kijk of het je probleem oplost.

(hoop mijn Nederlands niet te slecht is )
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten