Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 november 2009, 16:24
Halders's schermafbeelding
Halders Halders is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 november 2009
Locatie: Maastricht @home
Ziggo Internet: Ziggo alles-in-een plus
DTV: Sony bravia KDL-40W5500
Berichten: 9
Standaard Storing Ned1 HD, Ned2 HD, preview tv (regio Limburg,transportstream 29) ??

Hallo Allemaal,

Ik heb problemen met Nederland 1 HD en Nederland 2 HD. Bij beide zenders geeft hij geen signaal aan. Ook het preview kanaal doet het hier niet. Toevallig zitten deze alle 3 op dezelfde transportstream (29, 802,75 voor Limburg).

Alle andere zender doen het wel of geven aan dat de preview periode is verlopen. Ik heb inmiddels contact opgenomen met ziggo en het enige advies wat ze me kunnen geven is dat ik mijn kabels moet nakijken.

Kan het zijn dat ik toevallig alleen op deze frequentie een storing in mijn binneninstallatie heb...? of ligt de oorzaak toch bij Ziggo ??

Alvast bedankt !
  #2  
Oud 10 november 2009, 16:47
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Welk merk en type ontvanger heb je?

Hoe heb je alles aangesloten zitten nu? Gebruik je splitters, een versterker, gaat de kabel naar meer punten in de woning, waar komt de kabel binnen, etc.
Wat zijn je signaalwaardes (sterkte, kwaliteit en Ber) op de goede en slechte zenders.
Heb je ook last van blokvorming op sommige zenders?
Sluit je ontvanger eens direct op het AOP (abonnee overname punt, plaats waar de groene kabel van Ziggo binnenkomt) aan. Doe dat met een zo kort mogelijke en goede kwalitiet afgeschermde kabel (coax 12, Hirschmann koka799) en metalen stekkers.
Heb je je AOP geaard? Voorkomen ontvangst problemen (ned 1,2 &3 HD)

Heel wat vragen maar anders kunnen we moeilijk helpen.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #3  
Oud 14 november 2009, 09:41
Halders's schermafbeelding
Halders Halders is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 november 2009
Locatie: Maastricht @home
Ziggo Internet: Ziggo alles-in-een plus
DTV: Sony bravia KDL-40W5500
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor je reactie ! Inderdaad veel vragen.

De kabel komt binnen in de meterkast. Woon in een appartement. Van daaruit wordt de kabel via de "ziggo verdeler" opgeslits in radio / tv / data. De data kabel gaat rechtstreeks naar het Motorola modem. Radio heb ik uitgeschakeld via het schuifje aan de achterkant van de verdeler.
De tv uitgang op de verdeler van ziggo gaat via een f-connector naar een mijn antenne versterker (konig AMP-PRO20M).

Vanuit deze versterker gaan twee kabels (ook f-connector) naar verdeelpunten in mijn appartement. Een gaat naar de slaapkamer de andere gaat naar de woonkamer. Het zijn beide kwalitatief goede kabels met schroefaansluitingen voor de F-connector.

De slaapkamer aansluiting gaat met een coax kabel naar de standaard samsung decoder van ziggo. De uitgang van de decoder is doorgelust naar de tv. Op de slaapkamer is het beeld goed en zonder storing.

Het aansluitpunt in de woonkamer gaat via een coax->f-connector aansluiting naar mijn dreambox decoder. (SNR 95%, AGC 38%, BER 0). De ontvangst via de dreambox is goed. Hij beeld hangt alleen soms even vast (vooral bij eredivisie-live).
Vanuit de uitgang van vanuit dreambox ga ik vervolgens via een coax kabel door naar de ingang van mijn sony kdl-40W5500 tv met ingebouwde decoder. Hier gaat het dus niet helemaal goed mee. Hij geeft aan dat er op de transport-stream van de eerder genoemde kanalen geen signaal is. Bij de overige zenders geeft de tv aan dat het signaal sterk is (geen % ofzo). Wel zie ik dat op de TV bij QAM AGC wisselt tussen de -4 en +4).

Hopelijk kun je me op basis van mijn uitleg advies geven. Als je nog meer informatie nodig hebt hoor ik het graag.

Ik kan de versterking op de versterker bijregelen via een stelschroefje. Ik heb geen verschil gemerkt wanneer ik deze bijna dicht of helemaal open zet. Het aansluitpunt is geaard middels een daarvoor geschikt aansluitpunt in mijn meterkast. Ook is de tv voorzien van de laatste firmware.
  #4  
Oud 14 november 2009, 09:57
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Sluit je TV eens direct aan op het aansluitpunt van de woonkamer. En dan zonder dreambox ertussen.
Je kunt ook nog even testen zoals ik aangaf direct op het AOP zonder ve versterker of splitter van Ziggo ertussen.

Je geeft aan dat je in een appartement woont. Hebben meer mensen in het appartement last van blokvorming of hangen van bepaalde zenders.
Dit omdat het lijkt dat jouw installatie prima galvanisch gescheiden is.
Echter zit het probleem niet in jouw woning maar in een verdeelpunt van het appartementencomplex zou dat het mogelijke probleem al kunnen zijn.
__________________
Power is nothing without control !!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl