Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 november 2009, 19:34
lollita's schermafbeelding
lollita lollita is offline
Member
 
Geregistreerd: 24 september 2009
Locatie: Woerden
Ziggo Internet: 50 mbps ubee 3200
DTV: dtv
Berichten: 83
Standaard 550 B001 Quota exceeded

Ik zie dat er al een paar dingen zijn met deze melding maar ik vind het toch een raar iets.
Bij mijn vorige providers heb ik dit nog niet mee gemaakt.
Wat is het probleem als ik een aantal mensen een mail wil sturen dan krijg ik dit dus (550 B001 Quota exceeded)
Dus er zit iemand tussen die zijn mail box is vol Nou en !!!!! dat is toch zijn probleem !!!!!.
Maar naar de andere wordt het ook niet gestuurd dus die worden gestraft omdat er iemand is die lid is van ZIGGO zijn mail box niet leegt.
Wat een onzin is dit van ziggo of ben ik gek ?
  #2  
Oud 6 november 2009, 20:14
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Weet je zeker dat het betekent dat iemands mailbox volzit? Er zit namelijk een maximum aan het aantal geadresseerden waar je een mail naar kan sturen (ivm spam). Dus kan het ook zijn dat die melding betekent dat je teveel geadresseerden hebt toegevoegd.
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 7 november 2009, 09:20
lollita's schermafbeelding
lollita lollita is offline
Member
 
Geregistreerd: 24 september 2009
Locatie: Woerden
Ziggo Internet: 50 mbps ubee 3200
DTV: dtv
Berichten: 83
Standaard

Nou het moet haast wel dat er iemand tussen zit waar zijn mailbox vol van is.
Ik had niet zoveel mensen aan geklikt om een mailtje door te sturen maar er zat één iemand tussen van Ziggo waar ik het niet heen kon sturen.
Die tussen het lijstje weg gehaald en kon het toen wel versturen.
  #4  
Oud 7 november 2009, 18:34
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

OK, dat is wel vreemd dan dat je het hele mailtje dan ineens niet kan versturen...
__________________
Please Google your question before asking.
  #5  
Oud 9 november 2009, 13:35
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Ik heb het even voor je nagevraagd. De Ziggo servers zullen niet een complete mail laten bouncen omdat één van de geadresseerden niet te bereiken is. Waar dit wel aan ligt weet ik niet
__________________
Please Google your question before asking.
  #6  
Oud 9 november 2009, 20:06
lollita's schermafbeelding
lollita lollita is offline
Member
 
Geregistreerd: 24 september 2009
Locatie: Woerden
Ziggo Internet: 50 mbps ubee 3200
DTV: dtv
Berichten: 83
Standaard

Dank je Isis,

als je dat nu ook eens vraag haha dan weten we de oorzaak.
Net weer een antal mensen wat verstuurt en die gene er weer tussen gestopt en kreeg weer de zelfde fout.
Hem eruit gegooit en ja hoor weg de mail zal hem morgen eens bellen of er iets aan de hand is daar.
Had hier al een beetje lopen zoeken en er is één iemand genaamd Raymond die zegt dat de mail server stopt als hij merkt dat de box vol zit en dan stopt voor iedereen.
Dus ben ik benieuwd dat of je daar ook achter kan komen ik wacht het af.
  #7  
Oud 9 november 2009, 22:13
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Nog even verder navraag gedaan en mijn man vertelde mij dit:
Als je een mail naar, zeg, 5 mensen verstuurd, worden die vanaf de smtp als vijf verschillende mailberichten verstuurd. Zit één van die mailboxen vol of is het adres verkeerd of whatever, dan krijg je die gebounced. In de header staan dan wel alle mailadressen vermeld, maar bij de overige 4 adressen zal de mail gewoon aangekomen zijn. Het is technisch onmogelijk om de mail dan voor alle 5 de adressen te blokkeren.

Check voor de zekerheid eens of de mail nu bij die andere mensen niet dubbel is aangekomen.
__________________
Please Google your question before asking.
  #8  
Oud 10 november 2009, 17:10
lollita's schermafbeelding
lollita lollita is offline
Member
 
Geregistreerd: 24 september 2009
Locatie: Woerden
Ziggo Internet: 50 mbps ubee 3200
DTV: dtv
Berichten: 83
Standaard

Hoi Isis,

Nou ik heb net de test verstuurt en ook naar mij zelf en naar mijn vrouwtje en hij komt de eerste keer niet aan hoor.
Ik heb daarna de besproken persoon verwijdert en hij wordt gewoon verstuurt snap er geen bal van.
Misschien ligt het aan incredie mail of zo maar heb hier nog nooit problemen mee gehad normaal als iemand zijn mailbox vol is dan krijg ik een mail terug met over quote.
Nu is het al als ik het wil gaan versturen haha net of incrediemail al weet dat hij bij hem vol is.
  #9  
Oud 10 november 2009, 20:13
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Er kan pas geconstateerd worden dat een mailbox volzit als de mail aankomt. Dan kan die de andere mails niet meer beïnvloeden.

Wat het nog wel kan zijn is dat je mailprogramma de mail als eerste naar 'persoon-met-volle-box' stuurt en op basis van die foutmelding de mail maar helemaal blokkeert. Kan je met bijv. Outlook of webmail wel naar jezelf, je vrouw en 'persoon-met-volle-box' sturen?
__________________
Please Google your question before asking.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl