Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Mobiel

Mededelingen

Ziggo Mobiel Ervaringen en vragen over Ziggo Mobiele Telefonie ? Plaats je vragen dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 november 2009, 10:36
Jerrific's schermafbeelding
Jerrific Jerrific is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Power Bundel
DTV: Humax
Standaard Nokia E66 en Multikabel Mobiel

Goeie dag,

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op het gebied van de wat geavanceerdere toestellen met gprs mogelijkheden. Recentelijk sprak ik iemand met een Nokia E66 welke ook navigatie software aan boord heeft. Dit lijkt mij een mooie uitkomst want wil bij goed weer met de ligfiets eens verder kunnen gaan dan Amsterdam. Heb gezien dat er navigatie systemen van Garmin bestaan, maar die zijn ten eerste best prijzig en dan zit je met wéér een apparaat erbij.

Daarnaast zou het ook erg prettig zijn als er een agenda op zit die met Google Calendar te synchroniseren is. Momenteel maak ik gebruik van een heel basic toestelletje van Alcatel waarmee ik kan bellen en sms-en, vandaar dat elke gebruikerservaring op dit gebied welkom is voordat ik op MP concreet ergens op in kan gaan.

Ik heb een SIM only abonnement en zie dat ik gprs kan inschakelen. Op de betreffende pagina valt te lezen:

"De administratiekosten voor het activeren van GPRS bedragen € 11,90.

Indien u GPRS activeert, kun je ook geen gebruik meer maken van MMS diensten. Wil je alleen MMS de-activeren, dan kan dit via "Bewerk gegevens" in het menu.
"

Ik vind het wel ietwat apart geformuleerd; Als ik (1) aanzet, kan ik ook geen gebruik meer maken van (2). Alsof ik (1) in feite wil uitzetten. Maar goed, blijkbaar is het óf MMS óf GPRS.

Mijn vraag is in feite concreet of er bij de keuze voor een toestel met meer mogelijkheden (internet/mail/agenda/navigatie) ik rekening dien te houden met bepaalde (on)mogelijkheden vanuit het abonnement van Multikabel Mobiel bekeken. Of maakt dat he-le-maal niets uit en kan ik gerust een tweedehands toestel via bijv. Marktplaats aanschaffen, SIM-kaartje erin en gaan ?

Groeten,

Jerry Tonneman
Oud 7 november 2009, 00:58
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jerrific Bekijk bericht
"De administratiekosten voor het activeren van GPRS bedragen € 11,90.

Indien u GPRS activeert, kun je ook geen gebruik meer maken van MMS diensten. Wil je alleen MMS de-activeren, dan kan dit via "Bewerk gegevens" in het menu.
"

Ik vind het wel ietwat apart geformuleerd; Als ik (1) aanzet, kan ik ook geen gebruik meer maken van (2). Alsof ik (1) in feite wil uitzetten. Maar goed, blijkbaar is het óf MMS óf GPRS.
Ik denk dat er een "de" moet staan voor de "activeert", klinkt een heel stuk logischer.

Dit topic gaat over GPRS via Ziggo Mobiel. Instellen moet je dus met de hand doen, de benodigde instellingen worden voor verschillende telefoons genoemd, waarschijnlijk heb je voldoende aanknopingspunten om ook de modernere Nokia's aan de praat te krijgen. Topic is wel een jaar oud, maar ik denk dat de instellingen nog wel kloppen.

Hier lees ik trouwens andere activatiekosten. Daarnaast is de prijs per MB vrij stevig (145% van wat T-Mobile rekent).

Overigens heb je voor navigeren geen GPRS nodig. Wel GPS, maar dat zit in de E66 ingebouwd. Ik heb ervaring met Navigatie icm een Nokia 6600 (draait ook op Symbian) met zowel TomTom (illegaal) als Route66 (officiele versie).

Voordeel TomTom: actuelere kaarten te downloaden
Voordeel Route66: Als je GPRS hebt, heb je (behalve de GPRS kosten) gratis file-info en bijbehorende omleiding, al zul je daar op je ligfiets weinig last van hebben.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Mobiel

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten