Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 november 2009, 15:37
hans26's schermafbeelding
hans26 hans26 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: ziggo plus
DTV: Humax 5100c en TP-Link tl-wr1043nd
Standaard Sony KDL40W4500 CI / CI+ werkend ?

hallo

in het ziggo beleid 'CI+ ondersteuning' staat de sony tv pas vanaf model 40W5500 werkend ondersteund. nu heb ikzelf de 40W4500 en ken ik wel iemand die de 46W5500 heeft (ook ondersteunt) , nu zijn de verschillen tussen die 2 tv echter zeer minimaal behalve het formaat dan......

iemand een idee of de CI+ wel zou werken op de W4500 serie ?

ik hoor het graag

groeten Hans
Oud 5 november 2009, 19:00
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hans26 Bekijk bericht
hallo

in het ziggo beleid 'CI+ ondersteuning' staat de sony tv pas vanaf model 40W5500 werkend ondersteunt. Nu heb ikzelf de 40W4500 en ken ik wel iemand die de 46W5500 heeft (ook ondersteund). Nu zijn de verschillen tussen die 2 tv echter zeer minimaal behalve het formaat dan......

iemand een idee of de CI+ wel zou werken op de W4500 serie ?

ik hoor het graag

groeten Hans
Om te beginnen: er zijn toch behoorlijke verschillen tussen de 40W4500 en de 40W5500. Sony heeft helaas een aantal besparingsmaatregelen doorgevoerd waardoor de 5500 vooral qua uitvoering maar ook wat betreft technische mogelijkheden toch een beetje is uitgekleed in vergelijking met de oudere 4500 (en 4000) series. Wat dat betreft mag je je wellicht gelukkig prijzen met je 40W4500. Maar goed, daar hoef ik hier niet op in te gaan om je vraag te beantwoorden.

De 40W4500 heeft een gewoon CI slot, dus geen CI+ slot. En aangezien de hardware van een CI+ slot verschilt van die van een CI slot is het niet mogelijk een CI slot via een firmware upgrade op te waarderen naar een CI+ slot.

De Ziggo CI+ CAM is niet geschikt voor gebruik in apparatuur met een gewoon CI slot. Het is denkbaar dat deze op dit moment nog wel werkt, maar dat zal binnen korte tijd niet meer het geval zijn. Je moet dus zeker geen Ziggo CI+ CAM aanschaffen voor je huidige 40W4500.

Wel kun je een AlphaCrypt Classic CAM aanschaffen. Deze werkt correct in de Sony 40W4500 en zal dat vooralsnog ook gewoon blijven doen. In tegenstelling tot allerlei wilde speculaties die de ronde doen kan Ziggo de werking van de AlphaCrypt in apparatuur met een normaal CI slot niet blokkeren zonder de thans gebruikte codering te veranderen. Maar dan zouden ook alle gecertificeerde decoders en PVR's een firmware update moeten krijgen en zouden mogelijk ook alle thans in gebruik zijnde smartcards moeten worden omgewisseld.

Mijn advies is dus: koop een AlphaCrypt Classic CAM voor je Sony 40W4500 en ga genieten van digitale televisie via de ingebouwde (uitstekende) DVB-C tuner.

Laatst gewijzigd door Riparius; 5 november 2009 om 19:34
Oud 5 november 2009, 19:14
hans26's schermafbeelding
hans26 hans26 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: ziggo plus
DTV: Humax 5100c en TP-Link tl-wr1043nd
Standaard

Beste Riparius,

mijn dank voor je uitgebreide en duidelijke antwoord in deze , dan weet ik waar ik aan toe ben , al zou ik niet weten wat de W5500 dan minder zou zijn dan de W4500......ik dacht dat de specs alleen maar beter werden, maargoed......ik ben tevreden met mijn 40W4500 en gebruik een Humax HD decoder op het moment, en kan deze dan aansluiten via mijn HDD recorder als ik de AlphaCrypt card heb voor de Sony TV

ik ga opzoek naar een AlphaCrypt Classic CAM in deze ......

thx again

gr Hans

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten