Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2009, 22:33
wim-24's schermafbeelding
wim-24 wim-24 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Locatie: ziggo
Berichten: 1
Post internet via stopcontact

Vanwege problemen met mijn draadloos netwerk wil ik overstappen op internet 'via het stopcontact'. Eerst setje van 2 stekkers van Devolo gekocht; 1 in de router (van Ziggo) geprikt, en 1 in mijn laptop, ging allemaal prima.
Vervolgens nog 3 stekkers er bij gekocht (van het merk eminent, getest op de laptop, werkte zonder problemen) en de netwerkkaartjes vervangen in de andere pc's van mijn netwerk.
Netwerkkaartjes werden zonder problemen herkend, ik kan de andere pc's in mijn netwerk aanroepen; ik krijg alleen geen verbinding met internet (ik krijg geen ip adres binnen) Verbinding stuurt wel pakketjes, maar krijgt niets terug.
WAT DOE IK VERKEERD?
  #2  
Oud 4 november 2009, 23:11
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wim-24 Bekijk bericht
Vanwege problemen met mijn draadloos netwerk wil ik overstappen op internet 'via het stopcontact'. Eerst setje van 2 stekkers van Devolo gekocht; 1 in de router (van Ziggo) geprikt, en 1 in mijn laptop, ging allemaal prima.
Vervolgens nog 3 stekkers er bij gekocht (van het merk eminent, getest op de laptop, werkte zonder problemen) en de netwerkkaartjes vervangen in de andere pc's van mijn netwerk.
Netwerkkaartjes werden zonder problemen herkend, ik kan de andere pc's in mijn netwerk aanroepen; ik krijg alleen geen verbinding met internet (ik krijg geen ip adres binnen) Verbinding stuurt wel pakketjes, maar krijgt niets terug.
WAT DOE IK VERKEERD?
2 van verschillende merken? ik heb geen ervaring met die dingen en heb dus ook geen idee hoe ze werken
  #3  
Oud 4 november 2009, 23:14
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Je mist volgens mij een router. Het modem van Ziggo is geen router. Of bedoel je dat je via Ziggo een router gekocht hebt?
Dus zal je vanuit het modem naar een router moeten en van daaruit naar je netwerk via stopcontact.
Een router zal de pc's een IP adres toewijzen zodat alles in het netwerk kan draaien.
Correct me if i'm wrong.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #4  
Oud 5 november 2009, 09:47
Maradona10's schermafbeelding
Maradona10 Maradona10 is offline
Member
 
Geregistreerd: 5 juni 2008
Locatie: Maastricht / @home
DTV: Humax 5050c | Humax 9200c
Berichten: 76
Standaard

2 verschillende merken powerline adapters gaat niet werken.
  #5  
Oud 5 november 2009, 20:47
Crichton's schermafbeelding
Crichton Crichton is offline
Member
 
Geregistreerd: 3 september 2008
Locatie: Breda Orange/Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra en Ubee evm3200
DTV: Humax 5100
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
2 verschillende merken powerline adapters gaat niet werken.
Daar ben ik dus ook bang voor. Ikzelf heb een complete set gekocht van Sitecom en zelfs daarbij had ik problemen toen ik een derde erbij kocht, ook
van Sitecom maar een iets nieuwer type. De 3de werd niet gezien en ik heb toen die moeten ruilen voor exact hetzelfde type.
Moraal: probeer hetzelfde merk te krijgen anders gaat het waarschijnlijk niet werken.
  #6  
Oud 5 november 2009, 21:08
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 28 april 2008
Locatie: Groningen/@Ziggo Noord/Oost
Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Berichten: 2.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crichton Bekijk bericht
Daar ben ik dus ook bang voor. Ikzelf heb een complete set gekocht van Sitecom en zelfs daarbij had ik problemen toen ik een derde erbij kocht, ook
van Sitecom maar een iets nieuwer type. De 3de werd niet gezien en ik heb toen die moeten ruilen voor exact hetzelfde type.
Moraal: probeer hetzelfde merk te krijgen anders gaat het waarschijnlijk niet werken.

Vaak wordt er gesproken over HomePlug-adapters, maar HomePlug is eigenlijk één van meerdere standaarden. Vooralsnog zijn er twee grote samenwerkingsverbanden die daadwerkelijk hebben geleid tot chipsetontwerpen en hierop gebaseerde producten: de overwegend Amerikaanse HomePlug Powerline Alliance en de meer Europees georiënteerde Universal Powerline Association. Daarnaast zijn zowel het Europese ETSI (European Telecommunications Standards Institute) en het Amerikaanse IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) bezig om standaarden te ontwikkelen en in kaart te brengen.

HomePlug is de oudste standaard van de twee, de eerste versie stamt uit juni 2001. Deze heeft een theoretisch maximale doorvoer van 14 megabit per seconde. Er worden nog steeds apparaten gebaseerd op de HomePlug 1.00 standaard verkocht, zij het dat het vrijwel altijd gaat om de Turbo-versie: een niet officiële uitbreiding, die een aanzienlijk hogere snelheid claimt van 85 megabit per seconde. Feitelijk zijn alle HomePlug 1.0 Turbo producten gebaseerd op Intellons 5500-chip. Die is compatible met HomePlug 1.0, maar kan voor het behalen van de hogere snelheid alleen met producten gebaseerd op dezelfde chip samenwerken. De nieuwe standaard, HomePlug AV, liet lang op zich wachten, maar verscheen toch in december 2005. Daarna duurde het nog een flinke tijd voordat producten op de markt verschenen.
Van die pauze kon het Spaanse bedrijf DS2 gebruik maken: deze fabrikant ontwikkelde een eigen technologie met een met HomePlug AV vergelijkbare snelheid van 200 mbit/s. Wederom benadrukken we dat het hier een maximale theoretische doorvoer betreft, waarbij de snelheid in twee richtingen bij elkaar wordt opgeteld.
HomePlug AV en 1.0 zijn niet compatible: zonder een aparte brugchip kunnen de twee niet met elkaar communiceren. Wel zijn ze probleemloos naast elkaar te gebruiken - fabrikanten drukken dan ook vrolijk termen af als ‘co-existence with HomePlug 1.0' op verpakkingen van HomePlug AV-adapters, maar dat is een rookgordijn waar je als gebruiker weinig aan hebt.

Bron: www.hardware.info


M.a.w. als je pech hebt en 2 adapters heb gekocht met verschillende standaarden gaat het niet werken. Je dient allemaal adapters te hebben die met de zelfde standaard & beveiliging werken. Voldoe je hier niet aan gaat het simpel weg niet werken.

vanzelf spekend dien je wel gebruik te maken van een router om je LAN ip adressen te laten uitdelen, dit heeft vanzelf sprekend niets met je "homeplug" aparatuur te maken.

Succes...
  #7  
Oud 6 november 2009, 22:14
Crichton's schermafbeelding
Crichton Crichton is offline
Member
 
Geregistreerd: 3 september 2008
Locatie: Breda Orange/Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra en Ubee evm3200
DTV: Humax 5100
Berichten: 99
Standaard

De Sitecom adapters die ik heb zijn allemaal Homeplug AV, echter de 3de die ik kocht, had een nieuwere chipset en een andere manier van beveiliging. Dus ondanks het feit dat ze alle 3 Homeplug AV waren, werkten ze toch niet samen. Heb met de hotline van sitecom gebeld en die hadden ook geen oplossing. Moraal: als je Homeplug AV adapters koopt, zorg er dan voor dat je allemaal dezelfde types koopt want zelfs aparaten van hetzelfde merk werken niet altijd samen zelfs al gebruiken ze dezelfde standaard. Achteraf een adapter erbij kopen kan weleens problemen opleveren zoals ik heb gemerkt.
  #8  
Oud 8 november 2009, 04:49
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wim-24 Bekijk bericht
Vanwege problemen met mijn draadloos netwerk wil ik overstappen op internet 'via het stopcontact'. Eerst setje van 2 stekkers van Devolo gekocht; 1 in de router (van Ziggo) geprikt, en 1 in mijn laptop, ging allemaal prima.
Vervolgens nog 3 stekkers er bij gekocht (van het merk eminent, getest op de laptop, werkte zonder problemen) en de netwerkkaartjes vervangen in de andere pc's van mijn netwerk.
Netwerkkaartjes werden zonder problemen herkend, ik kan de andere pc's in mijn netwerk aanroepen; ik krijg alleen geen verbinding met internet (ik krijg geen ip adres binnen) Verbinding stuurt wel pakketjes, maar krijgt niets terug.
WAT DOE IK VERKEERD?
Volgens dit verhaal kan iedereen elkaar zien,wat dan ook goed is.
maar heb je een van de homeplugs aangesloten op een router zoals Golftouch al vroeg
zoja, welk merk / model, en staat de router in verbinding met het modem ?

we zien graag details, probeer het schematisch weg te schrijven
zoals dit :
Code:
    * Modem Ziggo
         *  Router ( merk ? )
                |
   adapter 1   //   adapter 2  ///
geef anders de IPadressen van de betreffende adapters ( lokale )
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl