Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 november 2009, 21:58
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
In mijn Sony TV zit bij de instellingen voor digitale ontvangst een aparte optie om ondertiteling voor doven en slechthorenden (hard of hearing) aan of uit te zetten. Heb je die niet bij de Samsung?
Jawel maar dat levert niet het gewenste resultaat op,ze blijven gewoon in beeld staan.
Of dit een fout is van Samsung of van Ziggo,is mij onbekend,maar die fout is dan wel door de certificering heen gekomen.
Overigens heeft Ziggo naar aanleiding van dit alsnog verzocht aan Samsung om bij de volgende firmware een optie aan te brengen waarbij per kanaal de ondertitels aan of uit gezet kunnen worden.
Oud 4 november 2009, 22:09
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Jawel maar dat levert niet het gewenste resultaat op,ze blijven gewoon in beeld staan.
Of dit een fout is van Samsung of van Ziggo,is mij onbekend,maar die fout is dan wel door de certificering heen gekomen.
Overigens heeft Ziggo naar aanleiding van dit alsnog verzocht aan Samsung om bij de volgende firmware een optie aan te brengen waarbij per kanaal de ondertitels aan of uit gezet kunnen worden.
Tja, ik zal er nog eens mee experimenteren op mijn eigen TV, maar dan ziet het er naar uit dat de ondertitels niet van de juiste flags zijn voorzien. De oorzaak zou dus ook nog bij de omroep(en) in kwestie kunnen liggen, het is geen uitgemaakte zaak dat Samsung of Ziggo hier iets fout doen.
Oud 4 november 2009, 22:29
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Tja, ik zal er nog eens mee experimenteren op mijn eigen TV, maar dan ziet het er naar uit dat de ondertitels niet van de juiste flags zijn voorzien. De oorzaak zou dus ook nog bij de omroep(en) in kwestie kunnen liggen, het is geen uitgemaakte zaak dat Samsung of Ziggo hier iets fout doen.
In een ander artikel legt Archie ook aan de hand van een diagnose van de stream uit waar het fout gaat.
Bij de BBC en France 2 komen ook ongeacht de instelling,de doven ondertitels er dwars doorheen,dus dan zouden die het ook fout doen.
Het lijkt me sterk dat 4 of 5 omroepen van 4 of 5 landen het allemaal fout zouden doen.
Waar het om gaat is dat alle apparaten getest worden en zelfs als een tv te langzaam zapt deze niet door de certificering heen komt.
Bij de BBC en diverse Franse zenders is al sinds tijden bekend dat dit niet uitgezet kan worden maar dat het enige is dat helpt,het uitzetten van de ondertiteling voor het bewuste kanaal is.
Dat is met de Samsung 360 en 380 ook zo.
Als er zulke eisen gesteld worden,zou men op zijn minst,wetende dat het gedrag bij de andere decoders bij doven ondertiteling ook zo is,hier op moeten letten.
De enige failsafe is,het uitzetten van de ondertiteling op het bewuste kanaal.
En dat is bij de ci+ tv's van in elk geval Samsung,niet meer mogelijk.
Het is alles of niets.
Als je dan ZO oplet op details als zapsnelheid,moet je toch ook op zijn minst testen of subs voor doven en slechthorenden juist worden weergegeven en zo nee,hoe je het kan uitzetten zonder gelijk alle subs uit te hoeven zetten.
Een test,hoe gaat de decoder/tv om met doven ondertiteling en eventuele fouten zou mijns inziens onderdeel uit moeten maken van een certificering.
Juist omdat van de Samsung Decoders al bekend was dat die daar niet goed mee omgingen zou een gewaarschuwd mens voor 2 moeten tellen.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten