Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2009, 00:03
Takkie's schermafbeelding
Takkie Takkie is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Utrecht
DTV: CI+ Smit - 42PFL9664 - .66
Berichten: 12
Standaard Harde plof en dan opnieuw aan!!

Sinds enkele dagen heb ik mijn 42 9664 in gebruik in combinatie met een CI+ van Smit.
Ik draai op software versie 58.

Als ik in de ochtend mijn televisie opstart vanuit de stanby modus dan gaat de tv netjes aan, maar na een tijdje (dit kan tussen de 10 min en 30 min liggen) hoor ik plots een harde plof en herstart de tv. Hierna duurt het meestal geen minuut voordat het hele verhaal opnieuw begint enz...enz...

Omdat ik de indruk heb dat dit niet echt goed voor de televisie kan zijn zet ik hem dan maar ten einde raad uit en probeer het later op de dag weer.
Dan gaat het meestal wel goed!!

Iemand goede tips?
  #2  
Oud 4 november 2009, 08:17
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juli 2009
Locatie: Waalre
DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Berichten: 244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Takkie Bekijk bericht
Sinds enkele dagen heb ik mijn 42 9664 in gebruik in combinatie met een CI+ van Smit.
Ik draai op software versie 58.

Als ik in de ochtend mijn televisie opstart vanuit de stanby modus dan gaat de tv netjes aan, maar na een tijdje (dit kan tussen de 10 min en 30 min liggen) hoor ik plots een harde plof en herstart de tv. Hierna duurt het meestal geen minuut voordat het hele verhaal opnieuw begint enz...enz...

Omdat ik de indruk heb dat dit niet echt goed voor de televisie kan zijn zet ik hem dan maar ten einde raad uit en probeer het later op de dag weer.
Dan gaat het meestal wel goed!!

Iemand goede tips?
Op zich komt een crash & reboot wel vaker voor met de aangegeven firmware, maar normaal niet met zo'n frequentie. Kan op zich geen kwaad. In dit geval zou ik contact opnemen met de leverancier / Philips support.
  #3  
Oud 4 november 2009, 08:24
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Locatie: Oss
DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Berichten: 79
Standaard

Ik heb hetzelfde toestel en heb in 3 maanden tijd ongeveer 5-6 reboots gehad. Waarvan 2 keer op de .58 software. Maar meerdere reboots achter elkaar heb ik nog nooit gehad, dus dan zou ik even philips bellen....
  #4  
Oud 4 november 2009, 10:14
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Locatie: casema
DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Berichten: 709
Standaard

In een andere draadje wordt gemeld dat daardoor al twee keer een Hoogspanningstrafo geploft zou zijn, zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...035#post225035

Zie ook mijn reaktie daarop......

Groet,
JW
  #5  
Oud 4 november 2009, 11:51
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Berichten: 878
Standaard

Wat ik begrijp komt de knal uit de versterker van de TV.
Ik had vroeger een soortgelijk probleem met andere apparatuur en ik denk dat ik dan weet wat voor knallen jullie bedoelen.
Die knallen klinken erg maar kunnen niet al te veel kwaad, volgens mij.

En volgens mij zitten er geen hoogspanningstransformators in een LCD tv, maar daarin kan ik me vergissen.
Degene die hierdoor 2 tv's kapot had gehad, het zou kunnen zijn dat oorzaak-gevolg bij hem andersom liggen:
Oorzaak: slechte printplaat in de tv
Gevolg: TV valt steeds uit
Uiteindelijk gevolg: printplaat kapot, einde tv

En dat je dat 2x hebt, tja, ik heb een keer een Toshiba laptop gekocht (een dure) en ik heb er 5 gehad voordat ik er een had die langer dan 1 dag werkte

terwijl bij de testers het meer zo is:
Oorzaak: bug in firmware
Gevolg: TV valt soms uit (reboot)
Uiteindelijk gevolg: opgelost in nieuwere firmware


En Takkie hier heeft een 9000-tv met de oude firmware (58) dus even anoniem vragen om test-versie 66 kan misschien de oplossing zijn.
Zoniet, kun je altijd nog terugflashen naar 58 (Toch??) en dan Philips bellen en tv retour/reparatie doen.
  #6  
Oud 4 november 2009, 16:02
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
En volgens mij zitten er geen hoogspanningstransformators in een LCD tv, maar daarin kan ik me vergissen.
Er zitten geen transformators in, maar wel inverters die zorgen voor de hoge spanning van de backlights (fluorencerende lampen). Dacht ong. 1500-2000v.
  #7  
Oud 4 november 2009, 16:47
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Er zitten geen transformators in, maar wel inverters die zorgen voor de hoge spanning van de backlights (fluorencerende lampen). Dacht ong. 1500-2000v.
Tja, daar hou ik m'n hand liever ook niet in dan

@Takkie: is het al gelukt met de nieuwere firmware?
  #8  
Oud 4 november 2009, 19:46
nok85's schermafbeelding
nok85 nok85 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 17 oktober 2009
Locatie: Eelde - @Home
Ziggo Internet: Z3
DTV: CI+ - 32PFHL9604
Berichten: 7
Standaard

Het was inderdaad het hoogspanningscircuit voor de backlight. De tweede keer weet ik het niet helemaal zeker. symptomen: Hoop gefrizzel en gknetter uit het circuit, knipperende backlights.

Gelukkig deed de plaatselijke electronicazaak niet moeilijk en kreeg ik zo een nieuwe.

Wellicht was het een maandagochtendproduct, maar als ik bij een reboot een harde plof hoor, wijst dit meestal op een spanningspiekje, wat doorgaans niet erg goed is voor je electronica.

Let wel: de vele reboots ( >5 per dag) had ik alleen i.c.m. een Alphacrypt CAM bij het tonen van het Now/Next balkje. Op duitse fora heb ik destijds berichten gelezen van mensen met de zelfde symtomen waarbij de tv ook de geest heeft gegeven.

Gr, Gerard
  #9  
Oud 4 november 2009, 20:40
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 31 oktober 2009
Locatie: Wijdemeren, Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Zoniet, kun je altijd nog terugflashen naar 58 (Toch??)
Van 66 naar 58 in ieder geval wel. Upgrade proces vraagt om bevestiging of je wel een zelfde of oudere versie wilt installeren.
  #10  
Oud 5 november 2009, 00:58
Takkie's schermafbeelding
Takkie Takkie is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Utrecht
DTV: CI+ Smit - 42PFL9664 - .66
Berichten: 12
Standaard

Allemaal,

Bedankt voor de vele reacties en tips....
Ben helaas pas net thuis, maar zag dat ik inmiddels van Anoniem de beschikking heb gekregen over de 66 versie.
Zal deze morgen updaten op de tv en de ervaringen posten.

Het moet echt ergens liggen in het gebruik van de CI+, want gedurende de 3 weken dat hij nog analoog heeft gedraaid is het geen enkele maal voorgekomen??
Ik weet dat hij officieel nog niet gecertificeerd is, maar een dergelijke storing zou toch niet voor mogen komen!
Al met al toch wel een domper op de feestvreugde van een goede tv, maar ik houd goede hoop.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl