Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 21:20
tijgetje57's schermafbeelding
tijgetje57 tijgetje57 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
Standaard Belabberde snelheid met Ziggo

Een belabberde snelheid met Ziggo.

Ik had een Motorola modem, snelheid stond altijd op 2,33Mb.... Toen kwamen er ineens werkzaamheden.... Dingen waren nooit meer hetzelfde.. Dit duurt nu al zeker 1,5 jaar lang.

Slappe verhalen van helpdeskmedewerkers over schotels en signaal. Meisje netjes verteld dat ze maar Roald Dahl boeken moest gaan lezen en mij geen verhaaltjes moest gaan vertellen.

Modem werd omgeruild want ze wouden ons sneller internet geven. Ik dacht tjee 50Mbit, najaar 80Mbit volgend jaar weer hoger.

Het is niks verbeterd. Ik mag blij zijn met een snelheid van 1,86Mb... En als het even mee zit krijg ik iets meer..

Radar gemailed, werd helemaal gebeld door het klachtenteam van Ziggo. Ik dacht nou dat is super!!

Er kwam een monteur langs, ja heus, dat was alweer de 4e.

Modem is omgeruild voor een zwarte doos met afgeronde voorzijde. Zelfde modelletje als dat ik al had. Maar helaas pindakaas nog steeds een butt signaal en slechte verbindingen.....

Ik werd gebeld door CS en er werd mij gemeld dat het abonnementsgeld gekort werd totdat ze het probleem hadden gevonden en mijn telefoonkosten vergoed zouden worden. Loze beloftes of woord bij daad who knows...

Afgelopen zaterdag werd ik nog eens gebeld door Ziggo. Mijn ticket/case was gesloten. En er werd nog even na gebeld om te vragen of dit daadwerkelijk ook zo is.

Toen barste bij mij de BOM Niet dat de beste man er iets aan kon doen. Heb ik hem ook verteld, maar heb hem wel op een nette manier vermeld watvoor krankzinnig goed bedrijf dat Ziggo nou eigenlijk is.

Tot op heden heb ik niks meer gehoord.

Wat ik mijzelf heb voorgenomen is: "iedere dag maar even een mail sturen."

Tot op heden niks gehoord. Maar we zetten door.

Net zo lang tot ze gillend naar huis gaan en denken aan mij.
Oud 3 november 2009, 21:26
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Dus nog steeds een motorola? Dan kloppen de snelheden. Snel even achter een docsys3 modem aangaan, is het devies. Je hebt toch extra?
Oud 4 november 2009, 01:20
prodix's schermafbeelding
prodix prodix is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1 Extra + TV Extra / Ubee (wachtend op alternatief)
DTV: EU40B6000 met Neotion / EU37Fxxx met Smit / Humax 5300C / Anysee / iR-FOX
Standaard

hebben ze bij jou al eens de signaal splitter getest?
Oud 4 november 2009, 10:47
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Ik had dit met mijn zoon ook en heb het zelf opgelost.
Ik heb de contactdoos van de muur geschroefd en de groene kabel er uit gehaald.
Op de groene kabel heb ik een F-Connector geplaatst.
Een f connector T splitter van Hirschmann gehaald.
De groene kabel op de input gedaan.
Op de ene uitgang van de splitter heb ik rechtstreeks de witte kabel geschroeft die eerst in de datasplitter zat ( dat driehoekige blokje ) en naar het modem loopt,hier zit al een F-Connector op.
Op de tweede uitgang van de splitter een stukje kabel met F-Connector gemaakt en daar de wand contact doos weer aangeschroefd.
Probleem opgelost.
De hele datasplitter ligt dus nu gewoon in de kast,het signaal nivo is met ruim 15% omhoog gegaan en hij haalt nu altijd de snelheid.
3 Ziggo monteurs wisten dit niet op te lossen,die hebben 2 keer dat Tratec blokje vervangen maar dat hielp niets.
En ja deze oplossing zou niet mogen en niet goed zijn en bladiebla,de eerste van Ziggo die er naar wijst hakt hij persoonlijk zijn vingertjes er af.
Bijkomend voordeel, als hij zat te internetten waren er altijd streepjes op de RTL zenders, dit is nu weg.
Kosten van het geheel: 8,95 voor de T splitter van Hirschmann.
Oud 4 november 2009, 11:55
prodix's schermafbeelding
prodix prodix is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1 Extra + TV Extra / Ubee (wachtend op alternatief)
DTV: EU40B6000 met Neotion / EU37Fxxx met Smit / Humax 5300C / Anysee / iR-FOX
Standaard

Dat is ook zo ongeveer waar ik aan zat te denken als oplossing
Oud 4 november 2009, 14:35
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

welke heb je gehaald dan ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 4 november 2009, 20:15
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijgetje57 Bekijk bericht
Knip
Mag ik jou vragen wat de meerwaarde is om een medewerker die een telefoon beantwoord zo te behandelen ?

en denk je dan werkelijk dat het geheel sneller opgelost is ?

70% van mijn dagelijkse werkzaamheden is het te woord staan van mensen via de telefoon.
In de afgelopen 10 jaar dat ik deze tak van sport doe ( beveiliging ) en 5 jaar op de meldkamer ( alarmcentrale particulieren ) heb ik de gekste dingen meegemaakt.

Uitgescholden, uitgelachen omdat je probeert een oplossing voor een (slepend) probleem te vinden...
mensen die je daags erna terug bellen en dan nog steeds van mening zijn dat het MIJN fout is, dat HIJ verkeerd in en uitschakelt
en mij daar dan voor verrot schelden, en dan na 10 minuten terug bellen voor een storingsmonteur
kun jij je voorstellen hoeveel spoed zoiets heeft ten opzichte van de persoon die willend en actief een gesprek aangaat, zonder schelden, vloeken of minderwaardigheden ... ?
( het systeem heeft een piepje als storing, we kunnen niet slapen, ik ga zsm een monteur regelen .... ja de volgende ochtend, het callcenter van de installateur... dan maar niet slapen )

Ik kan je garanderen dat de uitspraak "met stroop vang je meer vliegen dan met azijn"gewoon klopt
Oud 4 november 2009, 20:37
tijgetje57's schermafbeelding
tijgetje57 tijgetje57 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
Standaard

Kijk daar wil ik wel even op reageren.

Ik scheld niemand de huid vol en dat zal ikzelf ook niet doen.

Maar wel kan je laten blijken hoe jij je eigen voelt op dat moment omdat jouw probleem nog steeds niet is opgelost.

Het steeds gebruiken van is omdat ik niet wil vloeken of schelden. Maar is meer een expressie van hoe ik er tot op heden over denk. Maar actief een gesprek aangaan is er zeker wel bij. Maar op een gegeven moment heb je al uren helpdesk achter de rug, telefoonrekening die je de oren uitkomt. En nog is het niet opgelost......

Maar vandaag was er in ene een mailtje:

Geachte heer/mevrouw,

Zoals wij u eerder per e-mail hebben laten weten, zijn wij druk bezig om alle klachten die via Radar bij ons zijn binnengekomen op te lossen.

Alle klachten zijn in behandeling genomen en inmiddels is
een meerderheidvan de klachten opgelost.
Ondanks meerdere bel- en mailpogingen hebben wij sommige van u helaas nog niet direct kunnen bereiken. Daarom proberen wij het graag nog een keer.
Wanneer schikt het u? Wij willen namelijk graagsamen met u een oplossing vinden voor uw klacht op een tijdstip dat u schikt. Neemt u daarom contact op met telefoonnummer bereikbaar van 09.00 tot 21.00 uur op woensdag 4 en donderdag 5 november. Wij maken dan graag een afspraak met u om de klacht op te lossen wanneer het u uitkomt. Houd alstublieft uw klantgegevens bij de hand zodat wij u snel van dienst kunnen zijn.

Bent u niet in de gelegenheid om telefonisch contact op te nemen, dan kunt u gebruik maken van de extra openingstijden van onze klantenbalies.

Met vriendelijke groet,

Directeur Klantenservice
Martine Ferment

Laatst gewijzigd door tijgetje57; 4 november 2009 om 20:47
Oud 4 november 2009, 23:48
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Ik had dit met mijn zoon ook en heb het zelf opgelost.
Ik heb de contactdoos van de muur geschroefd en de groene kabel er uit gehaald.
Op de groene kabel heb ik een F-Connector geplaatst.
Een f connector T splitter van Hirschmann gehaald.
De groene kabel op de input gedaan.
Op de ene uitgang van de splitter heb ik rechtstreeks de witte kabel geschroeft die eerst in de datasplitter zat ( dat driehoekige blokje ) en naar het modem loopt,hier zit al een F-Connector op.
Op de tweede uitgang van de splitter een stukje kabel met F-Connector gemaakt en daar de wand contact doos weer aangeschroefd.
Probleem opgelost.
De hele datasplitter ligt dus nu gewoon in de kast,het signaal nivo is met ruim 15% omhoog gegaan en hij haalt nu altijd de snelheid.
3 Ziggo monteurs wisten dit niet op te lossen,die hebben 2 keer dat Tratec blokje vervangen maar dat hielp niets.
En ja deze oplossing zou niet mogen en niet goed zijn en bladiebla,de eerste van Ziggo die er naar wijst hakt hij persoonlijk zijn vingertjes er af.
Bijkomend voordeel, als hij zat te internetten waren er altijd streepjes op de RTL zenders, dit is nu weg.
Kosten van het geheel: 8,95 voor de T splitter van Hirschmann.
Probleem is nu dat je geen galvanische scheiding meer hebt tussen het kabelnet en je modem. Deze scheiding zit namelijk in het AOP (Tratec blokje). Hierdoor kan er een potentiaalverschil optreden tussen de mantel van de groene kabel (ergens in een wijkkast geaard) en het modem (dat overigens meestal niet geaard is). Dit kan weer allerlei vage storingen geven. Soms is dit potentiaalverschil voelbaar als een milde tot zeer sterke elektrische stroom/schok als je tegelijk de mantel van de kabel of één van de koppelingen tegelijk aanraakt met bijvoorbeeld je verwarming (op eigen risico natuurlijk!).

Laatst gewijzigd door tja; 5 november 2009 om 00:07
Oud 5 november 2009, 00:01
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
Soms is dit potentiaalverschil voelbaar als je tegelijk de mantel van de kabel of één van de koppelingen tegelijk aanraakt met bijvoorbeeld je verwarming (op eigen risico natuurlijk!).
Let wel op, bovenstaande manier kan een stroomstoot veroorzaken, dit kan een schrikreactie of andere klachten geven. Het is beslist niet aan te raden om te laten doen door mensen met hartklachten oid.

Beter is het om een mogelijk potentiaal verschil te meter met een multimeter....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten