Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 20:59
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard Sony 40W4000 alle zenders kwijt

Het is me al eens een paar maal eerder overkomen dat mijn TV spontaan al zijn digitale zenders kwijt is en ik de boel opnieuw moet laten scannen.

Vanmiddag nog het vragenuurtje zitten kijken, nu een paar uur later wil mijn vrouw verkeerszondaars kijken (lekker makkelijk NL1HD zonder decoder) en vergeet het maar, alle kanalen weg.

Wat ik vanmiddag zag, dat TT888 automatisch in stond, wat ik reeds elders meldde. Waar ik nu eerst benieuwd naar ben of dat nu nog zo is. Stel dat het inmiddels is gerepareerd en de Sony zich verslikt tgv. van een evt. wijziging in de situatie.

De auto-updates van mijn TV staan uit. Eerder heb ik al gespeeld met deze instelling, maar dit fenomeen deed zich ook voor met die update functie ingeschakeld.

Ik krijg zolangzamerhand een flinke sik van al die apparatuur die regelmatig opnieuw moet worden ingesteld om te kunnen blijven gebruiken (modem, decoder en nu ook de TV), het gaat aardig de Microsoft kant op.
Oud 3 november 2009, 21:08
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
De auto-updates van mijn TV staan uit. Eerder heb ik al gespeeld met deze instelling, maar dit fenomeen deed zich ook voor met die update functie ingeschakeld.
Ik heb zelf geen Sony, maar voor de zekerheid: Het gaat om de instelling voor auto service updates die uit moet staan. Mogelijk dat er meerdere auto update instellingen zijn.
Oud 3 november 2009, 22:16
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Volgens de handleiding van de KDL-40W4000 gaat het om het volgende menu item:
Digitaal Set-Up -> Technische Instellingen -> Auto Service Update

Citaat:
Hiermee kan de televisie nieuwe digitale services detecteren en opslaan zodra deze beschikbaar zijn.
Om de service-update te laten uitvoeren, moet het televisietoestel van tijd tot tijd in de stand-by stand worden gezet.
Deze service update functie gaat de mist in als er echt iets gewijzigd is en je toevallig tijdens het update proces de TV uit standby stand haalt. Vandaar dat het beter is om deze functionaliteit uit te schakelen. Ook bij DVB-T service updates voor Digitenne van KPN gaat het fout en Digitenne van KPN wordt officieel ondersteund door Sony, maar Sony weigert echter om een firmware update voor de 4000 series uit te brengen voor deze problematiek. Support van Sony stelt in de praktijk dus helaas niet zoveel voor.
Oud 3 november 2009, 23:44
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Het is me al eens een paar maal eerder overkomen dat mijn TV spontaan al zijn digitale zenders kwijt is en ik de boel opnieuw moet laten scannen.

Vanmiddag nog het vragenuurtje zitten kijken, nu een paar uur later wil mijn vrouw verkeerszondaars kijken (lekker makkelijk NL1HD zonder decoder) en vergeet het maar, alle kanalen weg.

Wat ik vanmiddag zag, dat TT888 automatisch in stond, wat ik reeds elders meldde. Waar ik nu eerst benieuwd naar ben of dat nu nog zo is. Stel dat het inmiddels is gerepareerd en de Sony zich verslikt tgv. van een evt. wijziging in de situatie.

Ik krijg zolangzamerhand een flinke sik van al die apparatuur die regelmatig opnieuw moet worden ingesteld om te kunnen blijven gebruiken (modem, decoder en nu ook de TV), het gaat aardig de Microsoft kant op.
Ik betwijfel - evenals kennelijk ArChie - heel sterk dat je de automatische service updates ook daadwerkelijk uit had staan. Ik heb nu zelf een jaar een Sony KDL32W4000 in gebruik met Ziggo, en ik ben echt nog nooit iets 'kwijtgeraakt'.

Wat je verder bedoelt met het automatisch aan staan van teletekst pagina 888 (ondertiteling?) is mij ook niet duidelijk. Er zit geen functie in de Sony om teletekst automatisch in te schakelen. Wel is het mogelijk dat automatisch DVB ondertiteling wordt getoond, afhankelijk van de gemaakte instellingen. Als er bij jou ongewenste ondertiteling wordt getoond bij bijvoorbeeld NLD 1 HD, dan heb je ook daar iets niet goed staan met de instellingen. Nogmaals: ik heb hier in een jaar tijd nog nooit ongewenste DVB ondertiteling gezien op mijn toestel.
Oud 4 november 2009, 17:35
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

En idd, ondanks dat ik 100% zeker dacht dat de auto service update uit stond, was ie dus toch aan. (Ik had meteen alles gechecked destijds na de software update waarop @Twigger cs. werden getracteerd). Voortaan maar meteen checken en niet zomaar even aannemen.

Vanmiddag waren de zenders, toen ik de TV aanzette, om een en ander na te lopen, weer allemaal "terug".

Ik denk nu dat mijn probleem voortkomt uit het feit dat ik de "power savings standby" ingesteld heb staan en de update hierdoor gewoon niet eerder uitgevoerd kan worden dan dat de TV aangezet wordt.
Oud 4 november 2009, 18:56
twigger's schermafbeelding
twigger twigger is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee Modem
DTV: Samsung UE40F6510 3D, Horizon Box, Quantis CI+1.3
Standaard

Citaat:
En idd, ondanks dat ik 100% zeker dacht dat de auto service update uit stond, was ie dus toch aan. (Ik had meteen alles gechecked destijds na de software update waarop @Twigger cs. werden getracteerd). Voortaan maar meteen checken en niet zomaar even aannemen.

.
Ik had auto service update op uit staan toen die software op mijn sony tv (ongevraagd)werd geïnstalleerd zoals ik in het betreffende topic al had vermeld.
Dus of auto service update nu uit staat of aan maakt niks uit, software wordt evengoed ongevraagd op je tv geïnstalleerd.
Oud 4 november 2009, 19:13
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
Ik had auto service update op uit staan toen die software op mijn sony tv (ongevraagd)werd geïnstalleerd zoals ik in het betreffende topic al had vermeld.
Dus of auto service update nu uit staat of aan maakt niks uit, software wordt evengoed ongevraagd op je tv geïnstalleerd.
Helaas, je hebt het ook verkeerd. Er zijn minimaal twee instellingen in het update menu en bij nieuwere Sony toestellen drie. Deze moet je natuurlijk allemaal uit zetten als je geen automatische (en potentieel ongewenste) veranderingen wil. De auto service update gaat over het bijwerken van de kanalenlijst en deze instelling heeft niets te maken met het automatisch bijwerken van de firmware, dat is een andere instelling.
Oud 4 november 2009, 19:17
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Helaas, je hebt het ook verkeerd. Er zijn minimaal twee instellingen in het update menu en bij nieuwere Sony toestellen drie. Deze moet je natuurlijk allemaal uit zetten als je geen automatische (en potentieel ongewenste) veranderingen wil. De auto service update gaat over het bijwerken van de kanalenlijst en deze instelling heeft niets te maken met het automatisch bijwerken van de firmware, dat is een andere instelling.
Ik had ergens gelezen dat ik auto service update alleen moest uitschakelen, maar blijkbaar was ik verkeerd ingelicht.
Maar ja alle update services staan nu al maanden uit, alleen als er een zender wijziging of uitbreiding plaats vind zet ik auto service even aan.
Oud 4 november 2009, 19:46
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
Ik had ergens gelezen dat ik auto service update alleen moest uitschakelen, maar blijkbaar was ik verkeerd ingelicht.
De tekst in de handleiding van de KDL-40W4000 is redelijk duidelijk. Bij het menu item Software download (Digitaal Set-Up -> Technische Instellingen -> Software download) staat het volgende:

Citaat:
Hiermee kan de televisie automatisch gratis via de bestaande antenne/kabel updates van software ontvangen (wanneer deze worden uitgegeven). Het wordt aanbevolen om deze optie altijd op "Aan" te laten staan. Als u niet wilt dat uw software wordt bijgewerkt dan stelt u deze optie in op "Uit".
Om de software-upgrade te laten uitvoeren, moet het televisietoestel van tijd tot tijd in de stand-by stand worden gezet.
Ik kan er niet veel anders van maken dan dat deze functie over het bijwerken van de software van de TV gaat. Ik neem aan dat voor de 5000 series gelijke benamingen worden gebruikt. Ik kan me overigens wel voorstellen dat de term "Auto service update" niet voor iedereen even duidelijk is. In Nederland hebben we het immers over kanalen i.p.v. van services. Sony had dat dus beter kunnen vertalen met "Auto kanalen update".

Het advies om de "Auto service update" uit te zetten is altijd voor de 4000 series gegeven vanwege de bekende bug met het af en toe verdwijnen van de kanalenlijst en had/heeft uiteraard geen invloed op of iets te maken met het bijwerken van de software van de TV. Vandaar dat voor dat bijwerken van de software ook een aparte functie in het menu aanwezig is waarmee die functionaliteit in- en uitgeschakeld kan worden.
Oud 5 november 2009, 08:50
Senior Member

Standaard

Ok dat is duidelijk, dus auto service update kan ik gewoon weer aanzetten.

bedankt
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten