Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 november 2009, 21:22
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prodix Bekijk bericht
Bij mij weten is dat er al vijver (maar das echt underground)

Wat ook nog kan is g-mail ervoor gebruiken of een online backup etc.. ander kan relaying ook nog
Je vraagt je dan af voor wie? Mensen in een plaggenhut zonder internet maar wel een stroomgenerator? Of staat er tegenwoordig content op de twilights dat het daglicht niet kan velen? Een andere vraag: Wat is zo de bandbreedte van een gemiddelde usenetprovider? Hoeveel x1000 man zit daar continu op? Stel, ik heb dezelfde content, en er zijn hetzelfde aantal gegadigden die ik met mijn 10mbits lijntje moet voorzien? Dan ben je weer bij die druppelende kraan. Het is een interessante ontwikkeling, het downloadverbod, maar mij kan het gestolen worden.
Oud 5 november 2009, 21:28
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Het is een interessante ontwikkeling, het downloadverbod, maar mij kan het gestolen worden.

Ik ben ook niet voor het verbod, maar goed wie luisterd er naar mij.
Op moment dat ik een cd in de winkel koop wil ik gewoon een kopie op mijn harddisk... een CD kan beschadigen, kan hem zelf niet inlezen/omzetten of wat dan ook. Het is nu toegestaan een kopie te downloaden, mits je het orgineel maar hebt.
Oud 5 november 2009, 21:34
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Ik ben ook niet voor het verbod, maar goed wie luisterd er naar mij.
Op moment dat ik een cd in de winkel koop wil ik gewoon een kopie op mijn harddisk... een CD kan beschadigen, kan hem zelf niet inlezen/omzetten of wat dan ook. Het is nu toegestaan een kopie te downloaden, mits je het orgineel maar hebt.
Zo staat het geschreven, in de Bijbel staat het ook geschreven.
Wat heb ik hier? 400Gb aan mp3's ? Toch eens kijken waar ik de originelen gelaten heb, maar het moet welhaast een vrachtwagen vol zijn. Wat ik wel kan verklaren zijn mijn 800 bluray's. Zelf geconverteerd naar x264. Helaas is hier laatst ingebroken en zijn alle originelen gestolen. Niet lachen, het is echt zo. Verder hebben ze niets meegenomen, ik verdenk dan ook Stichting Brein
Oud 5 november 2009, 21:39
Banned User

DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Wat heb ik hier? 400Gb aan mp3's ? Toch eens kijken waar ik de originelen gelaten heb, maar het moet welhaast een vrachtwagen vol zijn. Wat ik wel kan verklaren zijn mijn 800 bluray's. Zelf geconverteerd naar x264. Helaas is hier laatst ingebroken en zijn alle originelen gestolen. Niet lachen, het is echt zo. Verder hebben ze niets meegenomen, ik verdenk dan ook Stichting Brein
Duhh.... Heb niet voor niets usenet........... Alleen daar moeten zo weinig mogelijk anderen gebruik van maken, usenet was mooi... tot dat alle bladen aangaan prijzen dat het een download walhalla is......

Jammer.....
Oud 5 november 2009, 21:45
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Duhh.... Heb niet voor niets usenet........... Alleen daar moeten zo weinig mogelijk anderen gebruik van maken, usenet was mooi... tot dat alle bladen aangaan prijzen dat het een download walhalla is......

Jammer.....

Daar druk je de spijker op zijn kop. Denk je dat ik mond op mond reclame maak voor usenet? Ik doe er tegen collega's nog steeds geheimzinnig over. Hoe kom je aan die film? Ja, eh, aan komen waaien. Tegen niemand vertel ik de geheimen van usenet. Ik heb de neiging om tijdschriften waarin over usenet gerept wordt in een ommezwaai uit de bruna te stelen en in de gracht te gooien. Hoezo, vechten tegen de bierkaai? Maar usenet wordt te populair, dat is zeker.
Oud 5 november 2009, 22:00
Banned User

Standaard

Citaat:
Daar druk je de spijker op zijn kop. Denk je dat ik mond op mond reclame maak voor usenet? Ik doe er tegen collega's nog steeds geheimzinnig over. Hoe kom je aan die film? Ja, eh, aan komen waaien. Tegen niemand vertel ik de geheimen van usenet. Ik heb de neiging om tijdschriften waarin over usenet gerept wordt in een ommezwaai uit de bruna te stelen en in de gracht te gooien. Hoezo, vechten tegen de bierkaai? Maar usenet wordt te populair, dat is zeker.
Artikelen over usenet moeten verboden worden.....
Oud 5 november 2009, 22:33
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Citaat:
Ik sla ze al niet eens meer voor langere tijd op
ik gebruik usenet tegenwoordig als mijn archiefkast.

CD nodig van "jan de haan" , binnen 30 seconden klaar
DVD van "Mega China en de ruktorren" ligt het aan de kwaliteit, dvd5 8 minuten, dvd9 15 minuten, en X384 voor de Xtreamer - 30 minuten ( @the moment )

Er zou nu nog een manier moeten komen om hem direct af te kunnen spelen via de server
Oud 5 november 2009, 22:41
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartagek Bekijk bericht
Ik sla ze al niet eens meer voor langere tijd op
ik gebruik usenet tegenwoordig als mijn archiefkast.

CD nodig van "jan de haan" , binnen 30 seconden klaar
DVD van "Mega China en de ruktorren" ligt het aan de kwaliteit, dvd5 8 minuten, dvd9 15 minuten, en X384 voor de Xtreamer - 30 minuten ( @the moment )

Er zou nu nog een manier moeten komen om hem direct af te kunnen spelen via de server
Nee, ik niet. De 9Tb die ik hier opgeslagen heb staat echt niet meer op usenet. Beetje kwaliteitsmuziek, de betere docu, top250imdb hd, dat wordt echt niet zo snel opnieuw gepost. Van de series alleen de betere, met name HBO, die bewaar ik. De crap die dagelijks gereleasd wordt, hoef ik niet. Het klopt dat er in de groepen ijsklontje en kleverig dagelijks erg veel gepost wordt, maar dat hoef ik niet. Ik ben immers een spatman.
Oud 5 november 2009, 23:05
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
De crap die dagelijks gereleasd wordt, hoef ik niet. Het klopt dat er in de groepen ijsklontje en kleverig dagelijks erg veel gepost wordt, maar dat hoef ik niet. Ik ben immers een spatman.
( noteert: 'ijsklontje' en 'kleverig' )

Ben benieuwd met wat voor alternatief de film en muziek industrie zullen komen. Volgens het voorgestelde 'all-you-can-eat' principe dat je voor een vaste prijs kan downloaden wat je wilt krijg je naast het bestaande Usenet netwerk er een 'legale' variant bij. Waarschijnlijk met een DRM beveiliging die een weekje geldig is voor een film en bij muziek zolang de artiest nog bij de platen maatschappij zit. Om de geldontvangsten dan eerlijk te verdelen over de rechthebbenden zullen ze ook download statistieken moeten bijhouden.

Bovenstaande is allemaal glazen bol gewauwel, in drie jaar kan er een hoop gebeuren.
Oud 5 november 2009, 23:17
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
( noteert: 'ijsklontje' en 'kleverig' )

Ben benieuwd met wat voor alternatief de film en muziek industrie zullen komen. Volgens het voorgestelde 'all-you-can-eat' principe dat je voor een vaste prijs kan downloaden wat je wilt krijg je naast het bestaande Usenet netwerk er een 'legale' variant bij. Waarschijnlijk met een DRM beveiliging die een weekje geldig is voor een film en bij muziek zolang de artiest nog bij de platen maatschappij zit. Om de geldontvangsten dan eerlijk te verdelen over de rechthebbenden zullen ze ook download statistieken moeten bijhouden.

Bovenstaande is allemaal glazen bol gewauwel, in drie jaar kan er een hoop gebeuren.
Ja, maarrrrrr . ik ben nu 7,50 aan eweka per maand kwijt. Daar kan ik als ik wil 1TB per dag mee wegkloppen. En dat is veel. Beetje slecht geencodeerde mp3's downloaden a 99 cent? Met 128kbps? Hoe gaan de hd's eruit zien, zware continue stream van zeg eens 20mbit? (nog laag) . Als er mensen geld aan kunnen verdienen, doen ze dat, en het liefst de kosten wat drukken. Dan krijg je een 1080p'er zodanig gecompressed dat hij nog kleiner dan een xvid is en daar moet je het maar mee doen. Wel eerst even 10 euro aftikken. Op tweakers gaan ze meer in op het 'correcte van de zaak' en dat verhaal klopt wel, maar je hebt er geen moer aan. Het zou toch iets zijn, als usenet onder vuur komt te liggen? Dan piept menigeen hier wel anders.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten