Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 09:58
maceddy's schermafbeelding
maceddy
Guest

Standaard UPC reclame?

Tot mijn verbazing zag ik gisteravond op RTL 5 een UPC reclame voorbij komen. Normaal worden die toch altijd vervangen voor een eigen reclame van Ziggo?? Nog meer mensen die dit is opgevallen? Was rond 21:15.
Oud 3 november 2009, 10:39
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Ziggo heeft geen invloed op het reclamebeleid van welke zender dan ook en kan dus geen reclames van een concurrent vervangen door eigen reclames. Zie zo vaak UPC reclames voorbij komen en negeer dat altijd, net zoals alle andere commercials.
Oud 3 november 2009, 10:47
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Ziggo heeft geen invloed op het reclamebeleid van welke zender dan ook en kan dus geen reclames van een concurrent vervangen door eigen reclames. Zie zo vaak UPC reclames voorbij komen en negeer dat altijd, net zoals alle andere commercials.
Da's niet helemaal waar... op de satelliet kom ik diverse feeds van zenders tegen die andere reclame hebben dan de kabel uitzendingen.
O.A. Discovery gebruikt "ad insertion" op hun meer algemene zenders die niet specifiek op de nederlandse markt gericht zijn.
Dat betekent dat een lokale maatschappij op het moment dat er reclame komt,er zelf zijn eigen reclame kan invoegen.
Er zijn bedrijven die dat voor de kabelaars doen.
Lokale tv zenders doen het andersom, die voegen het NOS journaal in bij hun eigen uitzendingen en vervangen dan 1 vandaag door lokaal nieuws.
Ik heb diverse keren gezien dat er reclame voor Ziggo was terwijl op de schotel feed er reclame voor UPC was.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad-Insertion
Oud 3 november 2009, 10:47
maceddy's schermafbeelding
maceddy
Guest

Standaard

Volgens mij is dat niet waar. Ziggo mixt heel vaak hun eigen reclame door een UPC reclame.. Komt wel eens net niet goed uit en dan hoor je nog net UP... en dan komt de Ziggo reclame erin..... Let maar eens goed op ;-)
Oud 3 november 2009, 10:48
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maceddy Bekijk bericht
Volgens mij is dat niet waar. Ziggo mixt heel vaak hun eigen reclame door een UPC reclame.. Komt wel eens net niet goed uit en dan hoor je nog net UP... en dan komt de Ziggo reclame erin..... Let maar eens goed op ;-)
Zie mijn post een boven de jouwe waarin ik uitleg hoe dat gebeurt.

Een bedrijf dat dit o.a. voor Ziggo doet is: http://www.mediachoice.nl/

"Media Choice biedt landelijk adverteerders de mogelijkheid om de zendtijd die ze bij RTL of SBS landelijk hebben ingekocht per kabelregio te laten diffrentieren met dealerverwijzingen, speciale aanbiedingen etc etc. "
Oud 3 november 2009, 10:55
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Eh, @Isis, voordat je zo stellig iets beweerd zou ik toch eens eerst verifiëren of er een kern van waarheid in de post ziet voor je de pavlov reactie geeft dat het niet aan Ziggo ligt

Zoals anderen al aangeven is het al heel lang gebruikelijk dat de kabelaars de eigen reclames over de reclame van de andere kabelaar plakken. In ieder geval bij digitale TV, analoog weet ik niet.
Is ook niets sneaky aan, is gewoon afgesproken tussen de kabelaars. UPC heeft er immers toch niets aan dat de reclame in Ziggo gebied te zien is.

En inderdaad is dit vaak genoeg goed te zien omdat het er overheen plakken net niet helemaal lukt. Zie je nog net de UPC lotus verschijnen vlak na een Ziggo reclame.
Gebeurd al heel lang en gebeurd door UPC ook met Ziggo reclames weet ik uit de tijd dat ik nog in Rotterdam woonde en UPC klant was en het vaak genoeg andersom zag (UPC reclame afgelopen en nog een glimp van destijds een Casema reclame).

Inderdaad dus verassend dat ze kennelijk die ene op RTL5 gemist hebben.
Oud 3 november 2009, 11:02
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Dit is helemaal waar, soms zijn Ziggo reclames net iets korter en je ziet dan iets van UPC voorbij komen, dat is heel snel.
Oud 3 november 2009, 11:41
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Is ook niets sneaky aan, is gewoon afgesproken tussen de kabelaars. UPC heeft er immers toch niets aan dat de reclame in Ziggo gebied te zien is.
Waarom heb ik dan toch zoveel billboards/reclamezuilen gezien in ons Ziggo-gebied waarop reclame gemaakt werd voor het Disney-kanaal dat exclusief door UPC wordt uitgezonden. De effectiviteit van die reclamezuilen bij mij in de buurt ontgaat mij.
Oud 3 november 2009, 11:57
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Ik heb ook wel eens UPC reclame gezien in het toen Casema gebied (Den Haag).
Oud 3 november 2009, 12:58
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Waarom heb ik dan toch zoveel billboards/reclamezuilen gezien in ons Ziggo-gebied waarop reclame gemaakt werd voor het Disney-kanaal dat exclusief door UPC wordt uitgezonden. De effectiviteit van die reclamezuilen bij mij in de buurt ontgaat mij.
Billboards zal een landelijk contract zijn.

Dat, of Disney channel hoopt door demand pull (iedereen gaat Ziggo bellen/mailen waar Disney blijft) meer geld van Ziggo te krijgen.

Maar idd, er worden ook wel eens commercials gemist. Niet veel alleen. Iig niet wanneer ik kijk (of eigenlijk skip )
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten