Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 november 2009, 19:54
Grauw's schermafbeelding
Grauw Grauw is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitale televisie + HDTV
DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard

Jemig G.bruiker, je loopt wel heel erg te klagen, wat een wall of text. Zo’n drama als jij het doet voorkomen (‘TV van 1400 euro nutteloos’, ‘mensen in de rij om in te ruilen’) is het nou ook weer niet. Als je ze nou gewoon even een paar dagen de tijd geeft om het op te lossen. En ondertussen zet je dan even de ondertitels handmatig uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Toen ik vertelde dat dat sinds kort meegestuurd werd en dat ie het uit moest zetten was zijn antwoord: "wat een onzin,ik gebruik al jaren 888,moet ik dat nu weer anders gaan doen ? "
Nou ik weet niet hoe het met die meneer zit, maar ik vind dat de nieuwe ondertitels een stuk mooier en beter leesbaar zijn, dus het lijkt mij vooral een win-situatie. Dat hij met digitale TV met nieuwe techniek te maken krijgt (subtitle knop ipv TT888), sja… Misschien even wennen, maar ook dat lijkt me eerlijk gezegd een verbetering t.o.v. een obscure teletekst-pagina.

Overigens vind ik het wel een beetje hypocriet dat je deze slechthorend/dove man nu in je argumentatie betrekt… Deze toevoeging is gedaan ten bate van juist zijn doelgroep, en omdat wanneer het even fout gaat mensen zoals jij dan meteen op de barricaden staan omdat ze de ondertitels even uit moeten zetten, hebben ze nu niet de tijd gekregen om de oorzaak van het probleem aan te pakken, en is het gewoon maar weer helemaal uit gezet. Hopelijk betekent dit uitstel geen afstel.

Overigens kijk ik uit naar het moment dat de reguliere ondertitels ook als DVB-ondertitels worden meegestuurd. Dan kan ik ze mooi uitschakelen bij Engelstalige programma’s, zodat ze niet meer voor het beeld staan. Maar ja, dat zal ook wel weer klagers geven (omdat bij hun bijv. ondertitels nooit aan zijn gezet).
Oud 4 november 2009, 20:40
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grauw Bekijk bericht
Jemig G.bruiker, je loopt wel heel erg te klagen, wat een wall of text. Zo’n drama als jij het doet voorkomen (‘TV van 1400 euro nutteloos’, ‘mensen in de rij om in te ruilen’) is het nou ook weer niet. Als je ze nou gewoon even een paar dagen de tijd geeft om het op te lossen. En ondertussen zet je dan even de ondertitels handmatig uit.

Nou ik weet niet hoe het met die meneer zit, maar ik vind dat de nieuwe ondertitels een stuk mooier en beter leesbaar zijn, dus het lijkt mij vooral een win-situatie. Dat hij met digitale TV met nieuwe techniek te maken krijgt (subtitle knop ipv TT888), sja… Misschien even wennen, maar ook dat lijkt me eerlijk gezegd een verbetering t.o.v. een obscure teletekst-pagina.

Overigens vind ik het wel een beetje hypocriet dat je deze slechthorend/dove man nu in je argumentatie betrekt… Deze toevoeging is gedaan ten bate van juist zijn doelgroep, en omdat wanneer het even fout gaat mensen zoals jij dan meteen op de barricaden staan omdat ze de ondertitels even uit moeten zetten, hebben ze nu niet de tijd gekregen om de oorzaak van het probleem aan te pakken, en is het gewoon maar weer helemaal uit gezet. Hopelijk betekent dit uitstel geen afstel.

Overigens kijk ik uit naar het moment dat de reguliere ondertitels ook als DVB-ondertitels worden meegestuurd. Dan kan ik ze mooi uitschakelen bij Engelstalige programma’s, zodat ze niet meer voor het beeld staan. Maar ja, dat zal ook wel weer klagers geven (omdat bij hun bijv. ondertitels nooit aan zijn gezet).
Aangezien diverse ontvangers geen onderscheid maken tussen translated en hairing impairment versies van subtiteling, is er getracht om mensen met een gehoorbeperking en die afhankelijk zijn van de hairing impairment versie ondertiteling, een verbeterde versie aan te bieden met deze dvb-subtiteling.

Ondanks dat dat er vooronderzoek is uitgevoerd hebben we helaas moeten vaststellen dat het onderzoek niet volledig is geweest met alle gevolgen van dien. Hiervoor bieden we onze verschuldigingen voor aan. Het benadrukt wederom dat er nog meer getest moet worden.
Oud 4 november 2009, 21:21
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grauw Bekijk bericht

Heb ik je verplicht te lezen ?
Nee dacht het niet.
Waar het nu om gaat en wat je duidelijk gemist hebt,is dat het iedereen werd opgedrongen.
Als het goed geinplementeerd wordt heeft niemand er iets op tegen,en ik zeker niet.
Gaat het fout zoals nu en het is in een paar dagen niet gefixt,dan is het beter de oude instelling terug te zetten.
Ik gun een ieder zijn ondertitels,ook de dove mensen,als je dat niet snapte moet ik blijkbaar de volgende keer een nog grotere lap tekst neerzetten
Ziggo heeft een pracht van een test netwerk om dit te doen.
Overigens zijn dus niet alle DVB ondertitels uitgezet,de doven ondertitels zijn er ook nog via 888,alleen de doven ondertiteling via ned 1,2 en 3 die door een fout overal stonden zijn uit,zodra deze functie goed getest is kan ie weer aan zonder dat er iemand last van heeft.
Dat ik er een voorbeeld bij haal en dat zou gebruiken,is slechts je eigen gedachtengang,gelukkig kennen de mensen die hier al wat langer zijn me goed genoeg om te weten dat ik niet zo ben.
Daarnaast heeft het achter de schermen opgeleverd dat alsnog het hele verhaal van dvb ondertitels,doven ondertitels,men verzocht heeft aan Samsung om een firmware uit te brengen waar per kanaal de ondertiteling aan en uit kan.
En als voetnoot op je bericht,anders wordt het vermoedelijk weer te lang naar je zin,denk je echt dat doordat ik hier openbaar klaag,en verder niemand,de boel is uitgezet ?
Er zijn vele tientallen klachten binnen gekomen,ik had 25 wachtenden voor me bij Samsung !
En ook bij Ziggo waren dermate veel klachten dat ze het als groepsstoring hadden neergezet.
Er is geen enkele dove ook maar ergens de dupe van,het blijft beschikbaar via 888 en zodra het op de juiste manier ingevoerd wordt,komt het ook terug als DVB.

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 4 november 2009 om 22:04
Oud 9 november 2009, 21:19
Vrijevogels's schermafbeelding
Vrijevogels Vrijevogels is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Play Max, volop bellen, Ubee modem
DTV: Horizon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Aangezien diverse ontvangers geen onderscheid maken tussen translated en hairing impairment versies van subtiteling, is er getracht om mensen met een gehoorbeperking en die afhankelijk zijn van de hairing impairment versie ondertiteling, een verbeterde versie aan te bieden met deze dvb-subtiteling.

Ondanks dat dat er vooronderzoek is uitgevoerd hebben we helaas moeten vaststellen dat het onderzoek niet volledig is geweest met alle gevolgen van dien. Hiervoor bieden we onze verschuldigingen voor aan. Het benadrukt wederom dat er nog meer getest moet worden.
Maar als ik 't goed begrijp gaat 't dus niet bij Ziggo mis??? Maar met de samsung apparatuur. Zijn allemaal samsung bezitters met problemen.

Hier werkte het uitstekend. Hopelijk komen ze spoedig weer terug.
Oud 9 november 2009, 21:29
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijevogels Bekijk bericht
Maar als ik 't goed begrijp gaat 't dus niet bij Ziggo mis??? Maar met de samsung apparatuur. Zijn allemaal samsung bezitters met problemen.

Hier werkte het uitstekend. Hopelijk komen ze spoedig weer terug.
Voor de samsung zappers was het probleem op te lossen, echter voor de Samsung iDTV's niet. Verder werkte de Cisco ook niet goed. Voorlopig is de subtitling feature weer verwijderd / uitgeschakeld.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten