Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 november 2009, 13:58
GeneralA's schermafbeelding
GeneralA GeneralA is offline
Junior Member

Standaard Verbindingskwaliteit slecht icm versterker

Hallo,

Onlangs overgestapt van tv, telefonie en internet bij verschillende aanbieders naar het alles in 1 pakket van ziggo. (Overigens nooit problemen gehad met Online internet echter de snelheid van ADSL2+ neemt eerder af dan toe met de jaren).

Alles zelf aangesloten. oftewel nieuwe hoofdaansluiting geplaatst daarop de verdeler gezet en die verbonden met modem, tv en radio. De modem staat dus direct bij de hoofdaansluiting, de radio staat op 2 meter afstand direct op de verdeler en het tv-signaal wordt in een twee-weg versterker (12,5dB) verdeeld in een signaal naar de digitale tv beneden en de twee analoge tv's boven.

De TV's en radio werken allemaal nog steeds naar behoren. Zowel beneden als boven glashelder beeld. Echter het internet houdt al de hele week te wensen over. Ik heb het berucht UBEE modem. De snelheid leek eerst met 19Mbit goed te zijn echter vooral 's avonds maar eigenlijk gedurende de hele dag op wisselende tijdstippen kom ik niet boven de 1 a 2 Mbit uit op speedtest.net. Het duurt dan ook heel lang voor een pagina begint met laden en soms komt er gewoonweg te staan dat de pagina niet bereikbaar is.

Uiteraard de modem al vele malen gereset en verschillende routers geprobeerd. Het resetten duurt overigens soms wel 15 a 20 minuten (lijkt wel of hij steeds weer van voren af aan begint en dan uiteindelijk toch verbinding krijgt). Ook vanochtend weer helemaal geen verbinding en na een reset pas na 20 minuten eindelijk verbinding.

Vervolgens maar even naar ziggo gebeld. Deze sturen direct morgenochtend een monteur langs. Blijkt dat de waardes (signaalsterkte?) net op t randje hangen en er dus iets niet goed zit waardoor mijn probleem zich kan blijven voordoen.

Nu heb ik echter de stekker van de tv versterker eruitgehaald en nu krijg ik weer wel snelheden van 16a18 Mbit. Kan het zijn dat deze het internet signaal negatief beinvloed? Uiteraard geven beiden analoge tv's nu ruis op het beeld en kan ik op deze manier niet werken. Snelheden van 18 a 19 Mbit heb ik overigens ook wel kunnen halen met de versterker aangesloten. Het wisselt gewoon heel erg en ik ben gewend aan een betrouwbare 17Mbit op mijn ADSL lijn (eens per 6 maanden resetten ofzo).

Is dit gewoon een zaak van een te laag signaal. Oftewel heb ik op een of andere manier de hoofdaansluiting verkeerd aangesloten en betaal ik daarvoor straks de rekening of kan het ook zo zijn dat er iets aan de kant van ziggo fout zit? Naar mijn weten is die meegeleverde hoofdaansluiting redelijk 'foolproof' alles kan er maar op 1 manier in en als ik de afstanden (kern, plastic, omhulsel) gewoon zoals in de handleiding heb genomen kan er toch eigenlijk niets mee mis zijn?
Oud 2 november 2009, 14:34
Yeahroen's schermafbeelding
Yeahroen Yeahroen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ai1E UBEE EVM3200
DTV: geen
Standaard

Klinkt bekend...
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21032

Ik heb de UBEE dus na de versterker aangesloten met een (voor mij) goed resultaat. Let op dat dit wel een versterker is die hiervoor geschikt is.

Ik zou de monteur afwachten en als hij het ook niet goed krijgt eens mijn manier proberen.
Oud 2 november 2009, 14:48
Junior Member

Standaard

Bedankt voor je snelle reactie. Zou inderdaad wel eens aan het signaal kunnen liggen maar in dat geval heb ik liever dat ze gewoon zorgen voor een hogere sterkte. Ik zit tenslotte recht op het aansluitpunt dus dan is er aan hun kant toch iets mis.

Ik wacht t nog wel even af. Bedankt in ieder geval.
Oud 3 november 2009, 13:49
Junior Member

Standaard

Monteur is inmiddels langsgeweest. Keek eerst uiteraard even naar hoe ik alles aangesloten had maar zag er volgens hem goed uit en het signaal uit de kabel was ook gewoon goed. Het lampje voor downloaden bleef op het Ubee modem echter oranje ipv groen. Oftewel niet alle frequenties (4 bij dit modem) konden worden gebruikt. Toen heeft hij ondanks dat het signaal goed was toch maar een versterker aangesloten. Hierna direct goed internet op volle snelheid. Modem was ook veel sneller online.

Echt hele goede service gehad al zeg ik het zelf. Geen kosten en ook direct een gratis versterker die ook mijn TV's nog eens van een beter signaal voorziet. Zeer tevreden.
Oud 3 november 2009, 14:39
Yeahroen's schermafbeelding
Yeahroen Yeahroen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ai1E UBEE EVM3200
DTV: geen
Standaard

Gefeliciteerd!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten