Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 november 2009, 19:03
Droopy's schermafbeelding
Droopy Droopy is offline
Junior Member

Standaard Volume NED 1,2,3

Het is mij opgevallen dat het volumeniveau van NED 1,2 en 3 een stuk lager is dan van de commerciele zenders. Zijn er meer mensen die dit ook ervaren en kan/wil Ziggo hier iets aan doen?
Oud 1 november 2009, 19:06
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
Het is mij opgevallen dat het volumeniveau van NED 1,2 en 3 een stuk lager is dan van de commerciele zenders. Zijn er meer mensen die dit ook ervaren en kan/wil Ziggo hier iets aan doen?
Het was al meerdere malen genoemd ja,het probleem is nu ook dat ik bij mijn losse decoder het geluid op PCM kon zetten,maar bij mijn tv kan dit niet.
Met als gevolg dat het geluid de kamer binnen denderd als ik van 1,2 of 3 naar 4 zap.
Het NOB schijnt het niet te willen snappen...
Oud 1 november 2009, 20:12
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Het was al meerdere malen genoemd ja,het probleem is nu ook dat ik bij mijn losse decoder het geluid op PCM kon zetten,maar bij mijn tv kan dit niet.
Met als gevolg dat het geluid de kamer binnen denderd als ik van 1,2 of 3 naar 4 zap.
Het NOB schijnt het niet te willen snappen...
Ik weet niet of het probleem bij de NPO ligt. Het volume van Nederland 1,2 en 3 SD is voor zover ik kan nagaan normaal. Het is wel zo dat commerciële zenders bij bijvoorbeeld commercials dynamiekcompressie toepassen, zodat het gemiddelde volume tijdens de reclames hoger kan liggen dan tijdens de reclame-onderbrekingen (eh ... programma's). Maar het piekvolume ligt bij de commerciëlen echt niet hoger dan bij de publieken. Dat kan ook niet, want dan zou er clipping ontstaan: bij digitale audio met PCM heb je altijd een keihard plafond.

Bij Nederland 1,2 en 3 HD doet zich wel het probleem voor dat het 5.1 geluid, althans als het via de TV (en dus noodzakelijkerwijs in een stereo downmix) wordt weergegeven, een stuk zachter is dan het eveneens meegestuurde 2.0 geluid waarvan het niveau correct is. Ook hier betwijfel ik of de NPO iets te verwijten valt. Bij de Duitse zenders die 5.1 geluid meesturen valt mij namelijk ook op dat dit zachter klinkt via de TV zelf dan het eveneens meegezonden gewone 2.0 geluid. Het zou dus ook met de downmix in de TV zelf te maken kunnen hebben, en daarom kun je niet zomaar de schuld bij de omroep neerleggen.

Vreemd overigens dat je op je TV niet voor het 2.0 geluidsspoor zou kunnen kiezen. Bij mijn weten kunnen alle TV's met een ingebouwde digitale tuner dit, omdat er immers ook taalkeuze bij meertalige uitzendingen mogelijk moet zijn. Raadpleeg de handleiding, zou ik zeggen.
Oud 2 november 2009, 00:40
Randstad's schermafbeelding
Randstad Randstad is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-plus; Cisco EPC3925
DTV: Cisco 8485DVB/Humax iHDR5200c
Standaard

.......tijdens de reclame-onderbrekingen (eh ... programma's)........

Die's leuk
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten