Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2009, 18:56
casualty's schermafbeelding
casualty casualty is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: Zevenbergen
Berichten: 1
Standaard 192.168.1.1 werkt niet

Hallo,

Ik ben recent overgestapt naar Ziggo naar een Alles-in-1 pakket.

Ik heb nu het ubee evm3200 modem van ze ontvangen en het werkt prima, MAAR, ik wil nu in het modem komen om het intern IP-adres te krijgen omdat mijn Linksys router dit nodig heeft en het niet zelf vind omdat het een aangepast ding is. Heeft er iemand een idee wat ik moet doen om het standaard IP van het modem(192.168.1.1) werkend te krijgen of wat misschien een andere mogelijkheid is? Resetten werkt niet, dus die optie valt ook al af

Mijn dank is groot voor een antwoord.
  #2  
Oud 1 november 2009, 19:11
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

Buiten het feit dat je op de linksys geen IP moet instellen (IP automatisch verkrijgen), kun je hier :
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21095

lezen dat de status pagina's van de ubee niet / nauwelijks te bereiken zijn.
  #3  
Oud 1 november 2009, 19:13
Gooffy's schermafbeelding
Gooffy Gooffy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Locatie: Amersfoort (3812) / Casema
Ziggo Internet: AIE-Extra / Ubee EVM3200 / Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR-5200c / iRHD-5100c / ir-fox c
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casualty Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben recent overgestapt naar Ziggo naar een Alles-in-1 pakket.

Ik heb nu het ubee evm3200 modem van ze ontvangen en het werkt prima, MAAR, ik wil nu in het modem komen om het intern IP-adres te krijgen omdat mijn Linksys router dit nodig heeft en het niet zelf vind omdat het een aangepast ding is. Heeft er iemand een idee wat ik moet doen om het standaard IP van het modem(192.168.1.1) werkend te krijgen of wat misschien een andere mogelijkheid is? Resetten werkt niet, dus die optie valt ook al af

Mijn dank is groot voor een antwoord.
Om op een normale manier op het modem in te loggen is niet mogelijk en volgens mij ook niet nodig, je moet inloggen op je router en daar bij de basic setup de optie "internet connection type" op "Automatic Configuration - DHCP" instellen, opslaan en afsluiten, daarna zowel modem als router opnieuw opstarten door de stroom er af te halen, let op eerst het modem op laten starten en wanneer deze volledig is opgestart dan pas de router opstarten.

Suc6.
  #4  
Oud 3 november 2009, 20:52
Gooffy's schermafbeelding
Gooffy Gooffy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Locatie: Amersfoort (3812) / Casema
Ziggo Internet: AIE-Extra / Ubee EVM3200 / Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR-5200c / iRHD-5100c / ir-fox c
Berichten: 153
Standaard

Werkt het al ??????
  #5  
Oud 8 november 2009, 06:20
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 927
Standaard

vast wel, want er is geen antwoord meer.
  #6  
Oud 8 november 2009, 13:13
Gooffy's schermafbeelding
Gooffy Gooffy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Locatie: Amersfoort (3812) / Casema
Ziggo Internet: AIE-Extra / Ubee EVM3200 / Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR-5200c / iRHD-5100c / ir-fox c
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartagek Bekijk bericht
vast wel, want er is geen antwoord meer.
Laten we dat dan maar hopen, het kan natuurlijk ook zo wezen dat niets het meer doet
  #7  
Oud 8 november 2009, 14:38
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gooffy Bekijk bericht
Laten we dat dan maar hopen, het kan natuurlijk ook zo wezen dat niets het meer doet
Om eerlijk te zijn ?

als het werkt, dan hoop ik dat het voor korte duur is.

Zo onbeschoft, moord en brand omdat het niet werkt, maar niet even melden waar het aan lag ....
  #8  
Oud 8 november 2009, 15:56
Gooffy's schermafbeelding
Gooffy Gooffy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Locatie: Amersfoort (3812) / Casema
Ziggo Internet: AIE-Extra / Ubee EVM3200 / Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR-5200c / iRHD-5100c / ir-fox c
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartagek Bekijk bericht
Zo onbeschoft, moord en brand omdat het niet werkt, maar niet even melden waar het aan lag ....
Dacht al dat het aan mij lag maar er zijn er toch meer met deze gedachte.
  #9  
Oud 8 november 2009, 17:35
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 927
Standaard

Nee hoor, maar het nadeel van deze werkwijze is dubbelop,
er worden meer vragen over hetzelfde gesteld, want dit "soort" gebruikers wil NU antwoord, en niet zoeken in de topic's

en die personen die weer wel zoeken, zullen nooit weten wat een bepaalde oplossing is, en of het werkt.

( met daarnaast nog het teruglopende bereidwilligheid van de helpende leden )

SPOILER
--------------------------------------------------------
je zou bijna een post minima instellen voor je hulp kan of mag verwachten
--------------------------------------------------------
/SPOILER
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl