Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Ziggo On Demand

Mededelingen

Ziggo On Demand Vragen en opmerkingen over het originele Interactieve TV platform van Ziggo.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2009, 15:40
IggyDoes's schermafbeelding
IggyDoes IggyDoes is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: Venlo
Ziggo Internet: Alles-in-één
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 5
Standaard Status Bezig / Opnieuw proberen installatie ITV

Sinds afgelopen donderdag Alles-in-één in huis en meteen geïnstalleerd. Interactieve Televisie wil maar niet lukken. De status bij het installeren blijft hangen op 'Bezig' of 'Opnieuw proberen'. Er is een serving area toegekend, er is een IP adres STB toegekend, alleen het IP adres van de kabelmodem blijft 0.0.0.0.0.
Installatie is uiteindelijk volgens het boekje. Alle dozen vervangen door één-gats dozen. In eerste instantie had ik de breedbandversterker geïnstalleerd vóór de Hirschmann GHV20M versterker (dus inclusief retoursignaal) die ik al in bezit had. Aangezien ik toen ook (naar nu blijkt) dezelfde problemen had, heb ik aansluiting naar de woonkamer (waar de HD-PVR staat) rechtstreeks op de breedbandversterker aangesloten.
Ik weet niet precies hoe lang de bekabeling tussen de breedbandversterker en de PVR precies is. Ik schat zelf in tussen de 17 en 19 meter.

Kan dit laatste het probleem zijn? Kan het probleem worden opgelost? Heeft iemand tips voor me?

Laatst gewijzigd door IggyDoes; 1 november 2009 om 20:00
  #2  
Oud 2 november 2009, 20:28
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn | Casema
Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Berichten: 5.325
Standaard

Als je
1 gats AOP
direkt aan aop de breedbandversterker (=bbv)
op uitgang4 van de bbv 17-19m kabel naar 1gats wcd
op 1gats wcd de cisco
hebt, dan zou het moeten werken.
Zo heb ik het ook werkend gekregen.

Op een van de andere uitgangen van de bbv kun je dan de Hirschmann GHV20M aansluiten voor evt de rest van je huis.
__________________
RTFM, Google or Search
  #3  
Oud 2 november 2009, 21:29
IggyDoes's schermafbeelding
IggyDoes IggyDoes is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: Venlo
Ziggo Internet: Alles-in-één
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 5
Standaard

Zoals je het nu beschrijft is precies de situatie. De Hirschmann versterker zit nu inderdaad aangesloten op één van de andere poorten. Signaalsterkte en kwaliteit is overigens 100%. Vandaag nog maar eens Ziggo gebeld. Die gaven als advies om het eens op een andere poort van de bbv te proberen omdat het signaal misschien wel te sterk zou zijn. Hoewel me dat wel erg sterk lijkt, gezien de lengte van de bekabeling toch maar even geprobeerd. Zonder resultaat. Bij opnieuw installeren van interactieve televisie valt overigens standaard het signaal weg. Enige oplossing is dan om de stekker van de PVR eruit te halen om deze vervolgens weer opnieuw te laten opstarten. Daarna werkt alles weer, behalve dan de interactieve tv, dat probleem is nog steeds niet opgelost.
  #4  
Oud 4 november 2009, 12:51
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IggyDoes Bekijk bericht
Daarna werkt alles weer, behalve dan de interactieve tv, dat probleem is nog steeds niet opgelost.
Om uit te sluiten dat het probleem in je bekabeling zit zou je nog kunnen kijken of je de PVR (tijdelijk) kunt aansluiten via de meegeleverde versterker rechtstreeks aangesloten op je AOP in de meterkast. Dus zonder de Hirschmann versterker er tussen en zonder lange kabel.
Als het dan nog niet wil werken, dan heb je kan dat er een probleem met je huis-aansluiting is. Werkt het dan wel, dan kun je stap voor stap de kabel er weer tussen zetten en/of de andere versterker. Misschien kun je uitvogelen waar het mis gaat, maar je moet wel weten of het 'kaal' op het AOP wel werkt en of het een probleem met je ITV ontvanger is of je aansluiting.

Je hebt ook alles-in-1 schrijf je. Doet je internet-kabelmodem het wel ?
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #5  
Oud 4 november 2009, 17:54
IggyDoes's schermafbeelding
IggyDoes IggyDoes is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: Venlo
Ziggo Internet: Alles-in-één
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 5
Standaard

Dat kan ik eens proberen. Wordt wel wat sleepwerk, maar dat moet dan maar. Zowel kabel als telefonie heb ik nog niet aangesloten, dat ga ik komend weekend doen. Daar zit niet zo'n haast bij omdat mijn internetabonnement nog tot 1-12-2009 doorloopt. Bedankt voor de tip. Ik zal terugmelden wat het resultaat van de test is.
  #6  
Oud 4 november 2009, 21:30
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IggyDoes Bekijk bericht
Dat kan ik eens proberen. Wordt wel wat sleepwerk, maar dat moet dan maar. Zowel kabel als telefonie heb ik nog niet aangesloten, dat ga ik komend weekend doen. Daar zit niet zo'n haast bij omdat mijn internetabonnement nog tot 1-12-2009 doorloopt. Bedankt voor de tip. Ik zal terugmelden wat het resultaat van de test is.
Ben wel benieuwd of je het kabelmodem wel aan de gang krijgt, want stel dat er een probleem is met je retourkanaal in je AOP, dan wil die ook niet online komen. Ik zou dus niet tot 1 december wachten om dat uit te zoeken

Pas als je kabelmodem goed werkt hoef je dan te gaan slepen met de TV spullen. Werkt je kabelmodem ook niet dan eerst dat oplossen en daarna de interactieve TV.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #7  
Oud 4 november 2009, 22:04
IggyDoes's schermafbeelding
IggyDoes IggyDoes is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: Venlo
Ziggo Internet: Alles-in-één
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 5
Standaard

Dank voor je reactie. Ik zal zeker niet wachten tot 1 december. Komend weekend ga ik internet en telefonie installeren. Ik vroeg me af of het ook nog een idee is om de PVR een keer volledig te resetten en alles opnieuw te installeren? Ik verwacht overigens niet dat het aan de bekabeling ligt. Ik heb vorig jaar tijdens de verbouwing alle kabels opnieuw laten trekken met kwalitatief hoogwaardige kabels en ook het laatste stuk van de WCD naar de PVR is een Hirschmann kabel, dus kwalitatief zou alles in orde moeten zijn. Maar ja, je weet het maar nooit.

--------
Probleem is inmiddels opgelost. De kabelmodem werkte in één keer, dus het retoursignaal werkt. Daarna alles nog maar eens nagelopen, alle aansluitingen gecheckt, laatste WCD opnieuw gemonteerd. Geen flauw idee waar nu het probleem zat, maar interactieve tv werkt.

Laatst gewijzigd door IggyDoes; 21 november 2009 om 20:57
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Ziggo On Demand




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl