Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2009, 14:57
Marcos999's schermafbeelding
Marcos999 Marcos999 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: Voorburg
Ziggo Internet: Ziggo alles in een
DTV: IR FOX-C
Berichten: 2
Standaard Vraag over HD decoder zonder HD abbonement

Beste Ziggo gebruikers.

Ik heb van een familie-lid een Ziggo GD decoder type: IRHD-5000C aangesloten. Maar ik heb gewoon een alles-in-één abbonement zonder HD.

Klopt het dat als je met deze decoder tv kijkt, en je hebt geen HD-kwaliteit in je abbonement aangevraagd, dat dan de kanalen zoals Ned.1, Ned.2 en Ned.3 (die HD uitzenden) storingen vertonen??

Ik hoor graag reacties.

Groet
Marcos
  #2  
Oud 1 november 2009, 15:51
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Nee dat klopt niet. Als je een hd-abonnement hebt krijg je ook de hd-zenders, nu dus niet, maar de gewone zenders moeten het wel gewoon doen. Wat voor storing krijg je?
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 1 november 2009, 23:35
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcos999 Bekijk bericht
Ik heb van een familie-lid een Ziggo GD decoder type: IRHD-5000C aangesloten. Maar ik heb gewoon een alles-in-één abbonement zonder HD.

Klopt het dat als je met deze decoder tv kijkt, en je hebt geen HD-kwaliteit in je abbonement aangevraagd, dat dan de kanalen zoals Ned.1, Ned.2 en Ned.3 (die HD uitzenden) storingen vertonen??
Hoe is het beeld van Eurosport HD?
Wat is je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde op de storende HD zenders en wat is deze op goede SD kanalen?

Merk je geen kleine storingen op op de andere kanalen? Dus kort hangen van het beeld, blokjes, etc?

Probeer je Humax 5000 eens direct aan te sluiten op het AOP (abonnee overname punt, groene kabel van Ziggo) met een zo'n kort mogelijk en goede kwaliteit kabel incl. metalen stekkers. Direct op het AOP dus zonder splitter(s), versterker, etc.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #4  
Oud 2 november 2009, 00:00
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juli 2009
Locatie: Casema
Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Berichten: 2.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Probeer je Humax 5000 eens direct aan te sluiten op het AOP (abonnee overname punt, groene kabel van Ziggo) met een zo'n kort mogelijk en goede kwaliteit kabel incl. metalen stekkers. Direct op het AOP dus zonder splitter(s), versterker, etc.
En niet te vergeten: heb je de humax aangesloten via een HDMI of component kabel? Als je het via een scart kabel hebt aangesloten heb je hooguit SD kwaliteit.
  #5  
Oud 2 november 2009, 00:21
Randstad's schermafbeelding
Randstad Randstad is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 april 2008
Locatie: Rijswijk-Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1-plus; Cisco EPC3925
DTV: Cisco 8485DVB/Humax iHDR5200c
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
En niet te vergeten: heb je de humax aangesloten via een HDMI of component kabel? Als je het via een scart kabel hebt aangesloten heb je hooguit SD kwaliteit.
Inderdaad. Wel een HDMI kabel gebruiken dus.
  #6  
Oud 2 november 2009, 00:57
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Uiteraard HDMI gebruiken maar via scart kijken zal geen "storingen" opleveren. Wel bv dat het beeld iets naar links of rechts staat of te breed is.

Daarom is het belangrijk dat de TS even antwoord geeft op onze vragen.
Kunnen we hem weer verder helpen.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #7  
Oud 3 november 2009, 23:58
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 maart 2009
Locatie: Voorhout Casema
DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Berichten: 165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Uiteraard HDMI gebruiken maar via scart kijken zal geen "storingen" opleveren. Wel bv dat het beeld iets naar links of rechts staat of te breed is.
I.d.d. HDMI gebruiken, toch valt het mij op dat het beeld met mijn iHDR-5050C ook via SCART beter/scherper is op Ned in HD dan op Ned in SD.
  #8  
Oud 4 november 2009, 09:03
Marcos999's schermafbeelding
Marcos999 Marcos999 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: Voorburg
Ziggo Internet: Ziggo alles in een
DTV: IR FOX-C
Berichten: 2
Standaard

Het is al opgelost. Ik had een splitter op de muur zitten waar de coax in ging. Deze heb ik weggehaald en nu PERFECT beeld.

Wel bedankt voor jullie tips!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl