Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 november 2009, 13:52
yoerivandersman's schermafbeelding
yoerivandersman yoerivandersman is offline
Junior Member

Standaard grootte cam

ik heb nu gister mijn ci+ cam in huis gehaald. ik had al gelezen dat dat ding in een 9604 erg uitsteekt. dat vind ik dus ook.
nu zat ik me af te vragen. weet iemand in hoeverre de electronica door de hele cam heen loopt. dechip van de ziggo kaart komt helemaal onderin de module. technich zou die kaart dus de helft korter moeten. als er nu in de CI+ module ook in die eerste helft geen electronica zit dan ben ik nog wel zo gek om die module door te zagen. het staat best wel lelijk als je nu zijwaarts naar de tv zit te kijken. iemand hier die weet hoe dat zit.
Oud 1 november 2009, 15:26
Hengelerweend's schermafbeelding
Hengelerweend Hengelerweend is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoerivandersman Bekijk bericht
ik heb nu gister mijn ci+ cam in huis gehaald. ik had al gelezen dat dat ding in een 9604 erg uitsteekt. dat vind ik dus ook.
nu zat ik me af te vragen. weet iemand in hoeverre de electronica door de hele cam heen loopt. dechip van de ziggo kaart komt helemaal onderin de module. technich zou die kaart dus de helft korter moeten. als er nu in de CI+ module ook in die eerste helft geen electronica zit dan ben ik nog wel zo gek om die module door te zagen. het staat best wel lelijk als je nu zijwaarts naar de tv zit te kijken. iemand hier die weet hoe dat zit.
Ik zou zeggen twijfel niet en offer je op voor de wetenschap en ga gewoon de zaag er in zetten
Als het mis gaat zit jij met de gebakken peren, maar toekomstige ci+ module eigenaren weten in ieder geval zeker dat zij deze handeling in elk geval NIET moeten uit voeren.
Oud 1 november 2009, 15:38
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoerivandersman Bekijk bericht
Zul je ook de smartcard moeten gaan inkorten anders steekt die net zo ver uit de cam.
Ik zou het zowieso niet doen want hoe dan ook, als je gaat zagen komt er vijlsel/zaagsel/gruis in de cam terecht.
Als dat sluiting veroorzaakt is mogelijk je tv ook naar zijn grootje.
Alle cam's hebben een universele maat.
De kans is dus dat de electronica vrij ver doorloopt.
Daarnaast vraag ik me af of er geen soort van Tamper Switch in zit.
Hadden die oude canal digital boxen ook,als je die open maakte verbrak je een kontakt waardoor de box niet meer aan ging.
Als je in de cam kan komen terwijl deze in werking is zou je mogelijk bij dingen kunnen komen waarvan men liever niet heeft dat je daar bij komt,dus ik zou me zo kunnen voorstellen dat er een beveiliging in zit.
Ik zou hem zelf dus niet doorzagen.
Oud 1 november 2009, 16:49
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Er is ooit het idee geopperd om een verlengkabel tussen CAM-module en CI+ slot te zetten en de CAM module ergens achterop de TV vast te plakken.

Voor zover ik weet is daar verder niet meer op gereageerd. Dus of zo'n kabel bestaat en of het technisch mogelijk is?
Oud 2 november 2009, 18:01
CordV's schermafbeelding
CordV CordV is offline
Junior Member

DTV: Panasonic,humax 5050, humaxIR Fox C,CI+ SMiT,47pfl9664
Standaard grootte cam

Ik las op tweakers.nl een bijdrage inclusief fotomateriaal van iemand die daadwerkelijk met succes een stuk van zijn CAM heeft afgezaagd .

http://gathering.tweakers.net/forum/...s/1371555/last
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten