Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 oktober 2009, 21:19
Tinnie's schermafbeelding
Tinnie Tinnie is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Unhappy Transportstream 206 slecht (BRT1, Canvas/Ketnet)

Hallo,

ik heb al langere tijd op BRT1 en BRT2 (Ketnet/Canvas) beeldartefacten, afentoe leidend tot heel even zwart beeld. Dat gebeurt alleen op deze transportstream, de anderen inclusief Ned1,2,3 in HD zijn prima. Ik heb even gekeken naar Ziggo TV en naar Omroep Friesland, binnen 20 seconden ook een reeks blokken of groen in beeld.
Postcode 7513, Humax 5050 met 40 resp 49 sterkte, 100% kwaliteit en BER van 0.

En nu ik toch de aandacht heb: Inderdaad zijn er nu veel minder hickups in Ned1,2,3 HD in het geluid, maar de hickups die er nog zijn (1 per half uur of zo) zijn langer, ongeveer een seconde en anders: het geluid komt nu met een fade-in van ook 1 seconde terug.

Tinnie
Oud 30 oktober 2009, 23:29
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Ik zelf heb altijd al problemen gehad met de stream waar o.a. de vrt's op zitten. Deze zit volgens mij op een frequentie die veel gebruikt wordt door draadloze apparatuur wat deze problemen oplevert.
Oud 31 oktober 2009, 00:36
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinnie Bekijk bericht
ik heb al langere tijd op BRT1 en BRT2 (Ketnet/Canvas) beeldartefacten, afentoe leidend tot heel even zwart beeld. Dat gebeurt alleen op deze transportstream, de anderen inclusief Ned1,2,3 in HD zijn prima. Ik heb even gekeken naar Ziggo TV en naar Omroep Friesland, binnen 20 seconden ook een reeks blokken of groen in beeld.
Postcode 7513, Humax 5050 met 40 resp 49 sterkte, 100% kwaliteit en BER van 0.
Gebruik je een goed afgeschermde kabel en metalen connectoren?
Het zou kunnen zijn dat er toch invloeden van buitenaf via je kabel binnenkomen. Dat kan bij jou zijn maar ook buiten bij Ziggo.
Probeer zelf eens je Humax met een zo kort mogelijke kabel direct op het AOP (abonnee overname punt, groene kabel) aan te sluiten met een goede kwaliteit kabel (coax 12, Hirschmann Koka) en metalen stekkers.
Bekijk dan eens of je nog steeds bovengenoemde problemen hebt.

Wat is je signaalsterkte, kwaliteit en ber op de "slechte" zenders?
Oud 2 november 2009, 15:56
Tinnie Tinnie is offline
Junior Member

Standaard

Hmm, ik begrijp uit de reacties dat het iig geen algemeen probleem is. Ik hoopte eigenlijk, omdat de klachten beperkt bleven tot 1 transportstream, dat het buiten mij lag, maar misschien niet. Ik ga uitgebreid testen. Oh, op de 'slechte' zenders loopt de BER op het moment van zo'n balkje heel even naar een getal (ik heb een 4 gezien, en een 8), maar is meteen daarna weer o. De sterkte blijft gelijk en is altijd boven de 40, wat toch in orde zou moeten zijn?
In ieder geval bedankt voor de reacties, nu aan het testen dan maar...
Oud 2 november 2009, 16:18
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Dan wachten we nog even je bevindingen af.
Wat is de signaalkwaliteit?
Oud 2 november 2009, 18:49
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinnie Bekijk bericht
. Oh, op de 'slechte' zenders loopt de BER op het moment van zo'n balkje heel even naar een getal (ik heb een 4 gezien, en een 8), maar is meteen daarna weer o. De sterkte blijft gelijk en is altijd boven de 40, wat toch in orde zou moeten zijn?
In ieder geval bedankt voor de reacties, nu aan het testen dan maar...
De ber die even omhoog schiet is typisch voor de problemen met de frequentie waar de VRT op zit. Betere afgeschermde kabels gaat dit oplossen. Het is volgens mij wel een vaker voorkomend probleem, maar is niet onmogelijk om op te lossen.
Oud 3 november 2009, 09:48
Tinnie Tinnie is offline
Junior Member

Standaard

- Signaalkwaliteit blijft 100%
- Afschermen dus, zucht... En nu maar hopen dat het in het 'einde' zit. Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het lostrekken van de doorverbindingen naar de TV (voor analoog) al wat helpt. De stekkers zijn nu geen hirschmann maar wel volledig metaal. Ga ermee aan de gang, maar een beetje druk dus het kan effe duren. Nogmaals dank!
Oud 3 november 2009, 10:01
31Stier's schermafbeelding
31Stier 31Stier is offline
Member

Standaard instraling?

Heb je misschien iets van draadloze lichtschakelaars in de buurt van de decoder staan, of iets anders wat draadloos werkt? Babyphone, portofoon?
In dit stuk frequentieband gebeurd nogal het een en ander op draadloos gebied.
Oud 3 november 2009, 11:19
Senior Member

Standaard

Ik weet niet je exacte postcode maar op je opgegeven postcode staan behoorlijk wat zenders (Omroep en GSM/UMTS) in de buurt. Weet niet of er ook Digitenne op zit.
Maar ook instraling zoals 31Stier aangeeft kan soms problemen geven.
Vandaar de mogelijke instraling en dus het moeten gebruiken van een goede afgeschermde kabel (goede coax12 of Hirschmann Koka).
Test eerst met deze kabel direct op het AOP. Dan kun je zien of het probleeem bij jou in huis zit of dat het mogelijk toch aan de kabel van Ziggo ligt. Zeg maar vanaf de wijkkast naar jouw woning.

Het loshalen van de loop tussen decoder en TV is uiteraard altijd te testen. Gebruik ook voor deze loop een goede afgeschermde kabel incl. metalen stekkers.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten