Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
  #1  
Oud 30 oktober 2009, 17:31
SLH's schermafbeelding
SLH SLH is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 augustus 2009
Locatie: Oosterhout
Ziggo Internet: Alles-in-een plus / Moterola
DTV: Humax
Berichten: 8
Standaard Gratis 00800-nummers worden toch doorbelast?

Ik heb deze maand naar een Internationaal gratis nummer moeten bellen. Tot mijn verbazing worden hier toch kosten voor in rekening gebracht. Op de site van Ziggo is hier niets over terug te vinden, terwijl internationaal is afgesproken dat de kosten voor de houder van het telefoonummer zijn.

Weet iemand hier iets meer van?
  #2  
Oud 31 oktober 2009, 00:21
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Zoetermeer / Oud Casema
Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Berichten: 987
Standaard

Zeer vreemd, ik heb ook wel wat 0800 nummers gebeld en die zijn gratis bij mij.
__________________
Abonnement: Connect Start & Play Max
Mobiel : KPN - Zorgeloos Premium
Zoetermeer Centrum © 2015
  #3  
Oud 31 oktober 2009, 00:31
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

00800 nummer zijn inderdaad (zeker voor vaste lijn bellers) gratis. Dat is internationaal afgesproken.
Echter houden niet alle bedrijven zich aan die regel en brengen toch kosten in rekening.

Zie tevens deze link:
http://www.6minutes.be/NL/Artikel.as...54&RubriekID=1

Is jou van te voren iets medegedeeld dat er kosten in rekening gebracht zou worden?
__________________
Power is nothing without control !!!
  #4  
Oud 31 oktober 2009, 01:44
SLH's schermafbeelding
SLH SLH is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 augustus 2009
Locatie: Oosterhout
Ziggo Internet: Alles-in-een plus / Moterola
DTV: Humax
Berichten: 8
Standaard

Er wordt inderdaad zowel op de website (U kunt onze experts telefonisch bereiken via het gratis nummer* 00800 etc) als voor het gesprek gemeld dat het gesprek gratis is. Het is helemaal geen groot bedrag, maar ik vind het gewoon vreemd en vraag me af of dit niet vaker voor komt (ja dus).

Als ik het artikel goed lees, zijn het niet de bedrijven die kosten in rekening brengen, maar de telecomproviders. Het zou er dus op kunnen wijzen dat Ziggo eigenhandig hier kosten voor in rekening brengt. Ik zal bij Ziggo informeren en de reactie hier plaatsen. Het is ook voor anderen prettig om te weten dat ze met 'gratis' nummers soms niet wegkomen.

Bedankt voor je hulp!
  #5  
Oud 31 oktober 2009, 09:49
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Nog even verder gezocht en inderdaad blijkt dat providers die kosten in rekening brengen.
Maar ook dat enkele bedrijven toch betaald krijgen voor die 00800. Zou meer op een samenwerking lijken tussen provider en bedrijf. De Opta zou er ook mee bezig zijn mbt de 00800 nummers.

Hierbij nog een citaat:
Citaat:
Transportkosten

Meer geld vragen mag op zich wel omdat de aanbieders extra transportkosten maken. Zelfs bij het gratis nummer 0800 kunnen ze geld in rekening brengen, hoewel dit laatste in de praktijk nog niet gebeurt. Maar bij het 'gratis' Europese informatienummer 00800 zou dit al wel het geval zijn, aldus een woordvoerder van het VARA-programma zaterdag.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #6  
Oud 31 oktober 2009, 11:15
SLH's schermafbeelding
SLH SLH is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 augustus 2009
Locatie: Oosterhout
Ziggo Internet: Alles-in-een plus / Moterola
DTV: Humax
Berichten: 8
Standaard

Het vreemde is dat ik met deze organisatie (Strato) eerder heb gebeld via mijn vorige provider en dat er toen geen kosten in rekening zijn gebracht. Ook staat er duidelijk op de site dat het een gratis nummer is.
Bij al uw vragen kunt u ons team van experts raadplegen. Onze competente medewerkers helpen u graag op professionele wijze verder. U kunt onze experts telefonisch bereiken via het gratis nummer* 00800 800 700 70, van maandag t/m vrijdag van 07:00 tot 23:00 uur (Nederlandse ondersteuning), en in het weekend van 10:00 tot 20:00 uur (Engelstalige ondersteuning) 00800 800 700 70 (gratis nummer)

*Let op: Er kunnen extra kosten ontstaan wanneer vanuit een mobiel netwerk wordt gebeld.
Nu ben ik niet te spreken over Strato (de kosten daarvan tenminste), maar dat is een ander verhaal. Daarnaast wordt er op de site van Ziggo totaal niet gesproken over 00800-nummers.

Bedankt GolfTouch voor het helpen. Bij Google zoeken op " 00800-nummer" is bijna ommogelijk, omdat ze dan met resultaten komen over 0800-nummers komen.



  #7  
Oud 31 oktober 2009, 11:18
SLH's schermafbeelding
SLH SLH is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 augustus 2009
Locatie: Oosterhout
Ziggo Internet: Alles-in-een plus / Moterola
DTV: Humax
Berichten: 8
Standaard

@xitami1980
Was dit voor of na 1 september. Zou het kunnen dat het te maken heeft met de tariefswijzigingen?
  #8  
Oud 31 oktober 2009, 13:44
Jam's schermafbeelding
Jam Jam is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: MK NH 1761ck
Ziggo Internet: alles in 1 extra Ubee [nieuwe type]
DTV: Cisco 8455DVB
Berichten: 481
Standaard

Ziggo heeft hier zelf ook een handje van, de VOIP telefoon nummers van XS4ALL bijvoorbeeld heeft ZIGGO onder het 0900 segment geschoven, als je daar dus naar belt kost het je 60ctpm !

terwijl VOIP is bedoeld als alternatief voor gewone telefoon.
het bellen vanaf een XS4ALL VOIP lijn naar een ander nummer is daarintegen best voordelig.

ik vraag mij al heel lang af of ZIGGO dit zomaar mag.
  #9  
Oud 31 oktober 2009, 13:59
SLH's schermafbeelding
SLH SLH is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 augustus 2009
Locatie: Oosterhout
Ziggo Internet: Alles-in-een plus / Moterola
DTV: Humax
Berichten: 8
Standaard

Jan, ik heb een e-mail gestuurd naar Ziggo met het verzoek hierop te reageren. Zodra ik iets meer weet, plaats ik het hier.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl