Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Mededelingen

Sony Nieuws, vragen en opmerkingen over Sony CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 oktober 2009, 10:20
Diffuser's schermafbeelding
Diffuser Diffuser is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Plus / Ubee / D-link DIR-100
DTV: Sony 40Z5500 / Smit CI+ CAM / Cisco HD PVR
Standaard Sony reageert niet meer na selecteren zender

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jema Bekijk bericht
Ik heb een 40w5500 met de software verse 1.57 erop en heb sinds vandaag ook zo'n soort probleem. We hadden de digitale guide er op staan en in een keer wilde hij niet meer voor of achter uit hij deed helemaal niks meer. Hij stond toen bij ons op kanaal 150 rtl lounge. Ook bij het opnieuw aanzetten gebeurde er weinig beeld werd iets lichter van grijs kleur. Stroom er afgehaald kabels gechecked alles was ok CI+ er uit gehad tijdje gewacht en opnieuw aangezet. TV laten scannen en hij leek het weer te doen tot ik bij kanaal 150 aankom waar hij de vorige keer vast liep, nu dus nog steeds als ik daar op kom wil de hele tv niet meer moet eerst de stroom eraf minstens 5 minuten wachten en weer aanzetten. Dan heb ik alle kanalen weer behalve dus rtl lounge. Geen idee wat ik hier aan moet doen. Sony bellen? Mijn moeder had trouwens vandaag precies hetzelfde op rtl lounge alleen was het bij haar na een uur allemaal weer ok zonder er verder wat aan te doen zij heeft ook een sony 40w5500 met ci+kaart. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diffuser Bekijk bericht
Ik heb een 40Z5500 met firmware 1.570 en heb hetzelfde probleem, tv liep vast (geen beeld meer en geen enkele knop op afstandsbediening werkt meer behalve de POWER-knop) op kanaal 150 - RTL Lounge. Stroom er 5 minuten af gehaald en toen deed alles het weer, totdat ik bij kanaal 501 - BBC World News kwam en weer hetzelfde gebeurde.

Ik heb de ziggo-cam met smartcard vandaag pas aangesloten en zit dus nog in de previewperiode.

Weet niet of dit iets met Ziggo of met Sony te maken heeft?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diffuser Bekijk bericht
Gisteren nog een paar keer het hierboven genoemde probleem gehad op in totaal 7 zenders. Ben er inmiddels achter dat al deze zenders zich in Transport Stream 12 bevinden (Frequentie 388,000 in mijn gebied).

Ligt dit aan de data die Ziggo over deze Transport Stream verstuurd (zie namelijk dat jema ook in het home gebied woont), of aan de huidige firmware van de Sony?

Bovenstaand quotes komen uit het topic over de 1.600 update, maar horen daar eigenlijk niet thuis, aangezien de TV's waarbij het gebeurd firmware 1.570 draaien. Daarom om het wat overzichtelijker te maken een nieuw topic.

Zijn er meer mensen met het probleem dat hierboven beschreven is?
Oud 30 oktober 2009, 12:01
Zigrootje's schermafbeelding
Zigrootje Zigrootje is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Cool

Is er al iemand die een oplossing weet ?? Sony zegt nog nooit van het probleem te hebben gehoord en verwijst naar Ziggo of de dealer.
Oud 30 oktober 2009, 13:22
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigrootje Bekijk bericht
Sony zegt nog nooit van het probleem te hebben gehoord en verwijst naar Ziggo of de dealer.
Tja, dat is nou typisch Sony (Nederland), bij problemen ontkennen dat het probleem bestaat of wijzen naar anderen...

Ik had gedacht dat dit misschien anders zou worden nu Ziggo de CI+ CAM ondersteund, niet dus...
Oud 30 oktober 2009, 14:11
guusmobiel's schermafbeelding
guusmobiel guusmobiel is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in one
DTV: humax
Standaard

Kan iemand mij aangeven waar ik die update van sony 32v5500 kan vinden?
THANX
Guus
Oud 30 oktober 2009, 15:09
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Exclamation Vastlopen op sommige kanalen opgelost

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diffuser
Ik heb een 40Z5500 met firmware 1.570 en heb hetzelfde probleem, tv liep vast (geen beeld meer en geen enkele knop op afstandsbediening werkt meer behalve de POWER-knop) op kanaal 150 - RTL Lounge. Stroom er 5 minuten af gehaald en toen deed alles het weer, totdat ik bij kanaal 501 - BBC World News kwam en weer hetzelfde gebeurde.

Ik heb de ziggo-cam met smartcard vandaag pas aangesloten en zit dus nog in de previewperiode.

Weet niet of dit iets met Ziggo of met Sony te maken heeft?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diffuser
Gisteren nog een paar keer het hierboven genoemde probleem gehad op in totaal 7 zenders. Ben er inmiddels achter dat al deze zenders zich in Transport Stream 12 bevinden (Frequentie 388,000 in mijn gebied).

Ligt dit aan de data die Ziggo over deze Transport Stream verstuurd (zie namelijk dat jema ook in het home gebied woont), of aan de huidige firmware van de Sony?
Het vastlopen van de Sony TV's op sommige kanalen is volgens mij nu opgelost. In deze TS zitten o.a. RTL Lounge, BBC World, euronews en CNBC.

Oorzaak zat in "tabellen" in de transportstroom van deze zenders waar de Sony TV niet goed tegen kon. De vraag of het nu aan Sony of Ziggo of ligt is dus moeilijk te beantwoorden en heeft ook geen nut. Het gaat erom dat de problemen opgelost zijn. In iedergeval bedankt voor het melden en sorry voor de overlast.

Laatst gewijzigd door TVdigitaal; 30 oktober 2009 om 15:31 Reden: opgelost!
Oud 30 oktober 2009, 16:38
Diffuser's schermafbeelding
Diffuser Diffuser is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Plus / Ubee / D-link DIR-100
DTV: Sony 40Z5500 / Smit CI+ CAM / Cisco HD PVR
Standaard Opgelost!

Net even gekeken en alles doet het nu inderdaad weer naar behoren, bedankt voor de snelle hulp !
Oud 30 oktober 2009, 18:37
Harold de 1e's schermafbeelding
Harold de 1e Harold de 1e is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1 Plus Ubee EVW3200 Fritzbox 7270
DTV: Humax IHDR-5050C Humax IRHD-5000C Humax IR Fox C en Cam CI+ module
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guusmobiel Bekijk bericht
Kan iemand mij aangeven waar ik die update van sony 32v5500 kan vinden?
THANX
Guus
http://support.sony-europe.com/TV/do...W_Bravia1600EA
Oud 30 oktober 2009, 23:18
Robus's schermafbeelding
Robus Robus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-één Extra
DTV: Sony KDL37W5500/Neotion CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
Het vastlopen van de Sony TV's op sommige kanalen is volgens mij nu opgelost. In deze TS zitten o.a. RTL Lounge, BBC World, euronews en CNBC.

Oorzaak zat in "tabellen" in de transportstroom van deze zenders waar de Sony TV niet goed tegen kon. De vraag of het nu aan Sony of Ziggo of ligt is dus moeilijk te beantwoorden en heeft ook geen nut. Het gaat erom dat de problemen opgelost zijn. In iedergeval bedankt voor het melden en sorry voor de overlast.
Vooropgesteld dat het meer dan prettig is dat jullie via deze weg luisteren naar je klanten en adequate acties ondernemen, is de vraag of het aan Sony of Ziggo ligt natuurlijk bijzonder interessant. Bijvoorbeeld ook bij andere zaken die aan het licht komen bij deze nieuwe manier van televisie kijken. Er kan immers nog zo goed getest zijn maar zoals de recente problemen met de Internetsnelheidsverhoging hebben aangetoond, begint de echte test pas buiten het lab... Ik wens Ziggo in ieder geval een constructieve voortzetting van de relatie met Sony toe ;-)
Oud 30 oktober 2009, 23:27
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robus Bekijk bericht
Vooropgesteld dat het meer dan prettig is dat jullie via deze weg luisteren naar je klanten en adequate acties ondernemen, is de vraag of het aan Sony of Ziggo ligt natuurlijk bijzonder interessant. Bijvoorbeeld ook bij andere zaken die aan het licht komen bij deze nieuwe manier van televisie kijken. Er kan immers nog zo goed getest zijn maar zoals de recente problemen met de Internetsnelheidsverhoging hebben aangetoond, begint de echte test pas buiten het lab... Ik wens Ziggo in ieder geval een constructieve voortzetting van de relatie met Sony toe ;-)
Het voordeel van gecertificeerde toestellen is dat we een nauwe releatie hebben met betreffende fabrikanten en dat we ons inspannen om de oorzaak vast te stellen en evt. work-arounds zullen creëren om het probleem tijdelijk te verhelpen. We zullen onze bevindingen volgende week voorleggen aan sony zodat ze verder onderzoek kunnen verrichten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten