Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Mededelingen

Internet - Eigen Netwerk Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 oktober 2009, 07:23   #1
Jan_Assen
Senior Member
 
Jan_Assen's schermafbeelding
Standaard Verkeerde firmware op de Dlink Dir-855 en nu..

Sinds deze week in het bezit van de, op papier, geweldig Dir-855. Omdat ik problemen ondervond met shareport heb ik een upgrade gedaan naar een nieuwe firmware....

De upgrade van de firmware was echter versie 1.20NA (Stom maar ik had het niet gezien) van de USA versie en jullie raden het al....problemen. Alles wat met de 2.4Ghz. band te maken heeft werkt al een tierelier echter de 5Ghz band doet niets.

Dlink staat geen downgrade van de firmware toe en de oplossing van Dlink (zie website) werkt ook niet

Reset option 3 "Crash Reset"

This will remove the current firmware. Next time you try tologin, a message will show up, asking your for a firmwarefile/image. These can be downloaded from

Wie van jullie heeft er een tip of tweak waardoor het wel weer kan werken?
__________________
Voormalig @Home abonnee
Jan_Assen is offline  
Oud 30 oktober 2009, 08:33   #3
Jan_Assen
Senior Member
 
Jan_Assen's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Ruilen? Zou gewoon teruggaan als je hem een week geleden gekocht hebt.
Doen ze van Pixmania dus niet....ik heb zelf de fout gemaakt....
__________________
Voormalig @Home abonnee
Jan_Assen is offline  
Oud 30 oktober 2009, 09:10   #4
dieco
Senior Member
 
dieco's schermafbeelding
Standaard

Ik heb geen idee of het werkt, maar ik zag dat iemand ergens de tip gaf om de router een paar uur van de stroom te halen. Daarna de stekker er weer in doen, router laten opstarten en dan nog eens die crash reset proberen. Nogmaals, ik weet niet of het werkt maar proberen kan volgens mij geen kwaad ...

Tenzij iemand anders nog een betere tip heeft ...
__________________

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
dieco is offline  
Oud 30 oktober 2009, 09:40   #5
xahmol
Senior Member
 
xahmol's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Assen Bekijk bericht
Doen ze van Pixmania dus niet....ik heb zelf de fout gemaakt....
Je hoeft ze toch ook niet te vertellen dat je een andere firmware erop hebt gezet....

Anyway: we kopen dus niet meer bij Pixmania. Meeste andere, iig de brick en mortar stores, zouden hier echt niet moeilijk over doen.

Helaas geen andere oplossing die ik ken. Enige is D-Link support bellen denk ik dan.
xahmol is offline  
Oud 30 oktober 2009, 10:43   #6
copymaster
Senior Member
 
copymaster's schermafbeelding
Standaard

Op deze pagina van D-Link staat de shipping firmware 1.11EU. Probeer het daar eens mee.
copymaster is nu online  
Oud 30 oktober 2009, 10:58   #7
Jan_Assen
Senior Member
 
Jan_Assen's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Op deze pagina van D-Link staat de shipping firmware 1.11EU. Probeer het daar eens mee.
Thnx maar downgraden van firmware gaat niet....
Volgens andere fora's moet ik wachten een 1.21EU versie maar of en wanneer die komt
__________________
Voormalig @Home abonnee
Jan_Assen is offline  
Oud 30 oktober 2009, 11:01   #8
Pierre_1
Senior Member
 
Pierre_1's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Op deze pagina van D-Link staat de shipping firmware 1.11EU. Probeer het daar eens mee.
Zoals de topicstarter al schreef, downgraden kan niet. Je kan wel de onderstaande firmware downloaden en installeren, is de 1.21NA en werkt prima. Ik gebruik deze ook. Probleemloos.

http://www.dlink.com/products/defaul...tab=3.firmware

Ben benieuwd of het je lukt. We horen graag van je.
Pierre_1 is offline  
Oud 30 oktober 2009, 11:13   #9
copymaster
Senior Member
 
copymaster's schermafbeelding
Standaard

Dan zit D-Link dus een beetje te liegen.

Ze zeggen zelf:
Reset option 3 "Crash Reset"

This will remove the current firmware. Next time you try tologin, a message will show up, asking your for a firmwarefile/image. These can be downloaded from

Dan moet je hem toch de 1.11EU versie kunnen voeren.
copymaster is nu online  
Oud 30 oktober 2009, 11:16   #10
dieco
Senior Member
 
dieco's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Dan zit D-Link dus een beetje te liegen.

Ze zeggen zelf:
Reset option 3 "Crash Reset"

This will remove the current firmware. Next time you try tologin, a message will show up, asking your for a firmwarefile/image. These can be downloaded from

Dan moet je hem toch de 1.11EU versie kunnen voeren.
Op het moment dat die Crash Reset lukt, zou dat inderdaad eventueel een mogelijkheid moeten zijn, maar de TS geeft aan dat die reset al niet lukt. En dan lukken die volgende stappen dus evenmin.
__________________

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
dieco is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl