Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 oktober 2009, 08:23
Jan_Assen's schermafbeelding
Jan_Assen Jan_Assen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Locatie: Assen
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Ubee draadloos modem
DTV: iHDR-5200C;
Berichten: 348
Standaard Verkeerde firmware op de Dlink Dir-855 en nu..

Sinds deze week in het bezit van de, op papier, geweldig Dir-855. Omdat ik problemen ondervond met shareport heb ik een upgrade gedaan naar een nieuwe firmware....

De upgrade van de firmware was echter versie 1.20NA (Stom maar ik had het niet gezien) van de USA versie en jullie raden het al....problemen. Alles wat met de 2.4Ghz. band te maken heeft werkt al een tierelier echter de 5Ghz band doet niets.

Dlink staat geen downgrade van de firmware toe en de oplossing van Dlink (zie website) werkt ook niet

Reset option 3 "Crash Reset"

This will remove the current firmware. Next time you try tologin, a message will show up, asking your for a firmwarefile/image. These can be downloaded from

Wie van jullie heeft er een tip of tweak waardoor het wel weer kan werken?
__________________
Voormalig @Home abonnee
  #2  
Oud 30 oktober 2009, 09:23
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Locatie: Utrecht (oud Casema)
Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Berichten: 4.974
Standaard

Ruilen? Zou gewoon teruggaan als je hem een week geleden gekocht hebt.
  #3  
Oud 30 oktober 2009, 09:33
Jan_Assen's schermafbeelding
Jan_Assen Jan_Assen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Locatie: Assen
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Ubee draadloos modem
DTV: iHDR-5200C;
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Ruilen? Zou gewoon teruggaan als je hem een week geleden gekocht hebt.
Doen ze van Pixmania dus niet....ik heb zelf de fout gemaakt....
__________________
Voormalig @Home abonnee
  #4  
Oud 30 oktober 2009, 10:10
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Drenthe/@Home
Ziggo Internet: AiE Plus + Netgear WNR3500 + Netgear WN111v2
DTV: CI+
Berichten: 535
Standaard

Ik heb geen idee of het werkt, maar ik zag dat iemand ergens de tip gaf om de router een paar uur van de stroom te halen. Daarna de stekker er weer in doen, router laten opstarten en dan nog eens die crash reset proberen. Nogmaals, ik weet niet of het werkt maar proberen kan volgens mij geen kwaad ...

Tenzij iemand anders nog een betere tip heeft ...
__________________

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
  #5  
Oud 30 oktober 2009, 10:40
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Locatie: Utrecht (oud Casema)
Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Berichten: 4.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Assen Bekijk bericht
Doen ze van Pixmania dus niet....ik heb zelf de fout gemaakt....
Je hoeft ze toch ook niet te vertellen dat je een andere firmware erop hebt gezet....

Anyway: we kopen dus niet meer bij Pixmania. Meeste andere, iig de brick en mortar stores, zouden hier echt niet moeilijk over doen.

Helaas geen andere oplossing die ik ken. Enige is D-Link support bellen denk ik dan.
  #6  
Oud 30 oktober 2009, 11:43
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Zuidhorn/@Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Berichten: 611
Standaard

Op deze pagina van D-Link staat de shipping firmware 1.11EU. Probeer het daar eens mee.
  #7  
Oud 30 oktober 2009, 11:58
Jan_Assen's schermafbeelding
Jan_Assen Jan_Assen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Locatie: Assen
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Ubee draadloos modem
DTV: iHDR-5200C;
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Op deze pagina van D-Link staat de shipping firmware 1.11EU. Probeer het daar eens mee.
Thnx maar downgraden van firmware gaat niet....
Volgens andere fora's moet ik wachten een 1.21EU versie maar of en wanneer die komt
__________________
Voormalig @Home abonnee
  #8  
Oud 30 oktober 2009, 12:01
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Locatie: Voorburg / Oud-Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Op deze pagina van D-Link staat de shipping firmware 1.11EU. Probeer het daar eens mee.
Zoals de topicstarter al schreef, downgraden kan niet. Je kan wel de onderstaande firmware downloaden en installeren, is de 1.21NA en werkt prima. Ik gebruik deze ook. Probleemloos.

http://www.dlink.com/products/defaul...tab=3.firmware

Ben benieuwd of het je lukt. We horen graag van je.
  #9  
Oud 30 oktober 2009, 12:13
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Zuidhorn/@Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Berichten: 611
Standaard

Dan zit D-Link dus een beetje te liegen.

Ze zeggen zelf:
Reset option 3 "Crash Reset"

This will remove the current firmware. Next time you try tologin, a message will show up, asking your for a firmwarefile/image. These can be downloaded from

Dan moet je hem toch de 1.11EU versie kunnen voeren.
  #10  
Oud 30 oktober 2009, 12:16
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Drenthe/@Home
Ziggo Internet: AiE Plus + Netgear WNR3500 + Netgear WN111v2
DTV: CI+
Berichten: 535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Dan zit D-Link dus een beetje te liegen.

Ze zeggen zelf:
Reset option 3 "Crash Reset"

This will remove the current firmware. Next time you try tologin, a message will show up, asking your for a firmwarefile/image. These can be downloaded from

Dan moet je hem toch de 1.11EU versie kunnen voeren.
Op het moment dat die Crash Reset lukt, zou dat inderdaad eventueel een mogelijkheid moeten zijn, maar de TS geeft aan dat die reset al niet lukt. En dan lukken die volgende stappen dus evenmin.
__________________

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl