Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 oktober 2009, 20:17   #1
JohnG
Junior Member
 
JohnG's schermafbeelding
Question 5 Zenders doen het niet, 2 verschillende foutmeldingen

Hallo,

Sinds een aantal weken zijn er 5 zenders die het bij ons niet meer doen. En met ons bedoel ik: mijzelf, ouders en broer... en allen wonen in een straal van 500 meter bij elkaar in postcode gebied 9521 (Nieuw Buinen).

Nederland 3 en Net 5 geven de melding E37-32. Hierbij is de signaalsterkte 57% en de kwaliteit is 100% en de BER waarde is 0.

Zenderoverzicht, Discovery Channel en National Geographic geven de melding E48-32. Hierbij is de signaalsterkte 8% en de kwaliteit is 0% en de BER waarde is 0.

Ik heb al meerdere malen contact gehad met de HD van Ziggo, maar steeds komt het terug op de huisinstallatie. Ik heb daarom een nieuwe kabel (75Ohm/90Db) met nieuwe connectoren rechtstreeks aangesloten op de AOP en mijn ontvanger (Humax 5000c) en ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ook heb ik het netwerk-ID aangepast van 9600 naar 9700, maar ook dit geeft geen verschil, behalve dan dat er 1 zender meer gevonden wordt.

Ik ben bang dat een langedurige zaak gaat worden voordat het opgelost is. Iemand nog suggesties, de standaard handelingen die ik hier tot nu toe heb gelezen heb ik reeds geprobeerd.
JohnG is offline  
Oud 29 oktober 2009, 20:22   #2
TVdigitaal
Senior Member
 
TVdigitaal's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnG Bekijk bericht
Hallo,

Sinds een aantal weken zijn er 5 zenders die het bij ons niet meer doen. En met ons bedoel ik: mijzelf, ouders en broer... en allen wonen in een straal van 500 meter bij elkaar in postcode gebied 9521 (Nieuw Buinen).

Nederland 3 en Net 5 geven de melding E37-32. Hierbij is de signaalsterkte 57% en de kwaliteit is 100% en de BER waarde is 0.

Zenderoverzicht, Discovery Channel en National Geographic geven de melding E48-32. Hierbij is de signaalsterkte 8% en de kwaliteit is 0% en de BER waarde is 0.

Ik heb al meerdere malen contact gehad met de HD van Ziggo, maar steeds komt het terug op de huisinstallatie. Ik heb daarom een nieuwe kabel (75Ohm/90Db) met nieuwe connectoren rechtstreeks aangesloten op de AOP en mijn ontvanger (Humax 5000c) en ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ook heb ik het netwerk-ID aangepast van 9600 naar 9700, maar ook dit geeft geen verschil, behalve dan dat er 1 zender meer gevonden wordt.

Ik ben bang dat een langedurige zaak gaat worden voordat het opgelost is. Iemand nog suggesties, de standaard handelingen die ik hier tot nu toe heb gelezen heb ik reeds geprobeerd.
Nieuw buinen is een lastige gemeente voor Ziggo helaas

We leveren hier signaal vanaf verschillende inkoppelpunten.

We kennen hier daarom 2 netwerk id's dit is 9700 en 7800, 9600 is in tegenstelling wat in sommige handleidingen staat niet in gebruik voor Nieuw Buinen.

Afhankelijk wel deel Nieuw buinen je woont is het dan 9700 of 7800.
In de nieuwe handleiding voor digitale televisie die binnenkort verschijnt (ook op ziggo.nl) zal dit allemaal goed komen te staan op ook onderverdeling van de postcodes met toevoeging zodat de inwoners van NieuwBuinen makkelijker de juiste instellingen kunnen vinden.

Mijn advies is dus probeer deze 2 netwerk id's maar eens, met 1 van de 2 moet het werken. Succes en laat maar even weten of het gelukt is.

Update:
Zie dat je 9700 al geprobeerd hebt dan moet het bij jouw (en je familie) dus 7800 (Ziggo Emmen)zijn!

Laatst gewijzigd door TVdigitaal; 29 oktober 2009 om 21:02
TVdigitaal is offline  
Oud 29 oktober 2009, 20:42   #3
JohnG
Junior Member
 
JohnG's schermafbeelding
Standaard Bedankt

Bedankt!!!

7800 is de oplossing... ik vind het niet te geloven dat deze oplossing niet door de HD geleverd kan worden wanneer ik bel... Ik ben hier al anderhalve maand mee bezig...

Nogmaals bedankt... echt super...
JohnG is offline  
Oud 29 oktober 2009, 20:51   #4
TVdigitaal
Senior Member
 
TVdigitaal's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnG Bekijk bericht
Bedankt!!!

7800 is de oplossing... ik vind het niet te geloven dat deze oplossing niet door de HD geleverd kan worden wanneer ik bel... Ik ben hier al anderhalve maand mee bezig...

Nogmaals bedankt... echt super...
Geen dank, een excuus van ons bedrijf is meer op zijn plaats

Zal de collega's van de helpdesk extra inlichten het was/is ook verwarrend normaal krijgt 1 woonplaats niet uit verschillende inkoppelpunten het signaal, Nieuw Buinen is ook nog niet eens zo lang geleden voor een deel omgezet naar 7800 en daardoor staat het ook fout in de handleiding In de nieuwe handleiding die uitkomt staat het straks wel goed maar daar heb je nu weinig aan.
TVdigitaal is offline  
Oud 29 oktober 2009, 20:53   #5
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnG Bekijk bericht
Bedankt!!!

7800 is de oplossing... ik vind het niet te geloven dat deze oplossing niet door de HD geleverd kan worden wanneer ik bel... Ik ben hier al anderhalve maand mee bezig...

Nogmaals bedankt... echt super...

TVDigitaal
anoniem is offline  
Oud 26 november 2009, 20:09   #6
pleun
Senior Member
 
pleun's schermafbeelding
Standaard

Is er voor postcode 6039 soms ook een andere te proberen ? Ik heb ook een stuk of 5 zenders die het slecht doen. Blokkerig beeld, geluid kraakt of valt weg. Ber waarde +/- 100, signaalsterkte 65 %. Alle zenders die het slecht doen, zitten op 380 mHz (discovery science e.d) Ik heb vandaag een nieuwe, 90 dB coax gehaald, zonder resultaat. Ik heb netwerk id op 1111 staan, frequentie 356 mHz, modulatie 64 QAM, symbool snelheid 6875 kb/s. Meer mensen in mijn buurt die hier last van hebben ?

edit : ik heb een samsung DCB-H380R ontvanger rechtstreeks op de wandcontactdoos.
pleun is offline  
Oud 26 november 2009, 20:16   #7
TVdigitaal
Senior Member
 
TVdigitaal's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pleun Bekijk bericht
Is er voor postcode 6039 soms ook een andere te proberen ? Ik heb ook een stuk of 5 zenders die het slecht doen. Blokkerig beeld, geluid kraakt of valt weg. Ber waarde +/- 100, signaalsterkte 65 %. Alle zenders die het slecht doen, zitten op 380 mHz (discovery science e.d) Ik heb vandaag een nieuwe, 90 dB coax gehaald, zonder resultaat. Ik heb netwerk id op 1111 staan, frequentie 356 mHz, modulatie 64 QAM, symbool snelheid 6875 kb/s. Meer mensen in mijn buurt die hier last van hebben ?

Je gebruikt wel de juiste netwerkcode.

Lijkt dus een signaal probleem probleem.
Zou instraling kunnen zijn voor het C2000 systeem. Voor dit systeem gebruiken de hulpdiensten frequentie's van 380 tot ca 400 Mhz. Instralling direct op de 380 is mij niet direct bekend maar kan dus wel.

Als ik jouw was zou ik toch even de bekabeling checken. Voor tips kun je kijken op www.kabelkeur.nl


succes!
TVdigitaal is offline  
Oud 26 november 2009, 20:27   #8
pleun
Senior Member
 
pleun's schermafbeelding
Standaard

Staat er zo'n c2000 zendmast in de buurt van Stramproy dat je weet ?
pleun is offline  
Oud 26 november 2009, 20:45   #9
TVdigitaal
Senior Member
 
TVdigitaal's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pleun Bekijk bericht
Staat er zo'n c2000 zendmast in de buurt van Stramproy dat je weet ?
Weet ik zo niet, het is een mast van Brandweer/Politie.
TVdigitaal is offline  
Oud 27 november 2009, 09:18   #10
pleun
Senior Member
 
pleun's schermafbeelding
Standaard

Nou staat er bij al deze discovery en nat geo zenders foutcode E38-32. (programma niet beschikbaar) Dat heeft toch niks met interferentie of instraling te maken lijkt mij, of wel ?
pleun is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl