Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers

Mededelingen

Digitale Irdeto kabelontvangers Alles over Irdeto Digitale ontvangers en TV's zoals in gebruik bij Ziggo, Delta, CAIW, Rekam en Kabel Noord

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 oktober 2009, 21:50
pete40's schermafbeelding
pete40 pete40 is offline
Junior Member

Standaard vraag over dvdrecorder

hallo
ik kijk digitale tv via ziggo basispakket
nu wil ik een tweedehands dvdrecorder kopen
moet de dvd recorden ook digitaal zijn/
welke dvdrecorders zijn geschikt voor digitaal opnemen en afspelen bij ziggo/

moet er dan luidsprekers bij/
alle tips welkom

ALVAST DANK
Oud 29 oktober 2009, 19:02
Mr_Parker's schermafbeelding
Mr_Parker Mr_Parker is offline
Senior Member

DTV: Humax HD-PVR / Samsung HD
Standaard

Er is geen enkele dvd-recorder op de markt die geschikt is voor digitale tv van Ziggo.

Alle losse recorders die op de markt zijn, of ze nu alleen een dvd-recorder bevatten of ook een harddisk (hdd) ze kunnen allen uitsluitend opnemen vanaf een analoog ingangs signaal.

Je kunt een losse recorder als volgt gebruiken om "digitale tv" op te nemen.

Je sluit via scart een digitale decoder aan op de recorder. De betreffende recorder laat je vervolgens het signaal dat hij via scart ontvangt opnemen. Via scart gaat uitsluitend een analoog signaal. Dit kan best een analoog signaal afkomstig van een digitale zender zijn. De beeld kwaliteit die de recorder op die manier aangeboden krijgt om op te nemen is in de meeste gevallen duidelijk beter dan die van een analoge frequentie van de kabel.

Op deze wijze moet je er wel rekening mee houden dat je alleen dat kunt opnemen wat je ook via die decoder kijkt. Als je zou gaan zappen neemt je recorder dit zappen gewoon op.

Daarnaast dien je zowel de recorder als de decoder te programmeren als je iets wilt opnemen als je er niet bent, of je moet zorgen dat de decoder van te voren al aan staat en op de juiste zender.
Sommige recorders hebben g-link waarmee ze onder de juiste omstandigheden de juiste decoders zelf aan en op de juiste zender kunnen schakelen, mar dit werkt niet altijd even soepel.
Niet alle recorders zijn in staat om via een programmering vanaf het scart signaal iets op te nemen.

De beste optie is, naar mijn persoonlijke mening, een decoder met een harddisk in gebouwd.

De beste optie hierbij is de Humax 5050. Deze heeft naast de High def mogelijkheid dus ook een opname mogelijkheid en deze decoder kan via een utp netwerk aangesloten worden op een computer. Via de computer is het, met los verkrijgbare software, mogelijk om de opnames als nog op dvd te zetten als je die op een andere locatie dan de decoder zou willen gaan kijken.
Oud 29 oktober 2009, 19:41
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pete40 Bekijk bericht
hallo
ik kijk digitale tv via ziggo basispakket
nu wil ik een tweedehands dvdrecorder kopen
moet de dvd recorden ook digitaal zijn/
welke dvdrecorders zijn geschikt voor digitaal opnemen en afspelen bij ziggo/

moet er dan luidsprekers bij/
alle tips welkom

ALVAST DANK
Lees het bericht hierboven. Het gaat allemaal prima, ik gebruik zelf al meer dan drie jaar een DVD/HDD recoder om digitale TV op te nemen. Ik hoef overigens niet dubbel te programmeren. Ik programmeer alleen de timer in de decoder, niet de timer in de recorder. De decoder stuurt dan de opnamefunctie van de recorder aan. En dat werkt allemaal zonder G-Link, via een voorziening die synchro rec heet. Ik kan ook gewoon zappen of naar een andere digitale zender kijken tijdens een opname. Maar dat is omdat ik ook een TV heb met een ingebouwde DVB-C tuner. Mijn losse decoder dient feitelijk alleen nog maar als bron voor opnamen.
Oud 30 oktober 2009, 18:20
Mr_Parker's schermafbeelding
Mr_Parker Mr_Parker is offline
Senior Member

DTV: Humax HD-PVR / Samsung HD
Standaard

De synchro functie van de recorder kan inderdaad ook gebruikt worden, niet elke recorder heeft deze functie overigens.

Na deel bij die functie is wel dat elke keer dat je de decoder aanzet de recorder begint op te nemen. Als je dus alleen een losse decoder hebt kan dit wat lastig zijn, daar heeft Riparius dus geen last van omdat hij voor puur het kijken de in de tv ingebouwde decoder gebruikt.

Ik zelf heb overigens ook enkele jaren gebruik gemaakt van de losse recorder optie.
Oud 30 oktober 2009, 18:38
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Parker Bekijk bericht
Na deel bij die functie is wel dat elke keer dat je de decoder aanzet de recorder begint op te nemen.
Dat hangt natuurlijk van het merk af en de uitvoering van deze specifieke opnamefunctie.
Bij de Panasonic recorders bijvoorbeeld is er een speciale functietoets aanwezig om de recorder in deze zoganaamde 'Synchro-Record/EXT-Link' mode te zetten wanneer je deze nodig hebt.

Bij sommige andere merken gaat dat inderdaad allemaal niet zo handig helaas.
Oud 30 oktober 2009, 18:50
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Dat hangt natuurlijk van het merk af en de uitvoering van deze specifieke opnamefunctie.
Bij de Panasonic recorders bijvoorbeeld is er een speciale functietoets aanwezig om de recorder in deze zoganaamde 'Synchro-Record/EXT-Link' mode te zetten wanneer je deze nodig hebt.
Inderdaad, bij mijn (Sony) DVD/HDD recorders is synchro rec eenvoudig aan en uit te zetten via een toetsje op de afstandsbediening. Er gaat dan ook een rood indicatie LEDje branden op het frontpaneel van de recorder, zodat je altijd in één oogopslag ziet of de syncro rec functie van de recorder aan staat. Easy as pie, en je vraagt je inderdaad af waarom veel andere recorders het de gebruiker zo onnodig moeilijk maken. Het werkt namelijk ook veel betrouwbaarder dan dat geknoei met zo'n G-Link kabeltje, om de simpele reden dat er geen communicatie van de recorder naar de decoder toe nodig is om een timeropname te kunnen maken. Er mislukt bij mij dan ook nooit een timeropname.
Oud 27 december 2009, 08:10
marz's schermafbeelding
marz marz is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 standaard
DTV: humax 5100c
Standaard

heb ook een sony dvd/hddrecorder, een at105.
dit is mijn eerste recorder en bij mij werkt dat niet helaas. er staat vermeld dat het alleen de at100 en 200 dit kunnen helaas.
(hoopt dat stiekem dat het toch gaat lukken)
Oud 18 januari 2010, 11:17
Scenic's schermafbeelding
Scenic Scenic is offline
Junior Member

DTV: Philips 47PFL8404H/12 / Humax IR-HD 5000c
Standaard

Hier hetzelfde, een Sony AT205 (250Gb HDRecorder) alleen mogelijk om een digitaal signaal, analoog op te nemen met timer van de recorder met de Humax aan op het bewuste kanaal ! Werkt perfect !
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten