Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > CI+ en DVB-C

Mededelingen

CI+ en DVB-C Digitale TV via DVB-C of abonnementen met een CI+ module van Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27 oktober 2009, 12:17   #1
Guillaume
Junior Member
 
Guillaume's schermafbeelding
Standaard storingen in ontvangst bij cam module

Beste lezers,

De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de ontvangst wordt
onderbroken (een seconde of zo) waarbij aangegeven wordt dat er
geen signaal is. Dat is alleen zo als ik de ci+ cam module gebruik
en het is vaker bij buitenlandse zenders en tv brabant. Als ik mijn
oudere humax als decoder gebruik is er niets aan de hand: geen
onderbrekingen, geen storingen.

Hebben meer van jullie hier last van? Ligt dit aan de module? Moet
ik terug naar de winkel?

Alvast bedankt,

Guillaume
Guillaume is offline  
Oud 27 oktober 2009, 12:58   #2
JW-NHS
Senior Member
 
JW-NHS's schermafbeelding
Standaard

Schrijf er even bij in welke TV, typenummer enz., je 'm gebruikt, en welke SW versie die TV heeft.

Groet,
JW
JW-NHS is offline  
Oud 27 oktober 2009, 13:59   #3
mesa57
Senior Member
 
mesa57's schermafbeelding
Standaard

Hier hetzelfde, sinds de CI+ cam. Op de Humax geen last. Sony KDL 40W5500, sw versie 1.303ea Smit Cam.
Ik denk dat het aan de sw versie ligt die ik expres nog niet geupdate heb ivm sorteer- en standby problemen.
mesa57 is offline  
Oud 27 oktober 2009, 14:04   #4
JW-NHS
Senior Member
 
JW-NHS's schermafbeelding
Standaard

Dat laatste denk ik ook, de 1.570 zou dit moeten verhelpen.
Maar ja, ik kan me voorstellen dat je die niet wilt inspelen, het wachten is op de 1.6XX. Die heeft ook weer de sorteerfunktie, heb ik begrepen.

Groet,
JW
JW-NHS is offline  
Oud 27 oktober 2009, 16:36   #5
saar
Junior Member
 
saar's schermafbeelding
Standaard

Op mijn sony 40z5500 valt nu contineu het digitale signaal weg ( geen signaal ) van de volgende zenders RTL 4 5 7 en Z, SBS6
CA+ cam Van ziggo software versie TV 1.57 postcode gebied 1135
saar is offline  
Oud 28 oktober 2009, 09:44   #6
Guillaume
Junior Member
 
Guillaume's schermafbeelding
Standaard storingen ci+ module

Bedankt voor jullie reacties. Als je door de verschillende forums
bladert dan valt op dat echt heel veel mensen last hebben van
dit soort korte onderbrekingen in het signaal, hoewel daar niet
altijd bij staat dat ze deze module gebruiken. Hier gaat het om
een Sony 40z5500 met de allerlaatste software update. Gelukkig
heb ik de humax nog, want anders zou tv kijken onmogelijk zijn.
Misschien moet Ziggo deze versie van de module nog eens goed
testen? Of toch terug naar de winkel?

Guillaume
Guillaume is offline  
Oud 28 oktober 2009, 10:06   #7
twigger
Senior Member
 
twigger's schermafbeelding
Standaard

Ik krijg soms als ik naar een zender zap een paar econden de melding 'gekozen programma niet beschikbaar' laatst beeld het scherm zelfs zwart (Ned1) en moest ik eerst even naar een andere zender zappen.

En de bekende E19 melding is nog niet opgelost, deze melding verschijnt vaak op Net5, het is maar heel even maar ja mag toch niet geburen.
twigger is offline  
Oud 28 oktober 2009, 10:20   #8
JW-NHS
Senior Member
 
JW-NHS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guillaume Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties. Als je door de verschillende forums
bladert dan valt op dat echt heel veel mensen last hebben van
dit soort korte onderbrekingen in het signaal, hoewel daar niet
altijd bij staat dat ze deze module gebruiken. Hier gaat het om
een Sony 40z5500 met de allerlaatste software update. Gelukkig
heb ik de humax nog, want anders zou tv kijken onmogelijk zijn.
Misschien moet Ziggo deze versie van de module nog eens goed
testen? Of toch terug naar de winkel?

Guillaume
Welk heb je er dan nu in, is dat de 1.570 met die beperkingen in de sorteerfunktie?

Groet,
JW
JW-NHS is offline  
Oud 29 oktober 2009, 01:33   #9
Guillaume
Junior Member
 
Guillaume's schermafbeelding
Standaard

Ja, dat is die met de sorteerbeperking. Maar hoe zou die
software-upgrade het signaal van enkel de ci+ kunnen storen
en niet die van de humax? Het lijkt me logisch dat het aan de
module ligt als de humax wel gewoon goed werkt... Of maak
ik hier een denkfout?

Guillaume
Guillaume is offline  
Oud 29 oktober 2009, 17:43   #10
Riparius
Senior Member
 
Riparius's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guillaume Bekijk bericht
Ja, dat is die met de sorteerbeperking. Maar hoe zou die
software-upgrade het signaal van enkel de ci+ kunnen storen
en niet die van de humax? Het lijkt me logisch dat het aan de
module ligt als de humax wel gewoon goed werkt... Of maak
ik hier een denkfout?

Guillaume
Ja, je maakt een denkfout. Ik weet wel zeker dat het niet aan de module ligt. Je kunt dit zelf ook gemakkelijk controleren door de module uit het toestel te verwijderen en dan een tijdje naar Nederland 1 SD of Nederland 1 HD te gaan kijken. Dan zul je zien dat de onderbrekingen nog steeds optreden.

Het heeft ook niets met de software in de TV te maken, want er zijn genoeg andere mensen die ook nog steeds de oude (originele) firmware in het toestel hebben zitten en toch uitstekende ontvangst hebben. Firmware mag je dus ook uitsluiten als foutoorzaak.

Blijft over dat je een slechte kabelverbinding hebt of - heel misschien - een slecht contact in het toestel. Sluit om te beginnen het toestel eens rechtstreeks aan met een coaxkabel op het Ziggo aansluitpunt op de muur. Is de storing er dan nog probeer dan voor de zekerheid ook nog eens een andere coaxkabel, weer direct tussen het toestel en de wandcontactdoos.
Riparius is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > CI+ en DVB-C




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl