Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 oktober 2009, 23:19   #1
Robertj
Senior Member
 
Robertj's schermafbeelding
Standaard Geen verbinding

Ik heb een computer met windows Vista en een mininote met Windows XP. Soms heb ik opVista geen internet verbinding. Vista kan automatisch de verbinding herstellen. Nu krijg ik alleen de melding dat erDNS problemen zijn en dat de server mogelijk niet goed werkt. Wanneer ik mijn mininote inschakel heb ik wel internet. Waarom heb ik in Vista geen internet? Ik heb de modem opnieuw gestart maar nog heb ik geen internet op Vista.
Robertj is offline  
Oud 27 oktober 2009, 06:34   #2
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

hoe zijn je pc s aangesloten ? Staat je dhcp en dns op auto. Op je pc en router ? Welke router heb je ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is nu online  
Oud 27 oktober 2009, 10:48   #3
Robertj
Senior Member
 
Robertj's schermafbeelding
Standaard

Ik heb een Linksys router van iemand gekregen met een vernieuwde software. Hij heeft het tot nu toe steeds goed gedaan maar sinds gisteren (maandag) Maakte mijn Vista geen verbinding met het internet. Ik kreeg de volgende melding:

Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server worden gemaakt. De externe host is door Netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen.

Ik heb mijn mininote ingeschakeld en daar had ik wel verbinding mee. Toen hoorde ik mijn desktop, ben gaan kijken en zag dat die verbinding had met het internet. Ik zou bijna denken dat hij verbinding heeft gemaakt nadat ik mijn mininote heb opgestart.

Internet connection type: obtain an IP automatically. Is dit wat je bedoelt met automatische DHCP en DNS? (Router) Waar kan ik anders vinden of ze automatisch zijn?

Wat betreft de aansluiting van mijn computers: de internetverbinding van buitenaf gaat naar de router. De computers zijn op twee poorten in de router aangesloten.
Robertj is offline  
Oud 27 oktober 2009, 13:41   #4
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

werkt het wel als je 1 van de pc s met kabel direkt op de modem aansluit na een reboot van de modem ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is nu online  
Oud 27 oktober 2009, 16:29   #5
Robertj
Senior Member
 
Robertj's schermafbeelding
Standaard

Ik heb momenteel weer verbinding. Hopelijk blijft dat zo.

Ik heb via netwerkcentrum 'status weergeven' aangeklikt en vervogens egenschappen. Op op vogende venster 'eigenschapen van LAN-verbinding'. Onder 'Interneprotocol versie' 4 4n 6 genschappen bekeken. IP adres toewijze n DNS staan op automatisch.
Robertj is offline  
Oud 28 oktober 2009, 10:57   #6
Robertj
Senior Member
 
Robertj's schermafbeelding
Standaard

Vanochtend weer geen verbinding. Computer in de slaapstand gezet, de stekker van de modem en de router eruit gehaald, opnieuw opgestart en toen had ik weer verbinding. Hopelijk is het probleem nu opgelost.
Robertj is offline  
Oud 29 oktober 2009, 11:23   #7
Robertj
Senior Member
 
Robertj's schermafbeelding
Standaard

Het lijkt erop dat het probleem nog steeds niet echt is opgelost. Ik heb geen idee wat er nou eigenlijk allemaal aan de hand is. Ik startte mijn computer met Vista vandaag op en ik had weer geen verbinding. Ik kreeg weer de melding 'Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server worden gemaakt. De externe host is door Netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen'.

Zowel mijn desktop als mijn mininote staan automatisch ingesteld in het toewijzen van IP en DNS. Ik weet niet waar ik het probleem moet zoeken. Toen ik mijn mininote opstartte zag ik even later dat mijn desktop ook weer verbinding had. Zit het hem dan in de configuratie van de router? Ik had al een keer van zowel de modem als de router de stekker eruit gehaald. Waar zit het probleem?
Robertj is offline  
Oud 29 oktober 2009, 12:27   #8
mesa57
Senior Member
 
mesa57's schermafbeelding
Standaard

Probeer eens of ipv6 uitzetten helpt. Sommige routers raken er van in de war.

Start -> Configuratiescherm (Klassieke weergave) -> Netwerkcentrum -> linkerzijde; Netwerkverbindingen beheren :

Daar zoek je de verbinding op waarbij je IPv6 wilt uitzetten.
Op deze verbinding klik je met de rechtermuisknop en daarna met de linkermuisknop op Eigenschappen.

In het venster wat je nu voor je krijgt is een lijst te vinden met daartussen Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)

Deze moet je uitvinken om IPv6 uit te zetten(, vergeet niet om op 'OK' te klikken).
mesa57 is offline  
Oud 29 oktober 2009, 13:06   #9
Robertj
Senior Member
 
Robertj's schermafbeelding
Standaard

In de lijst staat een ipv4 en ipv6. Ipv6 heb ik uitgeschakeld maar wat is het verschil tussen 4 en 6? Nu gewoon afwachten of de verbinding blijft werken. Bedankt.
Robertj is offline  
Oud 29 oktober 2009, 13:15   #10
Robertj
Senior Member
 
Robertj's schermafbeelding
Standaard

Ik heb de IPv6 uitgeschakeld. Nu afwachten of de verbinding goed blijft. Bedankt.

Wat is het verschil eigenlijk tussen IPv4 en IPv6? wat doen die twee?
Robertj is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl