Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 oktober 2009, 19:43
mandersp's schermafbeelding
mandersp mandersp is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Start (EPC3925 WiFi-modem) met volop bellen, tv standaard
DTV: Humax iHDR-5300, Humax iHDR-5200,CI Plus -Philips 7404/H en 32pfl5507h
Standaard

Volgens mij heb je ergens een slechte kabel ertussen zitten of er zit iets tussen wat de storing veroorzaakt.

Een van de dingen die fout kunnen gaan is dat er een kabelconnector niet goed is of niet goed aangesloten of dat er teveel splitters tussen zitten.

Als je de ingaande kabel rechtstreeks op de TV aansluit is die dan ook slecht, als dat zo is moet je misschien anders een keer een meting laten doen door een CAI monteur maar dan moet je wel zeker weten dat de storing niet aan jou ligt.

Ik heb bij mij achter de signaalverdeler een versterker zitten en dan gaat die naar de verschillende tv's. Dit werkt bij mij perfect, heb goed beeld, als ik de versterker ertussen uit laat is het beeld maar matig.

Ik heb ongeveer hetzelfde idee als jou alleen gaat die van de SD samsung decoder naar een dvd recorder en dan naar een HD televisie.

Op de HD televisie is mijn analoog signaal nog best wel goed.

Anders kijk nog even naar:

http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOM...4_v1.1_web.pdf

Hier wordt nog uitgelegd hoe je een kabel moet aansluiten.

Piet Manders
Oud 28 oktober 2009, 21:00
rene.s's schermafbeelding
rene.s rene.s is offline
Junior Member

Standaard

Heren,

ik hebeen andere coax kabel rechtstreeks aangesloten op het muurcontact, zoals jullie geadviseerd hadden, hierdoor inderdaad een beter beeld.
Nog niet zoals de digitale maar veel beter dan dat het was.
Had er een splitter tussen voor een toestel boven maar als ik die er weer tussen zet wordt het beeld weer slechter.
Ik heb nu de oorzaak en ga nog wel met een andere splitter oid proberen.
Iedereen bedankt voor de hulp.

met vriendelijk groet

René
Oud 28 oktober 2009, 21:05
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Start (EPC3925 WiFi-modem) met volop bellen, tv standaard
Standaard

Iedere splitter, connector, extra kabel levert weer verlies op.

Ik raadt je aan om een goeie retour geschikte versterker (bijvoorbeeld Hirschmann) te nemen en die achter de signaalverdeler van Ziggo te monteren.
Het signaal is hier blijkbaar goed maar wordt minder door iedere splitter, connector, extra kabel die je ertussen monteert.

Verder zijn een goeie kwaliteit splitter, connector en kabel ook zeer belangrijk voor een goed beeld.

Piet Manders
Oud 29 oktober 2009, 01:48
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mandersp Bekijk bericht
Iedere splitter, connector, extra kabel levert weer verlies op.

Ik raadt je aan om een goeie retour geschikte versterker (bijvoorbeeld Hirschmann) te nemen en die achter de signaalverdeler van Ziggo te monteren.
Het signaal is hier blijkbaar goed maar wordt minder door iedere splitter, connector, extra kabel die je ertussen monteert.

Verder zijn een goeie kwaliteit splitter, connector en kabel ook zeer belangrijk voor een goed beeld.
Dit advies lijkt me zwaar overdreven als de recorder, decoder en TV vlak bij het aansluitpunt staan. Een DVD recorder en ook een decoder hebben verder beide een doorlusmogelijkheid met ingebouwde versterking om het verlies te compenseren. Goede bekabeling en aansluitmateriaal (bijv. Hirschmann) zijn veel zinniger.
Oud 29 oktober 2009, 19:00
Senior Member

Standaard

Dat denk ik niet, hij praat over een splitter die het tv-signaal verslechterd.
Dus daarom zou ik gaan versterken.

Goeie kabels, pluggen, splitters en connectoren zijn ook belangrijk.

Ik heb de tv ook in de buurt, maar de binnenkomende kabel wordt wel naar 3 verschillende plaatsen geleid. Als ik de versterker uitzet wordt het tv-signaal ook minder.

Piet Manders
Oud 29 oktober 2009, 19:32
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mandersp Bekijk bericht
Dat denk ik niet, hij praat over een splitter die het tv-signaal verslechterd.
Dus daarom zou ik gaan versterken.
Nee, dan zou ik eerst de splitter zelf eens vervangen. Het heeft geen zin om een slechte splitter te gaan compenseren met een onnodige versterker, dat is het paard achter de wagen spannen.
Citaat:
Goeie kabels, pluggen, splitters en connectoren zijn ook belangrijk.
Dat zeg ik ook. Ik heb zelf ook een splitter in gebruik omdat ik het signaal niet via mijn decoder wilde doorlussen naar de TV (dit in verband met stoorsignalen die door de decoder zelf worden geproduceerd). En het werkt allemaal uitstekend. Er zit echt wel een paar dB reserve in de signaalsterkte die ter beschikking staat op het (hoofd)aansluitpunt.
Citaat:
Ik heb de tv ook in de buurt, maar de binnenkomende kabel wordt wel naar 3 verschillende plaatsen geleid. Als ik de versterker uitzet wordt het tv-signaal ook minder.
Dat kan. Als je in totaal vier toestellen wil aansluiten en ook nog lange kabels gebruikt dan kan een versterker nodig zijn.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten