Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 oktober 2009, 12:12
Humaxfan's schermafbeelding
Humaxfan Humaxfan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: online 20MB
DTV: Humax IRHD-5050
Standaard SD Kwaliteit gaat achteruit.

Verbeeld ik het me nou of hebben meer mensen de zelfde indruk als mij?
Ik vind dat de kwaliteit van de SD zenders en dan met name RTL4,5,7,8 RTL lounge SBS6 flink achteruit zijn gegaan. Vooral RTL 4 valt me erg op. Alles erg wazig op rtl 4 ook de logo is anders dan voorheen.

Nou kijk ik veel HD en Blu-ray misschien dat het daar door komt? maar als ik in de ochtend het ontbijt nieuws kijk dan zie ik gewoon dat de kwaliteit een stuk minder is. Ik kijk met de Humax irhd 5050C.
Oud 26 oktober 2009, 12:14
Jassy's schermafbeelding
Jassy Jassy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: KPN Alles in 1 Glas
DTV: Gigablue Quad DVB-S2/C/T, 3x Arcadyan HMB2260, Digitenne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Humaxfan Bekijk bericht
Verbeeld ik het me nou of hebben meer mensen de zelfde indruk als mij?
Ik vind dat de kwaliteit van de SD zenders en dan met name RTL4,5,7,8 RTL lounge SBS6 flink achteruit zijn gegaan. Vooral RTL 4 valt me erg op. Alles erg wazig op rtl 4 ook de logo is anders dan voorheen.

Nou kijk ik veel HD en Blu-ray misschien dat het daar door komt? maar als ik in de ochtend het ontbijt nieuws kijk dan zie ik gewoon dat de kwaliteit een stuk minder is. Ik kijk met de Humax irhd 5050C.
Vind ik ook, de RTL's zijn er behoorlijk op achteruit gegaan. SBS vind ik er dan nog wel goed uit zien.
Oud 26 oktober 2009, 12:17
Humaxfan's schermafbeelding
Humaxfan Humaxfan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: online 20MB
DTV: Humax IRHD-5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jassy Bekijk bericht
Vind ik ook, de RTL's zijn er behoorlijk op achteruit gegaan. SBS vind ik er dan nog wel goed uit zien.
Dus ik ben niet de enige die het opvalt. en idd sbs is nog wel om na te kijken maar de rtl zenders om te huilen. zou ziggo dit met opzet doen?
Oud 26 oktober 2009, 12:35
c0sm0s's schermafbeelding
c0sm0s c0sm0s is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Extra
DTV: Samsung DCB-H380 /2x CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Humaxfan Bekijk bericht
Dus ik ben niet de enige die het opvalt. en idd sbs is nog wel om na te kijken maar de rtl zenders om te huilen. zou ziggo dit met opzet doen?
Waarom zou Ziggo dit doen?
Misschien zijn ze bij RTL & SBS wel bezig met HD... en dat ze nog problemen hebben met de software... down/upscalen.
Oud 26 oktober 2009, 13:10
Dutchman01's schermafbeelding
Dutchman01 Dutchman01 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max - Technicolor TC7210 / Asus Router
DTV: CI+ in TV
Standaard

SD is de laatste 3 jaar idd achteruitgegaan, oa om meer zender te plaatsen helaas.
Oud 26 oktober 2009, 13:41
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Staat al redelijk wat op dit forum over.

Zowel NPS als RTL hebben laatst een nieuwe signaalweg in gebruik genomen voor HDTV die als volgt werkt (ongeveer)

->Alles upscalen naar 1080i (behalve bij native uiteraard)
->Logo's, ondertiteling enz.
->Encoderen als Mpeg 4 signaal voor HD
->Voor SD het geupscalede signaal weer downscalen en encoderen als MPEG2

Hier gaat aanzienlijk wat kwaliteit verloren(geeft de NPO zelfs toe). Welke software dan ook, beeld wordt nooit meer zo goed als eerst. Inderdaad op RTL is het beeld stuk waziger (soms lijkt het of de focussering van m'n tv gewoon niet goed meer is). Native HD uitzendingen zien er op SD wel zeer goed uit. Dus echt weer die upscaler.

De NPO heeft overegens al aangegeven niet meer te willen werken met losse SD signaalweg omdat het upscalen helemaal aan het begin wordt gedaan.

VRT en SBS doen dit (nog) niet. Als ze dit gaan doen weet ik niet. VRT zend al in HD uit dus heeft al losse signaalwegen (is bij VRT standaard, analoge ether signaal was ook compleet gescheiden van het digitale).

Ziggo heeft hier niks mee te maken, die geeft alles netjes door met 7/8 mb/s

Wel gaat de VRT dvb-t binnenkort over op MPEG-4, totzover ik heb gehoord wat waarschijnlijk voor die zenders een betere beeldkwaliteit zou betekenen.

Laatst gewijzigd door hallotjes; 26 oktober 2009 om 13:51
Oud 13 november 2009, 18:46
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Nu NET5 HD voor de deur staat nog maar een kritisch gekeken en gelukkig,
NET5 ,SBS6 en Veronica blijven gelukkig wél goed SD uitsturen zonder dubbel scalen

"SBS Broadcasting start nog dit jaar met HDTV. Onlangs maakte het bedrijf bekend de gehele infrastructuur voor de aanlevering van al haar zenders in HD kwaliteit operationeel te hebben"
Bron: totaal TV

Nieuwe systeem is al werkend, en het SD beeld is nog altijd perfect. ook niet de dubbele stap als men schakeld naar 4/3 en 16/9 die typisch is als men downscaled van 1080i naar SD.

Het kan dus wel dus OOK rtl en NPO moeten dit kunnen. Wel zo is dat NL1/2/3 een klap beter zijn al paar weken, maar nog niet zoals het was.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten